TIP#1308: Jak na Dark Mode na Messengeru, Twitteru, Instagramu a dalších aplikacích? Ale i na iPhone a dalších zařízeních

Dark Mode je tak trochu móda posledních let. Temný režim (ale také noční režim) zobrazí aplikaci (či všechny aplikace) v temné podobě, takové co se více hodí pro noční použití – nesvítí totiž tolik na všechny strany jako klasické provedení, tedy zpravidla něco co má bílé pozadí.

Aby nějaká aplikace či software fungovalo dobře v dark mode tak to má zásadní nutný požadavek – daná aplikace či software to musí podporovat a ideálně to ještě musí podporovat samotný operační systém. Proto není možné v temném režimu používat vše co máte v mobilu. Co navíc, pokud to podporuje sám operační systém a nepodporuje to aplikace, tak také smůla.

Windows 10 – od October 2018 Update je přímo součástí Windows. Najdete v Nastavení/Settings > Přizpůsobení/Personalization > Barvy/Colors

Messengermá temný režim od března 2019 a než Facebook přejdou divné nápady a přidá klasické zapnutí a vypnutí tak musíte pokoušet štěstí. Použitím E-moji v libovolné konverzaci – do chatu prostě musíte umístit ikonu Měsíce. Tím „odemknete“ možnost zapnutí  „Tmavý režim“ pak bude v menu dostupné přes vaši profilovou fotku.

Twitter – to má jednoduché, stačí kliknout na nahoře vlevo na vaši profilovou fotku a v menu najdete vlevo dole ikonku měsíce. V Nastavení aplikace má navíc další užitečné možnosti v podobě nastavení automatické aktivace temného režimu. Bohužel jenom podle západu a východu slunce, nemůžete si to nastavit na rozmezí hodin. Jak klasický a dark Twitter vypadá můžete vidět níže.

Apple iOS (iPhone a iPad) – nemá Dark Mode jako samostatný ale v Nastavení –> Obecné –> Zpřístupnění –> Přizpůsobení displeje –> Inverze Barev –> Chytrá inverze můžete vyvolat inzertní zobrazení.  Bude to mít vliv na všechny aplikace, včetně těch co vlastní Dark Mode nemají.  Pokud budete chtít přepínat často a snadno, ta v Nastavení –> Obecné –> Zpřístupnění –> Zkratka zpřístupnění zapněte zkratku při chytrou inverzi barev – pak bude stačit 3x stisknout Home (nebo postranní tlačítko pokud Home nemáte).

POZNÁMKA: Dark Mode není Night Shift, to je jiná vychytávka, která by měla omezit množství modrého světla a méně tak ovlivnit spánek.

Instagram – prozatím samostatný Dark Mode nemá.

Mac OS – jděte do System Preferences -> General -> Dark. Můžete si i případně zvolit odpovídající tmavý Dynamic Mojave desktop.

Safari – je tak trochu ukázka toho, že s Dark Mode je to komplikované – webové stránky totiž mají předepsané barvy jejich tvůrci. Takže i když si třeba Mac OS přepnete do Dark režimu, weby budou pořád stajně. Trochu obejít to je možné přes Reader mode (režim čtení).

Android – můžete zkusit přes Nastavení/Settings -> Display/Displej -> Advanced -> Device Theme a tam přepnout na „Dark“. Nebude to ale takto dostupné na všech Androidech a hlavně to jen poskytne tmavé některé věci. Druhá možnost (také nemusí být všude) je odemknout vývojářská nastavení a najít Night Mode tam.

Google Chrome – přímý Dark Mode zde není, ale můžete zkusit rozšíření Dark Mode.

YouTube – má Dark Mode dostupné v menu vyvolaném  přes profilový obrázek. Tam najdete Dark Theme

Gmail – má Dark Mode v podobě dokonce dvou vzhledů. Najdete v Nastavení -> Themes a vyberte buď Dark nebo Terminal.

TIP: Noční režim může šetřit baterie, ale musíte mít OLED displej. Jenom tam totiž černá barva neznamená větší spotřebu. Na ostatních displejích vám noční režim bude spotřebovávat baterii více. Viz Noční režim na mobilech šetří baterii. Má to ale jedno „ale“. Pokud toužíte šetřit baterku, tak viz Jak prodloužit výdrž baterie mobilního telefonu (tabletu i notebooku)?

Reklamy