Přeskočit na obsah
@365tipu
  • Domů
    • Práce na dálku
    • Twitter for dummies
    • Jak na Mastodon
    • Facebook a marketing
    • Návod pro Instagram
    • Jak na LinkedIn
    • Bezpečný Internet
    • Bezpečnost pro novináře
    • Soukromí na Facebooku
    • Pomocník webdesignera
    • Jak na WordPress
    • Nepostradatelné software
      • Jak na Windows 11
      • Jak na Windows 10
      • Jak na iPhone/iPad
      • Jak na Mac OS
      • Jak na Apple TV/TV+
      • Jak na Apple Watch
      • Jak na Apple AirTag
      • Microsoft Office
      • Linux
    • Jazykový koutek
    • GTD
    • Filmy a TV seriály
    • Recenze
    • Chytrá domácnost
      • Chytrá domácnost
      • Jak na Google Home
      • Amazon Echo a Alexa
      • Apple HomePod
      • Jak na Raspberry Pi
      • Jak na QNAP NAS
      • Netatmo
    • Jak na Home Assistant
  • Všechny štítky
  • Odběr e-mailem
  • RSS/XML
  • Kontakt
    • Kontakt
    • Twitter
    • Facebook
    • BlueSky
    • Mastodon
      • Threads
    • Zásady Cookies (EU)
✉️        Pět velkých tipů týdně. Extra desítky menších. Některé jdou na socnety, ale všechny najdete jedině v newsletteru. 2x, týdně, středa a neděle. Starší čísla zde. Přihlášení ▶️
26. 7. 2019 podle 365tipů
365tipu, Sociální sítě

TIP#1405: Účet tvůrce, firemní účet a osobní účet. Jak je to s typy účtu na Instagramu a co je jiného pro Tvůrce

Instagram testuje nový typ účtu – účet tvůrce (creators account) má řešit problém s doposud existujícím rozdělením mezi účtem osoby (osobní účet) a firemním účtem. Tomu druhému začali aktuálně mimochodem také říkat jinak, místo „firemní“ se teď jmenuje „profesionální“ a občas ještě „najdete původní název.

Přepnutí mezi jednotlivými typy najdete stále na stejném místě v Nastavení/Settings -> Účet/Account.  Jsou tam dvě volby – první co už znáte, tedy Přepnout na profesionální účet/Přepnout na osobní účet. A nová Přepnout na účet tvůrce. Pokud tam onu druhou množnost (účet tvůrce) nemáte, tak je to proto, že Instagram prozatím tenhle druh účtu testoval a možná nejste mezi těmi co to mohou vyzkoušet. Případně proto, že to začal nasazovat a ještě na vás nedošla řada.

    Sorry, photo gallery is empty.

Účet tvůrce by měl být lepší pro osoby, influencery, celebrity, bloggery, autory, prostě kohokoliv kdo neprovozuje skutečně „firemní“ účet. Má nabízet lepší možnosti komunikace s fanoušky a něco málo nové funkčnosti.

V Upravit profil je nově Zobrazení profilu a možnost skrýt/zobrazit štítek kategorie (což je také novinka, účet musíte zařadit do určité kategorie) a skrýt/zobrazit kontaktní údaje. Alespoň jeden kontaktní údaj je povinné přidat, zobrazit nemusíte. Můžete zde i kdykoliv změnit kategorii.

Přehledy obsahují další informace, které by měly být užitečnější pro tvůrce obsahu – prozatím ale jenom lepší přehled Okruhu uživatelů. Jediné co tam ale je prozatím nové je lepší zobrazení růstu/poklesu fanoušků – graf, odchody a příchody fanoušků. Lépe by měl být vidět „výkon“ příspěvků, příběhů a IGTV. V aplikaci toho moc neočekávejte, zásadní změny by se měly objevit v Creator Studio v Business Manageru. Přímo u příspěvků či v Příbězích žádné nové informace o výkonu nejsou.

2019-07-23 08.38.41.png
Po přepnutí se graf postupně naplní, takže budete vidět historický vývoj

V Nastavení je nová volba Tvůrce obsahující Platby za propagace a Značkový obsah. Což je totéž co u firemního účtu obsahuje Firma (tam je navíc ještě Předpřipravené odpovědi, které neznámo proč účet tvůrce nemá k dispozici).

Přímo na profilu budete vidět počet návštěv profilu za posledních sedm dní. Což bude dost depresivní záležitost, stejně jako Stránka je samotný Profil na Instagramu místo, kam lidé chodí minimálně.

