Přeskočit na obsah
@365tipu
  • Domů
    • Práce na dálku
    • Twitter for dummies
    • Jak na Mastodon
    • Facebook a marketing
    • Návod pro Instagram
    • Jak na LinkedIn
    • Bezpečný Internet
    • Bezpečnost pro novináře
    • Soukromí na Facebooku
    • Pomocník webdesignera
    • Jak na WordPress
    • Nepostradatelné software
      • Jak na Windows 11
      • Jak na Windows 10
      • Jak na iPhone/iPad
      • Jak na Mac OS
      • Jak na Apple TV/TV+
      • Jak na Apple Watch
      • Jak na Apple AirTag
      • Microsoft Office
      • Linux
    • Jazykový koutek
    • GTD
    • Filmy a TV seriály
    • Recenze
    • Chytrá domácnost
      • Chytrá domácnost
      • Jak na Google Home
      • Amazon Echo a Alexa
      • Apple HomePod
      • Jak na Raspberry Pi
      • Jak na QNAP NAS
      • Netatmo
    • Jak na Home Assistant
  • Všechny štítky
  • Odběr e-mailem
  • RSS/XML
  • Kontakt
    • Kontakt
    • Twitter
    • Facebook
    • BlueSky
    • Mastodon
      • Threads
    • Zásady Cookies (EU)
✉️        Pět velkých tipů týdně. Extra desítky menších. Některé jdou na socnety, ale všechny najdete jedině v newsletteru. 2x, týdně, středa a neděle. Starší čísla zde. Přihlášení ▶️
2. 7. 2015 podle 365tipů
Facebook, Webdesign

TIP#183: Jaké jsou rozměry všech těch různých obrázků na Facebooku?

Pokud budete potřebovat pracovat více s Facebokem, zejména s jeho firemními profily (stránkami), tak potřebujete vědět, jaké jsou rozměry všech těchno jednotlivých obrázků. Ono totiž nejde pouze o profilový obrázek a fotografii v záhlaví (kompletní delší tip na toto téma, ale vy rychlosti – 180 x 180 pro profilový obrázek a 851 x 315 nebo 828 x 315 pro fotku v záhlaví) kde je to navíc komplikované zasahováním jedné do druhé a tím, že se uvnitř objevují texty a ovládací prvky.

Proto dnes (snad v krátkosti a rychle) přináší @365tipu přehled i dalších podstatných rozměrů obrázků, které byste mohli potřebovat vědět.

Profilový obrázek (180 x 180 nahrát, zobrazuje zmenšený na 160 x 160 i méně) a obrázek v záhlaví (pro osobní profil 851 x 315, pro Stránku, 828 x 315) najdete detailněji popsané v samostatném tipu. Nezapomeňte, že Facebook se k obrázkům chová velmi násilnicky, ale o tom si můžete spíše počíst v Co se stane s fotkami nahranými na Facebook? Dá se použít Facebook na fotografie?

POZOR! Jak se mění Stránky od července 2016 vám prozradí, že obrázek v záhlaví Stránky má nový rozměr – 828 x 315. A že profilové foto je sice stejné, ale už je natvrdo uložené jako menší. Osobní profil zatím změna nepostihla

Jak vypadal původní obrázek v záhlaví

Profilový obrázek (180 x 180) a obrázek v záhlaví
Záhlaví Stránek do léta 2016.

Jak nově vypadá obrázek v záhlaví a profilové foto

V nové podobě je důležité, že do obrázku v záhlaví již nic nezasahuje a je zobrazený celý. Pamatujte ale na to co je popsáno v Dávat do obrázků v záhlaví na sociálních sítích loga či claimy?

2016-08-26 18_40_01-365tipů

Další obrázky

Obrázky s „náhledem“ k vkládaným odkazům je komplikovaná záležitost. Pokud je chcete v plně široké podobě, tak se řiďte tím, že jde o 470 x 246 a cokoliv menšího (ať už číselně nebo ve špatném poměru) se může proměnit ve variantu obrázku vedle odkazu (155 bodů široké nebo 114 bodů vysoké).

