Pinterest je sociální síť, jedna ze stovek sociálních sítí, ale na druhou stranu jedna z těch co se drží na špičce. Máme tady Pinterestu věnovaný speciál (‣ Vše co jste chtěli vědět o Pinterestu) kde zjistíte více o tom jak funguje, k čemu se hodí či nehodí. Ale neřeší se tam, zda má v Česku smysl fungovat na Pinterestu. A protože něco takového jako „Má naše společnosti být na Pinterestu“ je už dlouho v TODO, tak je čas to napravit.
Pinterest je obrázková sociální síť, takže pokud vaše společnosti prodává výrobky (služby), které dokáže prezentovat obrazovou informací, tak je Pinterest zajímavá věc. Oblečení, móda, šperky, design, obrazy, interiéry, exteriéry, nábytek, zahrada, DYI, boty, fotografie, umění, …. Vyjmenovat se toho dá určitě ještě více, ale to že budete mít dostatek fotografií je podmínka nutná. Nevyhnutelná.
Pinterest používají hlavně ženy, byť v Česku tuto vlastnost známou z USA lze potvrdit těžko, nejsou totiž data. Ale vypadá to, že to platí i zde – třeba podle toho koho vidím na Pinterestu, kdo sleduje můj účet. Ale nenechte se mýlit, není to čistě ženská záležitost.
Pinterest není v Česku rozšířený, což je jednak pravdou v říjnu 2015 kdy tento tip vznikl i o řadu let později, Je to škoda, protože Pinterestu se podařilo vytvořit něco velmi užitečného, velmi originálního a neopakovatelného.
Pinterest vám výrazně nepomůže, pokud máte čistě české zákazníky. Ale může být velmi zajímavý, pokud máte zákazníky zahraniční.
Pinterest vám může pomoci pro zpětné odkazy (z pohledu SEO samozřejmě ne), vyhledávání (lidmi, ale indexují ho samozřejmě i vyhledávače), objevitelnost a řadu dalších věcí, které patří do internetového marketingu.
Pinterest je fantastický zdroj vizuálního obsahu (fotografií), takže i kdybyste si tam nezaložili firemní účet, tak se vyplatí ho začít používat osobně – zejména pokud podnikáte v něčem, v čem Pinterest vyniká. A nemusíte nutně řešit nástěnky a připínání, stačí mít účet a umět na Pinterestu hledat. Hodně to může pomoci.
TIP: Nezapomeňte na výše uvedený speciál v podobě ‣ Vše co jste chtěli vědět o Pinterestu. Najdete tam řadu velmi konkrétních informací o tom jak Pinterest používat a co dalšího se vám bude hodit.
Pinterest ale můžete použít třeba i jako odkladiště věcí, něco jako Pocket pro články ale tady půjde o použití pro obrázky/fotky.
Pinterest má řadu nástrojů k tomu, aby byl prodejním nástrojem. Lhal bych, pokud bych tvrdil, že to bude v Česku fungovat. Jenže, ono to nefunguje teď. A nefunguje to pro Česko. Je otázka to to udělá za rok či dva, a co to všechno může znamenat v nějaké zemi, kde třeba podnikáte.
Pinterest se snaží o řadu věcí, což může znamenat, že se jim něco povede a vy z toho budete mít výhodu. Použití pro obsah, pro místa v reálném světě. Má osobní i firemní účty, má řadu vychytávek. A někdy v půlce roku 2015 konečně dal dohromady API, takže ho můžete používat v řadě různorodých pomůcek.
V roce 2018, tedy více jak dva roky po prvním vzniku tohoto tipu se nic nezměnilo. Pinterest je stále hezká a milá věc, ale v Česku se nechytil. Popravdě se vlastně ani příliš nechytil v USA či jinde, stále zůstává onou malou a zajímavou sociální sítí.
V roce 2021 je stále Pinterest pro Česko okrajová sociální síť. Zůstává malou a zajímavou sítí.
TIP: Na otázku „Má naše společnost být na ….“ tu máme už více odpovědí. Na Google+? Na Pinterestu? a na Linkedin? Tak se neostýchejte je pořádně prostudovat. A třeba o Být na IGTV či nebýt? Měla by naše společnost mít Instagram TV?