TIP#728: Nedáte-li mi schůzku do kalendáře, je málo pravděpodobné, že na ni dorazím. Jak na kalendáře v době počítačové?

V nedávném Posíláte pozvánku na schůzku? Na co byste neměli zapomenout je řada užitečných věcí, které se týkají toho co by pozvánka na schůzku měla obsahovat. Věcí, na které se často zapomíná. Ale paradoxně tam není ta nejdůležitější věc, tedy to, že pozvánku na schůzku byste zcela určitě měli poslat, zejména pokud jste ten kdo schůzku vyvolává.

Často se na tohle zapomíná a osobně s tím mám jeden zásadní problém – ten se jmenuje „pokud nemám schůzku v kalendáři, tak schůzka neexistuje„. Dost často tedy dělám to, že pokud druhá strana nemá v úmyslu pozvánku do kalendáře poslat, tak to prostě udělám (ideálně obratem poté, co jsme se dohodli). Případně, rozumné řešení, zeptám se „kdo pošle pozvánku“ a ochotně se nabídnu, že ji pošlu.

Není to, že bych snad měl kalendář tak plný schůzek a aktivit, že bych si nemohl věci pamatovat (byť věci dohodnuté měsíc a více dopředu se těžko udrží v hlavě). Nebo snad, že bych si je prostě sám nemohl do kalendáře psát. Jde o užitečný princip, ujištění se, že na schůzku ani jedna strana nezapomene. A také ohlídání si, aby u schůzky byly všechny potřebné údaje.

Udržovaný kalendář je velký pomocník, nakonec nejenom v tom, že budete vědět kdy a kam máte dorazit na schůzku, ale také kdy máte čas pracovat. Což je jedna z těch dalších velmi podstatných věcí, o kterých si možná povíme někdy jinde, v jiném tipu.

TIP: Když už na té schůzce budete, určitě se vám bude hodit Jak zacházet s mobilním telefonem na schůzce či poradě. Nic složitého, ale …. A ano, tento tip je další z přírůstku do ‣ GTD aneb jak prorazit prokrastinaci