Pro správné využití Twitteru pro médium je důležité aby co nejvíce lidí z média (šéfredaktor, editoři, redaktoři, autoři) mělo aktivní účet na Twitteru. Aktivní v tom, že budou psát příspěvky, upozorňovat na to o čem budete psát, retweetovat (sdílet) účet vašeho média, reagovat na další uživatele na Twitteru (novináře a influencery zejména).
TIP: Předchozí (druhý) díl najdete v Jak pracovat s účtem samotného média a proč monitorovat
Každý takovýto by měl v maximální možné míře dělat to co je popsáno v již zmíněném návodu k Osobnostnímu marketingu na Twitteru, zejména tedy
- sledovat další účty, ideálně pracovat i se seznamy
- monitorovat na Twitteru zmínky, ale i prostě témata kterým se věnuje
- reagovat na tweety dalších lidí – dávat líbí, odpovídat, retweetovat, citovat
- sdílet (retweetovat) příspěvky vlastního média i dalších kolegů
To vše ideálně živě, tedy skutečně tak, že vaši redaktoři a autoři opravdu budou Twitter používat. Ne vždy to bude možné, někdo to prostě nebude chtít dělat, někdo na to nebude mít náturu a trpělivost. Cílem je, aby se podařilo zapojit co nejvíce lidí.
TIP: Skvělý příklad aktivního novináře na Twitteru je @AlexandrMitrofa. Zajímavý i tím, že je ve věku kdy sociální sítě rozhodně nejsou velkým koníčkem.
Při sdílení příspěvků z vlastního média je přednostní retweet účtu média, to proto aby bylo vidět médium a byla šance na získávání nových sledujících. Lze to nahradit zmínkou účtu média, ale jednodušší je retweet. Co je vlastně nežádoucí, je přímé sdílení odkazů na vlastní médium bez zmínky o účtu média.
Není nutné aby každý z redaktorů/autorů sdílel všechno – budou určitě rádi sdílet vlastní věci, mohou si to nastavit tak, že budou prostě sdílet to co se jim líbí, bude to přirozené a odpovídat tomu, jak by to dělali i kdyby to nebyly „řízené“ aktivity.
Redaktoři i autoři by si měli Twitter co nejvíce přizpůsobit vlastním zájmům – sledovat další účty, takové co řeší obsah zajímající je. Je to jejich účet na Twitteru, jejich sociální sít a sociální kruh. „masové“ sledování dalších médií a novinářů je věcí účtu média. Stejně tak platí, že redaktor a autor si bude retwetovat, dávat líbí a povídat (komentovat, odpovídat) s dalšími účty aniž by to mělo vždy něco přímo společného s mediem pro které pracuje.
Pokud redaktor chce, je dobré aby na jeho účtu bylo upozornění, že tweetuje on či ona za sebe, tweety nevyjadřují stanovisko média (zaměstnavatele, atd).
Je to sice „automatické“, ale pro klid a pořádek neuškodí to jasně napsat. Lze to i zavést jako pravidlo pro médium jako takové.
Pokud to je možné, tak autoři a redaktoři mohou dopředu avizovat co vyjde, na čem pracují, využívat Twitter pro vlastní práci (novinařinu). Ještě silnější roli by v tomto ohledu měl mít šéfredaktor a editoři.
POZNÁMKA: Tohle všechno má jeden zásadní cíl – co nejvíce zviditelnit samotné médium. Prostě potřebujete aby se příspěvky z účtu média co nejvíce šířily. Přes autory a redaktory to děláte proto, že jsou to oni kdo médium tvoří, jsou tou důležitou součástí.
První díl najdete v Jak využít Twitter v obsahovém médiu? Úvod a základní pravidla (1) a v dalším (čtvrtém) díle je řeč o další důležité věci, Jak se tweetování média a redaktorů projeví na webu média. Tento návod je pětidílný.