Pokud chcete mít „jistotu“, tak ideální velikost obrázku je 1200 x 628 (někde se udává 1230 x 630), ale stačí zachovávat hlavně 1.9: 1 poměr a nejít pod 470 bodů na šířku. Na @365tipů dobře funguje to co vidíte v záhlavní článku a má to 825 x 330 bodů.

Obrázky s Obrázky s

Jedna nahraná fotografie se na timeline zobrazuje jako 470 x 352 (někde najdete že i 470 x 470) a chcete-li se nejlépe a spolehlivě trefit, tak nahrávejte minimálně 504×504 bodů velkou fotku (někde se uvádí, že by mělo jít o 1200 x 1200  doporučených). Což samozřejmě nebude fungovat po rozkliknutí příliš dobře, takže prostě minimálně 504 bodů, výška není až tak kritická. Osobně bych dodal, že maximálně 1600 bodů, protože víc prostě nemá smysl. Dejte si pozor na nahrávání obrázků co jsou na výšku (portrait), protože ty Facebook srazí na výšku právě na oněch 352/470 bodů.

Jedna nahraná fotografie

POZNÁMKA: Tohle všechno co čtete může být kdykoliv jinak – Facebook navíc běžně experimentuje a mění věci za chodu. Je navíc zásadní rozdíl mezi timeline na mobilu a na počítači. Zde popisované se týká timeline na počítači. Například odkaz má na mobilu přiložený obrázek 560×292 bodů (a navíc to závisí na displeji mobilu.

Více nahraných fotografií je ještě složitější záležitost – zejména tím, že první nahraný obrázek určuje výsledek (při nahrávání můžete měnit pořadí pomocí Drag&Drop). Dva landscape obrázky se zobrazují nad sebou (první 470 x 236, druhý 470 x 232), podobně dva potrait budou vedle sebe (236 x 470 první, 232 x 470 druhý) – rozdílné výsledky ale budou u nahrání prvního čtvercového, protože to povede k prvnímu o 236×235 a druhému 232×235.

Dvě fotografie  Tři fotografie

Tři nahrané landscape obrázky mají zpravidla první v landscape (470×236) a pod ním dva další vedle sebe (236×232 a 232×232). U portrait trojice je to podobně, vlevo je 236×470 velký, vpravo jsou nad sebou zbylé dva (232×236 a 232×232). Jsou-li tři čtvercové tak půjdou vedle sebe (157×157, 156×157 a 152×157).

Čtyři fotografie

Zajímavé je, že pokud budete nahrávat čtyři a více, tak se to opět zobrazuje jinak – v landcape by mělo být první foto 470×315 a pod ním tři další vedle sebe (157×153, 156×153, 153×153) a v portrait se hlavní zobrazí vlevo (315×470) a vedle něj nad sebou zbylé tři (153×157, 153×156, 156×153). Čtyři čtvercové vytvoří 2 na 2 fotky čtverec a rozměry budou 236×236, 232×236, 236×232 a 232×232.

Fotografie v albu jako taková jednak bude Facebookem příšerně poškozena (viz Co se stane s fotkami nahranými na Facebook? Dá se použít Facebook na fotografie?) ale je dobré vědět, že se nikdy nezobrazí víc než 960 x 720 bodů.

Video na Facebooku je ideální 504 x 283, což je zároveň minimální možná velikost, ideálně poměr stran je 1.78 : 1. A mimochodem maximální velikost videa je 4 GB.

V Jaká je velikost obrázku v záhlaví pro Skupinu (Group) na Facebooku? zjistíte, že s obrázkem v záhlaví je to velmi velmi záludné.  Znamená to, že dále uvedené už neplatí.

Foto v záhlaví Skupiny (Group) je 784 x 250, klasicky tam můžete nahrát i něco většího a pak si zvolit výřez (jenom posunem nahoru a dolů, jako je tomu u Stránek). Nezapomeňte, že i zde bude do obrázku zasahovat věci jako název skupiny a různé knoflíky.

události

Foto v záhlaví události (Event) je 784 x 295, ale bude to s ním podstatně komplikovanější v tom, že do něj bude zasahovat řada věcí. Navíc se různé části fotografie používá pro různorodé náhledy. Docela hezky je to ukázané v Event Photo Size Helper.

