Svět se mění, to víme, mění se i návyky, ale některé bychom měli zachovat. Třeba ty, které nás zbaví otroctví na mobilních telefonech, obav z toho, že nám možná někdo zavolá a my to poté prostě „musíme“ zvednout. Toho, že každých pár sekund netrpělivě kontrolujeme, jestli náhodou nepřišla zpráva. V minulosti SMS, dnes Facebook, Twitter, Instagram, WhatsApp a desítky dalších. Co hůře, tohle běžně dělají lidé na schůzkách či poradách. A my, méně trpěliví, máme chuť jejich telefon vzít a mrštit jím o zeď.
Co dělat s mobilním telefonem, pokud jste na schůzce či poradě? Kupodivu je to jednoduché, stáhněte zvonění/hlasitost na nulu, ujistěte se, že nebude vibrovat. Můžete ho dát do letadlového režimu, případně zcela vypnout. Ujistěte se, že nemáte zapnuté ani žádné výrazné blikání. Poté ho položte displejem dolů na stůl. Tak aby bylo jasně vidět kde leží. A prostě ho ignorujte, dokud neskončí porada či schůzka.
Smrtelně vážně, žádné situace kdy zvoní telefon, vy ho musíte demonstrativně „nevzít“. Nebo ještě hůře, kdy „pardon, já tohle vzít musím“. Nemusíte. Nic takového nemusíte.
Máme za sebou doslova dlouhá staletí, kdy žádné telefony na schůzkách možné nebyly. Dlouhá staletí kdy telefony vůbec nebyly. Pak nějaká ta desetiletí, kdy nejbližší telefon byl na poště, v budce či na vašem stole. Nebývali jsme otroci a uměli jsme se chovat slušně a ohleduplně k ostatním lidem.
PS:Využít přestávku v jednání či poradě na okamžité kontrolování upozornění. e-mailu a zmeškaných hovorů také není ten nejlepší nápad. Nechte si to na později, až bude po setkání, poradě a jednání.
TIP: Pokračovat můžete do Jak psát správně e-maily (korespondenci e-mailem) a komunikaci přes sociální sítě