Pokud budete potřebovat pracovat více s Facebokem, zejména s jeho firemními profily (stránkami), tak potřebujete vědět, jaké jsou rozměry všech těchno jednotlivých obrázků. Ono totiž nejde pouze o profilový obrázek a fotografii v záhlaví (kompletní delší tip na toto téma, ale vy rychlosti – 180 x 180 pro profilový obrázek a 851 x 315 nebo 828 x 315 pro fotku v záhlaví) kde je to navíc komplikované zasahováním jedné do druhé a tím, že se uvnitř objevují texty a ovládací prvky.
Proto dnes (snad v krátkosti a rychle) přináší @365tipu přehled i dalších podstatných rozměrů obrázků, které byste mohli potřebovat vědět.
Profilový obrázek (180 x 180 nahrát, zobrazuje zmenšený na 160 x 160 i méně) a obrázek v záhlaví (pro osobní profil 851 x 315, pro Stránku, 828 x 315) najdete detailněji popsané v samostatném tipu. Nezapomeňte, že Facebook se k obrázkům chová velmi násilnicky, ale o tom si můžete spíše počíst v Co se stane s fotkami nahranými na Facebook? Dá se použít Facebook na fotografie?
POZOR! Jak se mění Stránky od července 2016 vám prozradí, že obrázek v záhlaví Stránky má nový rozměr – 828 x 315. A že profilové foto je sice stejné, ale už je natvrdo uložené jako menší. Osobní profil zatím změna nepostihla
Jak vypadal původní obrázek v záhlaví

Jak nově vypadá obrázek v záhlaví a profilové foto
V nové podobě je důležité, že do obrázku v záhlaví již nic nezasahuje a je zobrazený celý. Pamatujte ale na to co je popsáno v Dávat do obrázků v záhlaví na sociálních sítích loga či claimy?
Další obrázky
Obrázky s „náhledem“ k vkládaným odkazům je komplikovaná záležitost. Pokud je chcete v plně široké podobě, tak se řiďte tím, že jde o 470 x 246 a cokoliv menšího (ať už číselně nebo ve špatném poměru) se může proměnit ve variantu obrázku vedle odkazu (155 bodů široké nebo 114 bodů vysoké).
Pokud chcete mít „jistotu“, tak ideální velikost obrázku je 1200 x 628 (někde se udává 1230 x 630), ale stačí zachovávat hlavně 1.9: 1 poměr a nejít pod 470 bodů na šířku. Na @365tipů dobře funguje to co vidíte v záhlavní článku a má to 825 x 330 bodů.
Jedna nahraná fotografie se na timeline zobrazuje jako 470 x 352 (někde najdete že i 470 x 470) a chcete-li se nejlépe a spolehlivě trefit, tak nahrávejte minimálně 504×504 bodů velkou fotku (někde se uvádí, že by mělo jít o 1200 x 1200 doporučených). Což samozřejmě nebude fungovat po rozkliknutí příliš dobře, takže prostě minimálně 504 bodů, výška není až tak kritická. Osobně bych dodal, že maximálně 1600 bodů, protože víc prostě nemá smysl. Dejte si pozor na nahrávání obrázků co jsou na výšku (portrait), protože ty Facebook srazí na výšku právě na oněch 352/470 bodů.
POZNÁMKA: Tohle všechno co čtete může být kdykoliv jinak – Facebook navíc běžně experimentuje a mění věci za chodu. Je navíc zásadní rozdíl mezi timeline na mobilu a na počítači. Zde popisované se týká timeline na počítači. Například odkaz má na mobilu přiložený obrázek 560×292 bodů (a navíc to závisí na displeji mobilu.
Více nahraných fotografií je ještě složitější záležitost – zejména tím, že první nahraný obrázek určuje výsledek (při nahrávání můžete měnit pořadí pomocí Drag&Drop). Dva landscape obrázky se zobrazují nad sebou (první 470 x 236, druhý 470 x 232), podobně dva potrait budou vedle sebe (236 x 470 první, 232 x 470 druhý) – rozdílné výsledky ale budou u nahrání prvního čtvercového, protože to povede k prvnímu o 236×235 a druhému 232×235.
