@365tipu nemělo na počátku Stránku na Facebooku, začínalo s Twitterem (@365tipu) a pro přivádění čtenářů zneužilo hlavně toho, že ho páchá @MedvidekPU. Což stačilo na to, aby tipy snadno získaly stovky přečtení. Stránka na Facebooku byla tedy záměrně opomenuta, plánoval jsem ji zprovoznit až později. A protože dnes je Facebook hlavně placený kanál, tak předem zdůrazním, že od ní nic velkého neočekávám.
Má smysl zakládat Stránku na Facebooku?
Přesto je vhodné Stránku na Facebooku mít. Třeba proto, že umožní používat zmínky na Facebooku. Nebo také proto, že lidé nejsou na Twitteru tak hodně, jako na Facebooku. A samozřejmě, pokud by @365tipu mělo nějaké ty volné finance, tak by bylo vhodné ji mít i pro tento způsob využití.
Stránku na Facebooku založíte snadno. Na www.facebook.com v levém sloupci najdete Create Page/Vytvořit stránku a projdete zakládacím kouzelníkem. Pokud chcete podrobně vidět jak na to od září 2020, tak přejděte do Jak založit firemní profil na Facebooku? Další text je platný pro verzi Facebooku před zářím 2020
Pro @365tipu se v prvním kroku nejlépe zvolí Produkt nebo značka a Webová stránka (nepodstatné, později to můžete kdykoliv změnit). V názvu se budeme muset obejít bez zavínáče, takže necháme „365tipů“ (na počátku existence to půjde chvíli změnit, než získá více fanoušků).
TIP: Z uvedeného je zřejmé, že nejlepší je mít vlastní účet na Facebokou (vlastní, tedy osobní) a pod ním si Stránku založit. Založit a spravovat Stránek můžete více než jednu. A také je dobré vědět, že Stránka může mít více Správců.
Vyplnit popis (pouze 155 znaků), nezapomenout přidat webovou adresu do vlastního okénka. A klidně, v tomto případě určitě, zkusit jestli je www.facebook.com/365tipu volné. Zkrácenou adresu je dobré mít, ale nutné to není, můžete si ji pořídit později, praktických využití příliš nemá tak jako tak.
Pak je potřeba nahrát profilový obrázek (minimálně 180 x 180 bodů) a tady si zjednoduším život, vezmu ten z Twitteru. Zatím, protože profilový obrázek (logo) tenhle projekt má ještě hodně pracovní. A pak už jen mačkat na Skip/Přeskočit (přidat do oblíbených je k ničemu a poslední krok, kdy po vás rovnou Facebook chce kreditku je sice zábavný, ale také přeskočitelný. Více k tomuto tématu například v Stránky na Facebooku mají nový vzhled. Jak se mění Stránky od července 2016
Polohotovou Stránku tedy máme
Přeskakování pokračuje ještě už na „polohotové“ Stránce, tamní otravný kouzelník sice hezky ukazuje co kde je, ale pokud už to znáte, je zbytečný. A ukončit najde, musíte si pár kroků projít.
„Polohotová“ Stránka vyžaduje abyste skryli zbytečně vytvořený příspěvek o nahrání profilového obrázku. Smazat ho bohužel nejde, protože to by zároveň smazalo nahraný profilový obrázek. A pak, hlavně, nahrát obrázek v záhlaví (cover photo). Volím ten, který je použit na Twitteru, prozatím. Je větší než má být (tady je velikost 851 x 315 bodů), takže je potřeba ho trochu posunout (jde to svisle, vodorovně se nastaví na oněch 851).
V tuhle chvíli máte v zásadě Stránku připravenou k tomu, abyste na ni začali zveřejňovat příspěvky. A hlavně, začali pro ní hledat fanoušky.
Než se pustíme do dalších detailů (což bude samozřejmě v dalších tipech), tak první zásadní informace – bez zaplacení se příspěvky Stránky budou ukazovat pouze zlomku fanoušků. U malých stránek to může být v desítkách procent fanoušků, u těch velkých (co mají desítky/stovky tisíc fanoušků) to postupně spadne až na pouhá 2% fanoušků.
TIP: Protože už je o den později a Stránka má nějakých 40 fanoušků, tak vám mohu prozradit že typický reach/dosah příspěvku je aktuálně v jednotkách, vhodný čas a téma přinese 10-15, rekordní příspěvek má 22.
Ovlivnit kolik fanoušků vidí váš příspěvek je možné zejména placením, takhle to na Facebooku je. Někdy v roce 2014 se prakticky stal plně placeným kanálem. Ovlivnit to ale můžete také tím, že budete mít přeci jenom hodně aktivní fanoušky a ti budou vaše příspěvky sdílet. Nebo to budete dělat vy sami. Ale o tom více třeba v Se 100 fanoušky máte na Facebooku dosah v desítkách procent. Postupně ale dojdete ke 2 %.
>>> Pokračování >>> Průvodce založením Stránky na Facebooku (2) aneb začátek je těžký >>>