TIP#1098: Co by mělo být hlavní stránkou blogu? Přehled článků nebo statická stránka?

S tohle otázkou je to dost podobné jako s úvahou na téma celých článků či upoutávek na hlavní stránce. Otázce platící ovšem právě jenom v okamžiku, kdy váš blog má na homepage (chronologický) přehled článků. Což zdaleka není jediná varianta, jsou blogy co místo toho mají statickou stránku. Na obě témata není jednoznačná ani snadná odpověď.

Statická hlavní stránka je dobrá, pokud chcete návštěvníkovi něco sdělit. Něco o tom o čem váš blog je, o vás, co nabízíte. Zpravidla pak návštěvníkovi pomůžete v nasměrování kde má číst příspěvky, můžete doplnit i nějaký box s menším přehledem aktuálních, ale třeba i nejčtenějších. Bude to chtít nějakou navigací po zbytku vašeho blogu.

Přehled článků na hlavní stránce je dobrý v tom, že návštěvník hned ví co je nového. Přehled ale může mít i samostatnou adresu (třeba něco jako 365tipu.cz vs 365tipu.cz/blog – kdyby něco takového existovala), kterou si při použití statické hlavní stránky mohou čtenáři dát snadno do Oblíbených.

TIP: Podobná témata viz Celé články nebo jenom upoutávky? Obvyklé dilema u blogu a Hlavní stránka (homepage) vs vstupní stránka (landing page). Co je co?

Statická stránka se častěji používá tam, kde nejde o čistý blog ale spíše o výkladní skříň prodávající nějaké zboží či služby – blog je pak ve skutečnosti spíše sekundární.

Statická stránka může být spojena s obavou z toho, že čtenáři nenajdou vaše blogování, tedy samotné texty. Realita je nicméně ta, že většinu návštěvnosti na blognutí (články) byste měli mít tak jako tak z vyhledávání. Tady totiž stále platí, že hlavní stránka bývá tím nejméně čteným (navštěvovaným) místem.

Pokud si tohle uvědomíte, tak vlastně statická hlavní stránka vůbec není špatný nápad – daleko lépe můžete nové návštěvníky přesvědčit k tomu aby si vás dali do Oblíbených, stali se fanoušky vašich sociální sítí, přihlásili k odběru e-mailů, nebo si snad dokonce něco koupili.

Na druhou stranu, pokud váš blog nic neprodává (hlavně slouží k zobrazování inzerce a s tím spojenými příjmy), statická homepage není ideální řešení.

Co by mělo být na statické domovské stránce?

Tohle už je mimochodem popisováno v Nějaké další drobnosti k blogu aneb co by tam ještě mělo být, takže pokud vám nestačí níže uvedený přehled v bodech, můžete skočit do tohoto staršího tipu. Týká se každopádně více klasického blogu a obsahuje pár dalších věcí, které v seznamu nenajdete.

  • Claim, nějaký ten výstižný výkřik, tvrzení, vyvolání očekávání
  • Informace o vás, autorovi
  • Přihlášení k e-mailingu
  • Odkazy na aktuální články, ideálně box, ve kterém jsou jejich titulky
  • Odkaz na samotný blog, tedy část, kde jsou všechny články
  • Konverzní mechanismus, pokud něco chcete prodat
  • Možnost stát se fanoušky na sociálních sítích
  • Vyhledávání

Pár dalších užitečných tipů týkající se blogování

Nebudete-li mít dost, tak zkuste štítek blog či blogování. Hodit se může i přehled v ‣ Pomocník Webdesignera

Reklamy