TIP: Jaké velikosti fotografií používá Instagram?  vám totéž poradí pro Instagram. A Twitter for dummies (3): Jak na obrázek v záhlaví a profilový obrázek pro Twitter.

POZOR: Změny před srpnem 2015 znamenají, že fotka se do Události se nahrává jako 1920 x 1080, na webu je použita zmenšená 810 x 540 ale zobrazena je jako 784 x 523. Což mimo jiné znamená i to, že vám ji Facebook klasicky nenávratně poškodí. O Událostech více viz Co jsou to Události na Facebooku.

Aplikační ikonky (ty co vidíte na Stránce pod záhlavím) jsou 111 x 74 bodů. Pokud tam budete nahrávat něco většího, tak si to Facebook ořízne. K aplikacím toho ale potřebujete případně vědět více, což ideálně najdete v App Center Tutorial

Fotografie pro inzeráty najdete v Jaké jsou aktuální rozměry inzerce na sociálních sítích vám prozradí jak je to s rozměry inzerátů. Ale tam je formátů záplava a je nutné je vyrábět s ohledem na zakoupenou inzercí.

TIP: Nezapomeňte, pokud chcete vědět více o Facebooku, tak tu máme příručku Jak používat Facebook pro marketing. Ale taky je tu dost podstatný Průvodce soukromím na Facebooku. 

Je to všechno? Velmi pravděpodobně nikoli, ale ty zásadní věci by zde být měly. Pokud vám něco chybí, dejte vědět, doplníme.

Související příspěvky

  • Facebook do Fotky v záhlaví Stránky umožňuje dát slideshow. Koláž ani video už není možné
  • TIP#927: Jak je to s omezením textů v obrázcích v reklamě na Facebooku?
  • TIP#389: Jak na Stránce na Facebook vkládat obrázky? Facebook přidal nové možnosti, pokud to ještě nevíte

Facebook Page Facebook Stránka Foto Fotografie Marketing Obrázek v záhlaví Obrázky Profilový obrázek Sociální sítě

Předchozí článekTIP#182: Favicon.ico aneb jak na tu ikonku u webuDalší článek TIP#184: Jak mohu změnit vzhled svého Facebooku? A co se stane, když se o to pokusím?

Nejnovější příspěvky

TIP#2971: Obtěžuje vás v Gmailu Gemini? Můžete to vypnout a mít klid

TIP#2970: Jak v terminálu v Linuxu otevřít či si prohlédnout soubor?

TIP#2969: K čemu všemu se hodí, dá používat, NAS

TIP#2968: Jak je to s to přednosti matematických operací?

TIP#2967: Proč nejít “blogovat” na Seznam Médium

TIP#2966: Jak v iPhone (iPadu) použít SD/microSD kartu?

Nákupní rádce (43): Dost boží XXL sada fixů. Gola sada. Ukázka malé PC sestavy pro NAS. Placatka

TIP#2965: Má iPhone (iPad)  “guest mode”? Můžete ho nějak na chvíli bezpečně půjčit někomu jinému? 

TIP#2964: Jak na Mac OS (a nejen tam) mít lokálně LLM (AI). DeepSeek, Llama a další?

TIP#2963: Co je to whataboutismus?

Nejčtenější

Přispět na provoz můžete

Přispějte. 500 Kč můžete změnit dle vlastního uvážení. Z částky zaplatíme DPH a pochopitelně daně platbou na účet 331049001/5500, spec. symbol 365. Částku si můžete změnit. Z platby odvádíme DPH a daníme ji.

... nebo placeným odběrem

Staňte se platícím odběratelem newsletteru. 5 USD/měsíc, 50 USD/rok nebo dle vlastního uvážení od 100 USD/rok. Každou středu a neděli nálož informací.

Kontakt a tak

Kontakt: 365tipu@gmail.com

Veškerý obsah zde uveřejněný je CC-BY-NC-SA