Už jsme tu řešili Co dělat, když v práci dostanu e-mail, se kterým si nevím rady? a objevila se tam situace, kdy se k vám omylem dostane nějaký e-mail. Ale byl tam prakticky jenom jeden odstavec, takže je čas se k tomuto problém vrátit.
S e-mailem obdrženým někým jiným než adresátem je to vlastně jako s klasickou poštou. Pokud dostanete dopis či balíček co vám nepatří, tak byste se měli postarat o to, aby ho dostal správný adresát. Je-li to někdo z vašeho domu, tak mu to prostě hodit do schránky či předat. Je-li to někdo cizí, tak zásilku předat při nejbližší příležitosti pošťákovi či pošťačce. Patří sem i ta maličkost, že určitě nebudete dopis či balíček otevírat a obsah studovat.
S e-maily je to naštěstí jednoduché, můžete odpovědět odesílateli, že jeho e-mail nedorazil ke správnému adresátovi. Nic vás to stát nebude, času to zabere minimálně. A je to to správné řešení, nepokoušejte se přeposlat e-mail správnému adresátovi. A nezapomeňte: Proč je důležité v e-mailech držet konverzaci a na maily odpovídat (místo psaní nových)
Pouze si dávejte pozor, zda je to opravdu potřebné – nebudete tímto způsobem řešit spam ani něco nepodstatného, ale určitě je dobré takto pomoci někomu, kdo poslal e-mail na špatnou adresu a neví o tom.
TIP: Hodit se vám určitě bude i Jak odpovídat na e-maily? Rychle? Průběžně? Dávkově? Vůbec?, který k tomuhle tipu hodně patří