Profil na Twitteru, třeba ten od @365tipu, má poměrně malé možnosti přizpůsobení – nejzásadnější je to, že můžete nahrát obrázek do záhlaví (cover photo) a profilový obrázek (profile picture). Bohužel poslední změna vzhledu Twitteru se příliš snažila, aby se podobal Facebooku, takže výsledkem je absurdní kočkopes. CO byste měli vědět o těchto dvou obrázcích?
Obrázek v záhlaví
- Obrázek do záhlaví by měl mít rozměr 1500 x 500 bodů. Alespoň takhle to Twitter doporučuje. A tento rozměr také bude mít obrázek poté, co ho Twitter zpracuje. Zapomeňte na ty nápady, které někde najdete, že by to tedy mělo mít místo 500 na výšku třeba 421.
POZOR:Změna vzhledu od ledna 2019 znamená nový rozměr obrázku v záhlaví – 600 x 200 bodů(k této variantě nakonec nedošlo)- Je úplně jedno co tam nahrajete, Twitter na to stejně sáhne a předělá to. Je docela dost dobře možné, že výsledný obrázek bude místo pár desítek kilobajtů mít pár megabajtů.
- Pokud tam nahrajete JPG, Twitter do něj sáhne natolik, že ho výrazně poškodí – kvalitu půjde prudce dolů. Nahrané PNG ponechá jako PNG.
- Obrázek v záhlaví se zobrazuje responzivně a je skoro nemožné si s ním nějak víc vyhrát – aby třeba dobře „pasoval“ k profilovému obrázku
- Obrázek v záhlaví se v mobilech a tabletech zobrazuje úplně jinak, takže máte prostě smůlu. Zásadní je, že se z obrázku použijí jenom části a ořezáva se jak zprava, tak zleva.

- Skutečnost je ale taková, že nebude běžně vidět ani část nahoře ani dole. Pokud se podíváte na výsledek v podobě vložené „mřížky“, tak z horní i spodní části to vynechává většinou 50 až 55 bodů – a není vůbec jisté kolik, mění se to podle toho jak velké/široké je okno. Vlevo a vpravo také může vynechat, zhruba 40 bodů.
- Pamatujte také na to, že do fotky v záhlaví zasahuje profilová fotografie. Ale není jisté kde do ní zasahuje, protože s responzivností se umístění mění.
Profilový obrázek
- Profilový obrázek Twitter doporučuje nahrávat ve velikosti 400 x 400 bodů.
- V novém profilu ho ale zobrazí jako 200 x 200. U příspěvků zobrazí 24 x 24 bodů z 48 x 48 bodů velké předlohy. Na toto musíte pamatovat a nepoužívat něco, co podobná zmenšení nesnese.
POZOR:Změna vzhledu od ledna 2019 změnu vlastně skoro nepřinesla, používá se 200 x 200 velký obrázek, ale jeho zobrazení na profilu je 138 x 137. U příspěvku se používá 73 x 73 zobražené jako 49 x 49(k téhle změně nakonec nedošlo)- POzor na to, že někdy od roku 2018 se nepoužívá čtvercové zobrazení.

Co s tím vším? Osobně do obrázku v záhlaví doporučím na začátek dát nějakou fotografii, která nemá problém s tím, že se mění její velikost a ořez. Až se trochu otrkáte, jde si tam vyrobit něco užitečnějšího, ale budete muset hodně zkoušet – vyvarujte se gradientů a mřížek, protože to Twitter obrovským způsobem zvětší.
Do profilového obrázku si pořiďte nějaký symbol, ikonku. Firemní loga se tam klasicky moc nevyplatí a nejenom proto, že tohle je čtvercové kulaté – hlavně pro velmi zmenšenou podobu používanou v časové ose. Tam potřebujete, aby šlo o výraznou a snadno zapamatovatelnou ikonu či symbol.
Fotografie u příspěvku ideálně 1024 x 512, minimální je zde ale pouze šířka, a to 506 bodů. Doporučený poměr stran 1.78:1.
- POZOR: Změna vzhledu od ledna 2019 přinesla i mírnou změnu u fotek v příspěvcích. Nově široké 519 bodů, výška může být Twitter použita různá, včetně využití výřezů z fotek.
Video v příspěvku minimální rozměr 32 x 32 (ano, tohle se skutečně uvádí), více než 512 MB tam nenahrajete a ideální je 40 fps, 25 Mbps.
TIP: Jaké velikosti fotografií používá Instagram? vám totéž poradí pro Instagram. A Jaké jsou rozměry všech těch různých obrázků na Facebooku? vám prozradí podobné věci týkající se Facebooku. Jaké jsou aktuální rozměry inzerce na sociálních sítích vám prozradí jak je to s rozměry inzerátů.