Linkedin lunatici (jak je trefně nazývá r/LinkedinLunatics) se aktuálně usilovně věnují přesvědčování o tom, že aby Linkedin fungoval, tak mu musíte denně věnovat alespoň dvě hodiny. A také mají novou metriku, že denně musíte věnovat čas na napsání 200 komentářů.
Oboje je stejně absurdní a zbytečné, jako většina aktivit, které se na Linkedin odehrávají. A oboje zcela opomíjí to, že když už byste něco takového dělali, tak by to muselo mít přesně daný přínos. Ten na Linkedin budete mít málokdy, jen výjimečně vede k reálným měřitelným výsledkům jako jsou prodeje, uzavřené smlouvy, objednávky.
Ale vezměme to od těch 200 komentářů, protože to je dost pěkná věc. Najít místo kde komentovat (nepočítají se totiž odpovědi na komentáře pod vlastními příspěvky), napsat smysluplný a hodnotný komentáře a odeslat ho je tak minimálně na minutu práce. Ale možná spíš na dvě až tři minuty.
Podle této představy byste tedy museli věnovat 200 až 600 minut denně jenom Linkedin. To jsou tři až deset hodin. Asi je vám už jasné, že tohle smysl nedává.
Můžete tedy zvolit onu jednodušší variantu, tedy dvě hodiny denně věnovat Linkedin. Ani tady to ale nedává smysl. Věnujte dvě hodiny denně navolávání, hledání nových zákazníků, psaní článků majících hodnotu (a hlavně čtenost a dosah). Což ale dělejte jinde, než na Linkedin, protože tam bude efekt vždy nejnižší, tedy pokud vůbec nějaký.

Kolik času tedy věnovat Linkedin?
Popravdě? Můžete kolik chcete, ale mělo by to mít přínos. Realisticky to může být tak něco od 15 minut do jedné hodiny. Průměrně, protože někdy to může být víc, někdy méně. A ne zcela nutně každý den.
Můžete to dělat proto, že vás to baví. Pak vám může být jedno, že to nejspíš bude mít pramalý reálný výsledek. Ale můžete to chtít také dělat čistě výkonnostně – opravdu chtít aby “z toho něco bylo”. A pokud není, tak to přestat dělat, nebo zásadně omezit.
Linkedin nemá nijak v oblibě uživatele, co zveřejňují něco často, dávají příliš mnoho komentářů či příspěvků. Algoritmus je navíc peklo (viz Jak funguje algoritmus na Linkedin? Proč nejsou mé příspěvky vidět?) a tvrdě počítá s tím, že budete platit.
Přednost tak jako tak mají osobní profily oproti firemním.
Skutečnost je nicméně ta, že pokud chcete být vidět, tak opravdu musíte na Linkedin chodit a komunikovat mimo váš profil a hlavně, mimo vaši bublinu. Princip co ostatně platí na všech sociálních sítích, byť někde méně a někde více.
Popsané to už vlastně je v starším tipu Jak pomoci růstu a viditelnosti firemního profilu na Linkedin. Kompletní návod a není to až tak velká věda.
Co na to říká AI?
Zeptal jsem se po dopsání výše uvedeného. A zvýraznění je doplněno, to AI neumí.
Optimální čas, který byste měli věnovat osobnímu profilu na LinkedIn, se může lišit v závislosti na vašich konkrétních cílech a dostupném čase. Nicméně, zde je několik obecných doporučení:
- Doporučuje se věnovat LinkedIn každý den alespoň 15-30 minut. To vám umožní být pravidelně aktivní a udržovat si viditelnost.
- Aktualizujte svůj profil pravidelně, zahrňte aktuální informace o svých dovednostech, pracovních zkušenostech a dosažených úspěších.
- Pravidelně sdílejte relevantní obsah, jako jsou články, posty nebo odborné příspěvky. Zajímavé a hodnotné příspěvky mohou přilákat pozornost a zvýšit vaši viditelnost mezi kolegy a profesními kontakty.
- Navazujte a rozšiřujte svou síť kontaktů na LinkedIn. Hledejte lidi, kteří jsou ve vašem oboru, se kterými se chcete spojit, a posílejte jim personalizovaná pozvání k připojení.
- Zapojte se do relevantních skupin a diskuzí na LinkedIn. Aktivní účast v těchto skupinách vám umožní rozšířit své znalosti, navázat kontakty a vybudovat si povědomí odborného leadera.
V každém případě je důležité, abyste věnovali čas kvalitní interakci a zapojení se na LinkedIn, spíše než jen časem stráveným na platformě. Hlavním cílem je budovat smysluplné profesní vztahy a stát se aktivním členem odborného komunitního prostoru.
PS: Od AI řekl bych dobrý a použitelný výsledek.