Potřebujete aby jeden určitý účet na Twitteru spravovalo více lidí? Ať už třeba z jedné firmy, nebo třeba chcete firemní účet dát do správy agentuře? Tohle jde jedině přes TweetDeck a bezpečné to zcela nebude, bude to výrazně bezpečnější.
Bohužel, Twitter stále nedokázal uvést do života účty vs. profily, tedy to že pomocí jednoho účtu (vázaného na e-mail a heslo) budete moci spravovat určité profily na Twitteru a součástí bude i to, že ne každý kdo bude mocí na účet vkládat příspěvky ho bude moci rovnou smazat a zcela změnit.
V Using the teams feature on TweetDeck se o použití Tweetdecku dozvíte více – ale tady je dobré vědět, že TweetDeck je především skvělý nástroj na správu více účtů – uspořádáte si je podle toho co potřebujete sledovat, můžete vkládat příspěvky na kterýkoliv účet, včetně plánování.
Mimo to má právě možnost týmové práce, kdy dáte přístup dalším lidem přes Tweetdeck. Což znamená to podstatné, že si sice daný účet mohou připojit v jejich Tweetdecku, ale nebude potřeba jim dávat heslo k účtu.
Za tímto účelem používá TweetDeck tři základní nastavení rolí (a lze přidat až dvě stovky členů týmů)
- vlastník (owner) je ten kdo řeší heslo, telefonní číslo, ověřování přihlašování a může samozřejmě přizvávat další správce či přispěvatele (a pochopitelně také tvořit tweety a pracovat s nimi). Je dobré vědět, že vlastník může být jenom jeden.
- správce (admin) nemůže řešit hesla, telefonní čísla ani ověření přihlašování – může ale přidávat další správce a přispěvatele, stejně tak jako pracovat s tweety a dalšími vychytávkami (stejně jako vlastník)
- přispěvatel (contributor) může pouze pouze tweetovat a pracovat s tweety a dalšími vychytávkami.
DŮLEŽITÉ: Je dobré si uvědomit, že i obyčejný přispěvatel by si měl chránit vlastní přihlašování dvoufaktorovým ověřením. Pokud se někdo cizí dostane k jeho účtu, tak sice nemůže smazat či ukrást účty „připojené“ přes TweetDeck, ale může na nich tweetovat.
TIP: Chcete se naučit používat Twitter? Je tu Školení: Twitter pro firmy a firemní komunikaci na které můžete jít v Dobrém webu, podívejte se na vyhlášené termíny, přihlaste se a přijďte: Tak prosté to je. Pomůže vám při tom i zdejši ‣ Twitter for dummies
Nastavení je jednoduché
Přihlásíte se do Tweetdecku s účtem, ke kterému chcete umožnit přístup dalším lidem a pomocí Accounts (vlevo dole dvě postavičky) přidáte do Týmu účty, kterým chcete přidat přístup – přidání dostanou e-mailem upozornění na to, že dostali určitou roli k účtu (teoreticky upozornění přijde i v jejich TweetDecku). Aby mohli začít fungovat, musí e-mailovou pozvánku přijmout, což se děje v Tweetdecku.
V Accounts sekci je pak možné řešit i změny rolí (prvotní přidělení role je přispívatel) a odstraňovat členy. V Twitteru samotném je v Nastavení -> Security and privacy možné vybrat kdo vás smí zvát do týmu – na výběr mezi kdokoliv, lidé které sledujete a nikdo. Tím se můžete případně bránit proti otravům.
Pozor na jednu záludnost, změna hesla k účtu povede k ztrátě přístupu členů týmu z Tweetdecku (alespoň to tvrdí nápověda a moc logické to není).
A také na to, že tento způsob umožňuje přístup dalším lidem pouze prostřednictvím Tweetdecku (a ten je dnes pouze webová aplikace). Aby mohli určitý účet použít přímo nebo ho mít v mobilním zařízení, museli by od vás dostat kompletní přihlašovací údaje.
Poznámka: Aby někdo mohl používat TweetDeck, musí mít účet na Twitteru. Dost důležité, pokud byste chtěli přidávat prostě nějaké ty kolegy.
V témže místě kde přidáváte lidi do Týmu si přidáváte i další účty do Tweetdecku – tak aby jeden Tweetdeck (třeba ten co má @365tipů) měl přístup k dalším účtů (například @rychlofky). Tím budete mít v jednom Tweetdecku všechny spravované účty. A také pak můžete nastavit aby členové týmu mohli mít přístup i k těmto dalším účtům, ale dejte si pozor, pokud přidáte do Tweetdecku nějaké účty, tak mají vlastní nastavení členů týmů – Tým není jeden společný, ale vždy nad konkrétním účtem.
TIP:Od dubna 2020 je nově možné ve webovém klientů mít až pět účtů a přepínat mezi nimi. Viz Jak na Twitteru spravovat více účtů přímo ve webovém klientu (novinka)
PS: Ano, celé je to zmatené a nejvíc by Twitteru prospělo, kdyby každý účet na Twitteru mohl získávat práva k dalším účtům tak jak je to v jiných sociálních sítích. Ale tohle je Twitter, takže nečekejte, že by chtěli dělat něco normálně