Z jednoho minulého příspěvku víte, že @365tipu změnilo šablonu. Ta původní neuměla správně česká písmenka, což je dost obvyklý problém. Ale nakonec měla i několik dalších věcí, které nebyly plně praktické. V té nové je po levé straně pruh pro užitečné věci. A je responzivní, takže se docela dobře umí přizpůsobit šířce (a tím i použití na mobilu). A právě ten pruh po levé straně je dobrý na to, abyste tam přidali pár věci.
Vyhledávání by měl mít každý blog. Lépe řečeno, každý obsahový blog i web. Protože čím více obsahu bude mít, tím spíše tam bude někdo chtít hledat. Kritické to není, hledat se dá třeba přes Google (operátor site:365tipu.cz hodně pomůže). Ale je to o pohodlí, komfortu.
Sociální sítě by rozhodně měly být jasně viditelnou součástí blogu. Nejenom coby Líbí/Tweet/+1 prvky pod články (WordPress se o to postará, navíc se to dá trochu poštelovat), ale také jako cesta jak upozornit, kde jste na sociálních sítích. A protože @365tipu je jenom na Twitteru, tak to má docela jednoduché. Proto je vlevo možnost vidět tweety a sledovat @365tipu přímo. Je to výsledek podpory ve WordPressu a vygenerování widgetu na Twitteru. Rozvedené to najdete v Jaké sdílecí prvky umístit na web? Proč musí být web sociální?
Opačně rozhodně nezapomeňte na blog na sociálních sítích, tedy dát do profilu odkaz na blog. V tomto případě je to jeden odkaz z Twitteru, ale často to bývá více sociálních sítí. A samozřejmě, čím více odkazů v příspěvcích na sociálních sítích povede na blog, tím spíše bude blog fungovat.
TIP: 365 tipů. Co jeden den, to jeden tip. A spousta věci k vyzkoušení vysvětluje o čem to tady je. Ale také jaké první kroky bylo potřeba udělat, aby fungoval Twitter, WordPress i e-mail. Chcete-li začít s blogováním a Twitter, první kroky najdete právě v tomto článku.
Nejnovější příspěvky vypadají jako zbytečnost, ale není tomu tak. Je dobré mít možnost vidět, co ještě dalšího na blogu vyšlo. A tohle se k tomu hodí.
Stejně jako související články. Ty jsou jednou z praktických věcí jak z jednoho přečteného článku dostat čtenáře na další. Ale nezapomínejte na to, že je důležité aktualizovat a prolinkovávat články. Pokud to jde, samozřejmě. Což v praxi znamená, že tento tip z 2. ledna 2015 (ano, tak starý je) se dočkal 20. listopadu 2016 výrazné aktualizace.
Kontakt je hodně důležitá věc. Nejenom proto, aby bylo jasné, že váš blog či web není nějaké to anonymní dílko, ale také proto, aby vás mohli kontaktovat ti co něco chtějí či potřebují. Bývá dobré i trochu vysvětlit proč ten blog existuje a o čem je. . Podnikáte? Ujistěte se, že na vás jsou dostupné kontakty se hodí jako související. A to proč a nač @365tipů existuje se nakonec stalo součástí Kontakt (a podobně), ale rozrůstalo se to velmi pomalu.
RSS sice nepoužívají masy, ale je dobré umožnit přístup k obsahu blogu přes RSS. WordPress to umí a můžete to zobrazit buď pomocí widgetu (ve kterém je spousta dalších zbytečných věcí), nebo ručně pomocí odkazu. Zatím zde (uplně dole vlevo) můžete vidět onen widget, ale chystá se ho vyměnit za obyčejný „textový“ widget s odkazem na RSS. Tady se vám bude hodit K čemu vám může být RSS a Feedly aneb jak mít stále co číst
TIP: Vůbec první tip, který @365tipu zveřejnilo je Milujete fotky? Pořiďte si Instagram. Původně to byl příspěvek jen na Plague, ale pak mi přišel užitečný. A když jsem ho dával na mé sociální sítě, napadlo mě, že začnu nový seriál. Celoroční seriál. A pak už to bylo nezastavitelné.
Ve WordPressu tyto věci můžete přidávat pomocí předem hotových modulů- Hledejte v nastaveni Widgets/Widgety – jsou k nalezení v části „Vzhled“. Tedy tam, kde @365tipu měnilo šablonu. Je dobré vědět, že možnosti widgetů se liší podle šablony – mohou být vlevo, vpravo, dole na stránce i v různých podobách.
Další věci co by blog neměl postrádat
Datum vydání je důležité, ale nespoléhejte se na to, že čtenář právě tohle datum objeví je dost důležitá připomínka. Jak to, že je nutné uvádět datum vydání. Tak to, že bude vždy hodně lidí, kteří ho prostě nebudou vnímat.
TIP: V Co by mělo být hlavní stránkou blogu? Přehled článků nebo statická stránka? je řeč o dvou alternativách provedení blogu.
Co na blogu být nemusí nebo nemá
Dávat na web jak dlouho se článek čte či kolik času čtení zbývá? Jedna z věci, kterou mít můžete ale potřeba není. A má i nějaké možné negativní dopady.
Uvádět na webu u článku počet přečtení? Odpověď zde je jednoznačné ne, ale mrkněte do tipu, ať víte proč.
Vydat dlouhý článek jako jeden celek nebo rozdělit na víc pokračování? Rozebrané výhody a nevýhody.