2019-07-23 08.40.26.png

Další změna je v přímých zprávách – příchozí pošta se nově dělí na Primární a Obecné. Do té druhé si můžete odsouvat účty, „se kterými se moc nechcete bavit“ a nebudete dostávat upozornění, že od nich něco přišlo (tohle je možné měnit v Nastavení). Měl by tu navíc fungovat automatický filtr co bude „nezajímavé“ zprávy sám odsouvat. Jak tohle bude použitelné je otázka, pokud máte hodně sledujících je tak jako tak lepší vyřizovat zprávy v inboxu na Facebooku (u připojení Stránky)

TIP: Jak založit firemní účet na Instagramu

Hodit se může i možnost označovat a hromadně mazat/přesouvat mezi inboxy – vyvolává se ikonkou vpravo nahoře.

2019-07-26 07.16.29

Účet tvůrce nemůže být soukromý (mít zámeček) a pokud tuhle vychytávku máte aktivní, tak přepnutí na Tvůrce automaticky schválí všechny  žádosti o sledování.

TIP: Pár tipů trochu souvisejících – Pomůže vašemu účtu na Instagramu, když si ho přepnete na privátní? Proč to dělají velké účty? a Proč přepnout na Instagramu na firemní (business) účet?

Tvůrci by navíc měli mít dostupnou nakupování, tedy to že uživatelé budou moci z jejich účtu přímo kupovat zboží/služby – něco co v Česku prozatím dostupné není, ale možná někdy bude.

2019-07-23 08.31.22.png
Z počtu návštěv profilu asi budete chvíli mít depresi.

POZNÁMKA: Stejně jako u původních firemních účtů je tohle nové „škatulkování“ pro Instagram jedním z nástrojů jak poznat komerčně založené účty (co nejsou ovšem firmy) a chtít po nich nejen více peněz, ale také řešit zda příspěvky správně označují, nedělají skrytou reklamu. Včetně toho co už je u firemních účtů – zásadnějšího omezení dosahu.

Pokud používáte Instagram přes nějaký nástroj, tak pozor – účty tvůrců jsou beta a není k nim přístup přes API.

Pokud jste coby člověk (influencer) používali účet na Instagramu přepnutý do firemní podoby (protože jste chtěli například vědět nějaká ta čísla o vašem účtu), tak je velmi pravděpodobně rozumně přepnout na Tvůrce. Pokud ale používáte Instagram jen tak pro zábavu a osobní potřeby, tak spíše ne.

TIP: Další tipy a triky týkající se Instagramu najdete v ‣ Návod pro Instagram

Související příspěvky

  • TIP#1458: Jak založit firemní účet na Instagramu
  • TIP#936: Může zaměstnavatel nějak mluvit do obsahu mého osobního účtu na sociální síti?
  • TIP#796: Co udělat s omylem založeným osobním profilem jako firemním (na Facebooku)?

Firemní profil Instagram Marketing Osobní profil Osobní účet Sociální sítě Účet

Předchozí článekTIP#1404: Jak do WhatsApp přidat kontakt?Další článek TIP#1406: Jak použit jednu Stravu pro měření aktivit (ježdění na kole) u dvou (a více) lidí

Nejnovější příspěvky

TIP#2971: Obtěžuje vás v Gmailu Gemini? Můžete to vypnout a mít klid

TIP#2970: Jak v terminálu v Linuxu otevřít či si prohlédnout soubor?

TIP#2969: K čemu všemu se hodí, dá používat, NAS

TIP#2968: Jak je to s to přednosti matematických operací?

TIP#2967: Proč nejít “blogovat” na Seznam Médium

TIP#2966: Jak v iPhone (iPadu) použít SD/microSD kartu?

Nákupní rádce (43): Dost boží XXL sada fixů. Gola sada. Ukázka malé PC sestavy pro NAS. Placatka

TIP#2965: Má iPhone (iPad)  “guest mode”? Můžete ho nějak na chvíli bezpečně půjčit někomu jinému? 

TIP#2964: Jak na Mac OS (a nejen tam) mít lokálně LLM (AI). DeepSeek, Llama a další?

TIP#2963: Co je to whataboutismus?

Nejčtenější

Přispět na provoz můžete

Přispějte. 500 Kč můžete změnit dle vlastního uvážení. Z částky zaplatíme DPH a pochopitelně daně platbou na účet 331049001/5500, spec. symbol 365. Částku si můžete změnit. Z platby odvádíme DPH a daníme ji.

... nebo placeným odběrem

Staňte se platícím odběratelem newsletteru. 5 USD/měsíc, 50 USD/rok nebo dle vlastního uvážení od 100 USD/rok. Každou středu a neděli nálož informací.

Kontakt a tak

Kontakt: 365tipu@gmail.com

Veškerý obsah zde uveřejněný je CC-BY-NC-SA