TIP#1597: Jak vytvářet na Facebooku 360 stupňové fotky

Facebook před pár lety doplnil při nahrávání fotografie možnost vytvořit panoramatickou (360 stupňovou) fotografii – ne nutné skutečně 360 stupňovou, může mít i menší rádius odpovídající tomu jak rozsáhlou panoramatickou fotku jste si vyfotili.

První co musíme mít je panoramatická fotka – tu už dnes umí fotit většina mobilů a fotících aplikací. Prostě si někde stoupnete, zvolte PANO(ramatický) režim a začněte „natáčet“ = otáčet se – výsledkem je velmi široká fotografie co zahrnula kompletní „panorama“, které jste obsáhli otáčením.

20200424_133315967_iOS.jpg
Panoramatická fotka rybníčku ve Vinořském parku.

Na Facebooku na mobilním zařízení (na počítači 3D fotky vkládat nejdou) pak začnete nahrávat fotografii do příspěvku a pokud je „dostatečně panoramatická“ budete mít možnost vybrat, že ji chcete nahrát jako panoramatickou a nikoliv klasickou.

Facebook vám ale při prohlížení fotek neukáže zda je možné z nějaké udělat panorama (ukazuje pouze možné 3D fotky, viz Jak z iPhone na Facebooku vytvořit 3D fotku?). „360“ nálepka se objeví až v okamžiku kdy fotku vyberete. Zároveň můžete zvolit kde se bude v pohledu  „začínat“.

Výslednou fotografii bude možné posouvat do stran (případně i nahoru a dolů) a „dívat“se tak okolo. V praxi se můžete podívat zde.

Pak už stačí jenom fotku odeslat (bude to pomalejší než u klasických fotek, panoramatické fotky jsou hodně velké, i několik desítek MB) a je hotovo. V newsfeedu se objeví fotka, kterou je možné prohlížet do stran – můžete myší, posunem prstem ale na mobilu i otáčením/nakláněním mobilu. Na pravé straně mají tyto fotky vidět symbol „kam“ se díváte. Kliknutím do fotky ji roztáhnete na celý displej – což je podstatně komfortnější cesta jak je prohlížet. Funguje i pinch pro přiblížení.

Již zveřejněnou fotografii můžete opravovat už jenom jako klasický příspěvek – tedy jenom měnit text.

TIP: ‣ Jak používat Facebook pro marketing obsahuje řadu dalších užitečných tipů pro Facebook