Tohle téma dorazilo od Ondřeje Tučného a říká o tom, že je to snad ještě horší než děkování za přijetí (což je tip Za přijetí do Skupiny na Facebooku se (veřejně) neděkuje z roku 2016). S tím, že je to snad ještě horší má pravdu. Dost podobné jako když vám na Messengeru ve Facebooku dorazí „Dobrý den, jste tam“ nebo „Dobrý den, můžu se zeptat?“ a pak se dlouhé hodiny nic neděje.
S „Předem se omlouvám, pokud to sem nepatří“ a „pokud vadí, smažu“ (to si klikněte, uvidíte jaký je to mor) je stejný problém. Lidé si neuvědomují, že tyhle podivné úvody a často bohužel i věci co tam opravdu nepatří se šíří (skoro) všem členům skupiny. Stejně jako ono poděkování za přijetí se tak může takový příspěvek dostat k tisícům lidí (mimochodem čím větší skupina, tím méně členů příspěvky uvidí).

Než napíšete nějaký příspěvek do Skupiny, prostě se ujistěte, zda tam opravdu patří. Zda dodržuje pravidla skupiny (ta určuje vlastník a moderátoři), zda je k tématu o kterém je skupina a zda splňuje případné požadavky na to, jak mají příspěvky vypadat či co mají obsahovat.
Některé skupiny jsou striktně moderované, takže váš příspěvek bude před zveřejněním schvalován moderátorem, některé jsou ale v tomto ohledu volné a správci se spoléhají na to, že lidé budou dostatečně rozumní a zodpovědní. Dobré bývá si i skupinu projít a podívat se na typy příspěvků, které v ní jsou.
TIP: Neptejte se těch kterým voláte, zda „můžete obtěžovat“ je vlastně obdoba probíraného
Můžete si být jisti, že pokud „to sem nepatří“, tak vám to určitě moderátor smaže a nemusíte sebe a okolí trápit úvodními omluvami. Poučte se z toho a stejnou chybu už nedělejte, žádná katastrofa to není. Hlavně at vás ani nenapadne do Skupiny vzápětí umístit nějakou omluvu za to že jste něco vyvedli nebo si snad dokonce ve skupině veřejně stěžovat, že vám něco bylo smazáno.
Jestli chcete být ve Skupině s Pravidly podle vašeho gusta, tak si takovou Skupinu založte a starejte se o její chod a růst. Pomoci vám může Jak používat Skupiny (Groups) na Facebooku

TIP: Mimochodem i k výše zmíněnému nešvaru v podobě „Dobrý den, můžu se zeptat“ je tu Nezačínejte komunikaci „Dobrý den, můžu se na něco zeptat?“. Zkuste to lépe
Moderátory je navíc často možné kontaktovat. Pokud se ve Skupině neschovávají, tak je možné jim napsat zprávu a můžete se zeptat, jestli to co chcete řešit je vhodné s ohledem na charakter Skupiny. Lepší než když něčím nepatřičným zahltíte množství dalších lidí.
Ve Skupině každopádně jděte rovnou k věci, zapomeňte na nějaké úvody, vytáčky, zdvořilostní konverzaci či představování. To co chcete řešit, to na co se chcete zeptat, tím začněte. Co nedáte do prvních pár řádků, jako byste nedali nikam – málokdo se bude namáhat číst nějaké dlouhé texty a hledat pointu. K čemuž mimochodem patří i další rozšířená varianta tohoto nešvaru: „Předem se omlouvám za další příspěvek …„.

PS: Pokud si na Facebooku projdete všechny ty „Pokud vadí smažu“ a „Předem se omlouvám“ tak velmi snadno zjistíte, jak zbytečně něco takového je. Jen výjimečně to jsou věci, které by snad opravdu vadily.
PPS: Tento tip sice řeší Facebook, ale týká se to jakýchkoliv komunit a skupin na jakékoliv jiné platformě