Tři nahrané landscape obrázky mají zpravidla první v landscape (470×236) a pod ním dva další vedle sebe (236×232 a 232×232). U portrait trojice je to podobně, vlevo je 236×470 velký, vpravo jsou nad sebou zbylé dva (232×236 a 232×232). Jsou-li tři čtvercové tak půjdou vedle sebe (157×157, 156×157 a 152×157).
Zajímavé je, že pokud budete nahrávat čtyři a více, tak se to opět zobrazuje jinak – v landcape by mělo být první foto 470×315 a pod ním tři další vedle sebe (157×153, 156×153, 153×153) a v portrait se hlavní zobrazí vlevo (315×470) a vedle něj nad sebou zbylé tři (153×157, 153×156, 156×153). Čtyři čtvercové vytvoří 2 na 2 fotky čtverec a rozměry budou 236×236, 232×236, 236×232 a 232×232.
Fotografie v albu jako taková jednak bude Facebookem příšerně poškozena (viz Co se stane s fotkami nahranými na Facebook? Dá se použít Facebook na fotografie?) ale je dobré vědět, že se nikdy nezobrazí víc než 960 x 720 bodů.
Video na Facebooku je ideální 504 x 283, což je zároveň minimální možná velikost, ideálně poměr stran je 1.78 : 1. A mimochodem maximální velikost videa je 4 GB.
V Jaká je velikost obrázku v záhlaví pro Skupinu (Group) na Facebooku? zjistíte, že s obrázkem v záhlaví je to velmi velmi záludné. Znamená to, že dále uvedené už neplatí.
Foto v záhlaví Skupiny (Group) je 784 x 250, klasicky tam můžete nahrát i něco většího a pak si zvolit výřez (jenom posunem nahoru a dolů, jako je tomu u Stránek). Nezapomeňte, že i zde bude do obrázku zasahovat věci jako název skupiny a různé knoflíky.
Foto v záhlaví události (Event) je 784 x 295, ale bude to s ním podstatně komplikovanější v tom, že do něj bude zasahovat řada věcí. Navíc se různé části fotografie používá pro různorodé náhledy. Docela hezky je to ukázané v Event Photo Size Helper.
TIP: Jaké velikosti fotografií používá Instagram? vám totéž poradí pro Instagram. A Twitter for dummies (3): Jak na obrázek v záhlaví a profilový obrázek pro Twitter.
POZOR: Změny před srpnem 2015 znamenají, že fotka se do Události se nahrává jako 1920 x 1080, na webu je použita zmenšená 810 x 540 ale zobrazena je jako 784 x 523. Což mimo jiné znamená i to, že vám ji Facebook klasicky nenávratně poškodí. O Událostech více viz Co jsou to Události na Facebooku.
Aplikační ikonky (ty co vidíte na Stránce pod záhlavím) jsou 111 x 74 bodů. Pokud tam budete nahrávat něco většího, tak si to Facebook ořízne. K aplikacím toho ale potřebujete případně vědět více, což ideálně najdete v App Center Tutorial
Fotografie pro inzeráty najdete v Jaké jsou aktuální rozměry inzerce na sociálních sítích vám prozradí jak je to s rozměry inzerátů. Ale tam je formátů záplava a je nutné je vyrábět s ohledem na zakoupenou inzercí.
TIP: Nezapomeňte, pokud chcete vědět více o Facebooku, tak tu máme příručku Jak používat Facebook pro marketing. Ale taky je tu dost podstatný Průvodce soukromím na Facebooku.
Je to všechno? Velmi pravděpodobně nikoli, ale ty zásadní věci by zde být měly. Pokud vám něco chybí, dejte vědět, doplníme.