To jakou velikost má mít obrázek v záhlaví a profilový obrázek Stránky (ale i osobního profilu) na Facebooku jsem zmiňoval v úplně prvním díle tohoto pomalu se rodícího seriálu. Ale je čas to zopakovat. A hlavně, uvést samostatně.
Záhlaví neboli cover má velikost 851 x 315 828 x 315 820 x 312 bodů. Což je přesně ten rozměr, který byste si měli připravit. A ještě vědět, že na telefonech se zobrazí jako 640 x 360, ale s tím stejně nic nenaděláte. Pokud nevěříte, je k tomu i stránka v nápovědě. Osobní profil vzhled nezměnil, takže tam je to stále 851 x 315.
POZOR! Jak se mění Stránky od července 2016 vám prozradí, že obrázek v záhlaví má nový rozměr – 828 x 315 od července/srpna 2016. A že profilové foto je sice stejné, ale už je natvrdo uložené jako menší. A ano, mezitím došlo k další změně, takže 820x 312 je to co platí už někdy od konce roku 2016.
Hodně důležité čtení k obrázku v záhlaví najdete v Dávat do obrázků v záhlaví na sociálních sítích loga či claimy?
Jak nahrát video do fotky v záhlaví (cover photo) na Stránce na Facebooku?
Někdy v dubnu 2017 Facebook začal testovat možnost nahrát do fotky v záhlavní na Stránce video místo pouhé statické fotografie. Zdůrazním, že ještě v květnu jde o testování, takže pokud to vaše stránka neumí, tak se s tím nic dělat nedá. To že to umí poznáte tak, že místo obvyklé ikonky foťáku (vlevo nahoře) tam je ikonka kamery a místu Upload Photo/Nahrát fotografii je v menu Upload/Photo/Video tedy Nahrát Foto/Video.
Nahrávat budete video – což je případná odpověď na otázku v jakém formátu – musí to být takový formát videa, který Facebook zvládne (a zvládá jich hodně). Rozměr je také vcelku jasný, prostor je 820 x 312, což by v optimálním případě měl být i rozměr vašeho videa a také je to minimální rozměr. Co se délky týče, tak maximum je 90 sekund (ale může se změnit) a minimální délka je 20 sekund. Přehrávání se spouští automaticky, ale bez zvuku – ten si návštěvník může zapnout.
POZOR: Nezkoušejte tam nahrát nic co má méně než 20 a více než 90 sekund, počkáte si možná docela dost dlouho, než vám řekne, že máte smůlu.
Připomeňme, že video do profilového obrázku na osobních profilech (na Stránce tu nejde) má omezení na sedm sekund (dost logické, protože se bude zobrazovat podstatně více, než foto v záhlaví na Stránce, kam nikdo nechodí a nikdy chodit nebude).
K obrázku v záhlaví jedna novinka z července 2018: Facebook má nové možnosti pro fotku v záhlaví. Výběr fotek, koláž a slideshow
Profilový obrázek (profile photo)
… má velikost 180 x 180 bodů a rovnou počítejte s tím, že se zobrazuje jako 160 x 160, takže dojde vždy k mírnému poškození. Na chytrých telefonech jako 140 x 140, na nechytrých jako 50 x 50. V newsfeedu ale bude zmenšený až na 40 x 40 bodů, takže je jasné, že i tady bude platit obvyklý tip – ikonka, symbol, barevná plocha, něco co je snadno rozpoznatelné a něco čemu neuškodí zmenšení.
Dnes už naštěstí Facebook zanechá formát i úroveň komprese, takže můžete použít PNG/JPG, tak jak se vám bude nejvíce hodit. Jako všude, i zde platí, že by v obou případech měly být soubory co nejmenší.
Ale pozor, nahrávat 180×180 obrázek není dobré. Protože se z toho vytváří příspěvek a navíc se to ukládá do fotek Stránky, tak musíte nahrát něco normálně velkého (tedy tak 800×800 například). Viz dále.
ZMĚNA v září 2017: Facebook chystá další zbytečnou změnu, profilové obrázky změní na kulaté. Dojde k tomu někdy v průběhu září 2017 a měli byste si pečlivě zkontrolovat profilový obrázek u Stránek, kde s největší pravděpodobností dojde k nevhodnému oříznutí. Prozatím to vypadá, že přímo na stránce vlevo nahoře zůstane čtvercová podoba. Kruhová se objeví pouze u příspěvků, tedy jak na samotné stránce, tak v newsfeedu u uživatelů.
TIP: Pokud vás zajímají rozměry jiných obrázků či fotek na Facebooku, tak je najdete v Jaké jsou rozměry všech těch různých obrázků na Facebooku?
Výsledkem je příspěvek a veřejná viditelnost
Měli byste také vědět, že změna kteréhokoliv z prvků vytvoří příspěvek, který odejde k fanouškům. Pokud nechcete aby „visel“ na Stránce, můžete ho skrýt, ale nemůžete ho smazat (protože tím smažete právě i onu fotografii). Je dobré se k vytvořenému příspěvku vrátit a přes opravu mu doplnit nějaký text, třeba příběh toho, proč měníte fotografii v záhlaví.
Fotografie v záhlaví i profilové fotografie zůstávají v galerii, ať už Stránky či osobního profilu. Můžete se k nim tedy třeba vrátit, když je budete chtít později změnit zpět. A ano, záhlaví a profilovka jsou nejenom klikací, ale v případě osobního profilu také veřejné.
Pamatujte na Call to Action a dodržení pravidel
Dnes už můžete do fotografie v záhlaví dávat kolik textu chcete a nic vám nebrání využívat Call to Action (výzvu k akci) – dříve to bylo Facebookem zakázáno. Dnes můžete třeba šipkou upozornit na existenci Líbí – nebo ještě lépe, akčního tlačítka, které od února 2015 můžete na Stránce mít.
Pro fotografii v záhlaví i profilovou fotku stále platí pravidla – dnes už naštěstí zjednodušená do jednoho odstavce a až na zákaz „pobízení“ jiných uživatelů jde o logická pravidla.
Všechny úvodní obrázky jsou veřejné. To znamená, že kdokoli, kdo navštíví vaši stránku, uvidí váš úvodní obrázek. Úvodní obrázky nesmějí být klamavé nebo zavádějící a nesmí porušovat ničí autorská práva. Nesmíte pobízet jiné uživatele, aby si váš úvodní obrázek nahráli na svoji osobní Timeline.
TIP: Jaké jsou aktuální rozměry inzerce na sociálních sítích vám prozradí jak je to s rozměry inzerátů.
Jak to vypadalo přes létem 2016 s fotkou v záhlaví

Do záhlaví bude zasahovat profilový obrázek (16 bodů odleva, 176 bodů odshora na počítači, 24 odleva, odspoda a 196 odshora na chytrých telefonech), takže můžete zkusit nějakou vhodnou kombinaci – ale bude fungovat dobře jenom na jedné z možností. Okolo 160×160 velkého zobrazení profilové fotky je navíc ještě několik bodů velký rámeček.
Pokud budete chtít něco umisťovat do záhlaví, tak je samozřejmě nutné myslet na to, že ve spodní části jsou umístěny věci jako název Stránky a některé ovládací prvky – minimálně Líbí a pár dalších prvků vpravo od tohoto tlačítka. Spodních 64 bodů tedy moc nepočítejte jako použitelných a navíc počítejte s tím, že tam Facebook zasáhne podbarvením. Můžete to ostatně vidět na příkladu Stránky 365tipů – nahraný příklad s mřížkou má původně všude stejně bílé pozadí.