Jeden tip denně (po-pá), starší často aktualizované. Na Twitteru i Facebooku navíc pouštíme i nějaké ty tipy extra, co to nedají do velké článkové podoby.
TIP#1732: Jaká je maximální velikost tabulky v Excelu?
Microsoft Excel je velmi oblíbený software pro zpracování tabulkových dat. Než se ale do něčeho v Excelu pustíte, ujistěte se, že víte jaké jsou jeho limity. Není až tak složité na ně v některých případech narazit.
To nejzásadnější omezení je, že můžete (v XLSX souboru) mít maximálně 1,048,576 řádek a maximálně 16,384 sloupců. Pro starší Excel (a XLS soubory) je to ale 65,536 řádek a 256 sloupců.
Do jedné buňky se vejde maximálně 32,767 znaků. Pokud budete v buňce odřádkovávat, tak i zde je omezení – maximálně 253 krát.
Sponzor článku
Co se počtu sešitů týče, tak žádné omezení uváděné není – jen velikosti paměti.
Vedle toho ještě narazíte na omezení pamětí a souborovým systémem – v 32 bitovém prostředí je maximální velikost paměti využitelné pro Excel 2 GB. Což je také maximální velikost souborů. Soubor mimochodem nemůže mít jméno delší než 218 znaků (kompletní cesta a soubor).
Pokud potřebujete pracovat s „tabulkovými“ data přesahujícími 2 GB? Můžete použít Microsoft Access nebo nějaký SQL server. Pro otevření 2 GB Excel souboru budete pochopitelně potřebovat odpovídající velikost paměti RAM v počítači.
Google Sheets (Tabulky Google) jsou skvělá alternativa pro Microsoft Excel mající zásadní výhodu v možností práce více lidí s tabulkou, aniž by bylo potřeba řešit nějaké posílání souborů. Přináší to ale i jednu nepříjemnou vlastnost – pokud si někdo začne filtrovat tabulku podle nějakých kritérií, tak tím ovlivní to jak i ostatní uživatelé uvidí obsah … Pokračování textu TIP#1744: Jak filtrovat Google Tabulky aniž byste tím ovlivnili ostatní uživatele
Obdobnou věc po Google Dokumenty tu už řeší Jak z dokumentu v Google Docs stáhnout (získat) vložený obrázek? To proto, že nejenom Microsoft Office se staví poněkud odmítavě k situaci, kdy z něj potřebujete dostat vložený obrázek ven v použitelné a nepoškozené podobě. Právě cesta přes Google Docs je mimochodem jedna z těch, jak na to … Pokračování textu TIP#1743: Jak uložit obrázky z dokumentu ve Wordu, Excelu či PowerPointu?
Je vlastně docela s podivem, že Google ani Microsoft do svých tabulkových procesorů nedali nějakou snadnou možnost jak se dostat na poslední řádku kde jsou nějaká data. Tedy na „konec“ tabulky. K dispozici je totiž pár klávesových zkratek, ale vždy je budete muset nějak zkombinovat abyste dosáhli konce dat spolehlivě.
Jsme zpět u snadných věcí. Tedy užitečných základů pro Microsoft Office a Google Sheets (Tabulky Google). Zaokrouhlování je snadné, prostě máte nějaké číslo a chcete ho zaokrouhlit na určitý počet desetinných míst nebo na nějakou hezčí podobu zaokrouhlením (například) na celé desítky. Základním principem zaokrouhlování navíc je, že se zaokrouhlujeme směrem nahoru nebo dolů podle … Pokračování textu TIP#1645: Jak v Excelu (a Google Sheets) zaokrouhlit?
Než si to povíme o tom Excelu, tak je lepší začít od počátku. Jak se počítají procenta? Tedy lépe řečeno jak se vypočítá kolik procent je určité číslo z určitého celku? Kolik je procent je třeba pět lidí z 30 lidí?
Dostanete do rukou nějaký ten soubor z Microsoft Office – dokument (DOC, DOCX) z Wordu, tabulku (XLS, XLSX) z Excelu či prezentaci (PPT, PPTX) z PowerPointu a potřebujete ho otevřít ale Microsoft Office nemáte. Jak na to?
Je trochu k neuvěření, že problém jak ve Wordu označit celý text je jednou z hodně hledaných věcí – lidé prostě netuší jak jednoduché to je. Označení (výběr) všeho textu totiž je tak prosté jako stisk Ctrl+A (Command+A na MACu). Mimochodem proto, že „A“ je v tomto případě „All“ neboli všechno.
Pokud si budete teď myslet že řešit něco tak prostého a jednoduchého jako označení řádku či sloupce v Tabulkách Google (platí i v Excelu) není potřeba, tak bohužel. Další tip vyvolaný tím, že potkáte člověka, co vůbec netuší, jak se dá něco takového udělat.
Bývaly doby, kdy soubory s příponou DBF byly známé a hojně používané – jde o databázové soubory používané v dBase, FoxPro a dalších databázových programech. A protože jde o klasickou relační databázi, tak jejím dnešním ekvivalentem (pro menší data) jsou tabulky v Excelu. Proto je také možné DBF soubor otevřít právě v Excelu.
To, že Word umí velmi dobře porovnat dva soubory a zvýraznit rozdíly asi víte. Ale to, že Excel něco takového prostě hned tak rovnou neumí, tomu se těžko věří. Skutečně tomu tak je, žádná snadná cesta jak porovnat dva Excely prostě není.
Načítání…
Something went wrong. Please refresh the page and/or try again.