Tohle může připadat jako trochu podivný tip, vždyť prostě sdílení odkazu je to, že ho tam zkopírujete a odešlete. Jenže, u Twitteru, je to zcela jinak než všude jinde. Ve Facebooku či Google+ je zkopírování odkazů následováno „připojením“ odkazu k příspěvku – objeví se nějaký ten obrázek, titulek a popisek, které jasné říkají, co na cílové adrese je.
U Twitteru je to bohužel tak, že ve vašem tweetu (příspěvku) zůstane pouze onen odkaz, nenatáhne, nepřipojí se nic. Ti co na váš tweet (příspěvek na Twitteru) podívají, uvidí očesanou podobu odkazu, ze které ani nebude ani poznat, na co to vlastně odkazujete. Nebudou vědět proč by na to měli kliknout. V řadě případů se budou obávat kliknout.

Je zde sice možnost, že pro některé weby vytvoří tzv. „Card“ (kartu), která je dost podobná tomu co dělá Facebook (a ostatní sociální sítě), ale aby k tomu došlo, tak to musí daný web podporovat a navíc se to ukáže jenom v přirozeném prostředí Twitteru. Jinde (dokonce ani v Tweetdecku) ale už ne.
Nezapomeňte tedy vždy zkopírovat do tweetu (příspěvku) i titulek/název článku či stránky, na kterou odkazujete. Nebo tam alespoň napsat, proč to vlastně sdílíte, čím je to zajímavé. Nejspíš přeci jen chcete, aby sledující na odkaz klikli. Ale pokud nebudou vědět proč a ani na co vlastně klikají, tak to dělat nebudou. Ostatně viz též Mohu na Twitteru (při sdílení odkazu) vynechat popisek (text tweetu)? kde najdete i pár dalších příkladů.
TIP: Zdejší Twitter for dummies je hodně dlouhý a slušný návod pro Twitter. A protože Twitter je hodně atypický a rozdílný, tak se vůbec nebojte se do návodu pořádně začíst.
Nezapomeňte, tweet má 280 140 znaků, jakýkoliv odkaz v tweetu znamená 23 použitých znaků, stejně tak jako připojený obrázek. O to méně budete mít znaků na text. Mezi textem a odkazem je navíc vždy potřeba mezera, takže s jedním odkazem můžete použít ještě 116 256 znaků na text příspěvku. Další užitečnosti ohledně tvorby tweetu najdete v Tweet, odpověď, zmínka, přímá zpráva aneb jak se tvoří tweet
Na rozdíl od ostatních sociálních sítí musí odkaz ve tweetu zůstat. Není potřeba ho zkracovat pomocí zkracovačů jako je bit.ly či goo.gl, sám Twitter vše zkracuje. Pro příjemce vašich tweetů je tak jako tak lepší, pokud vidí skutečnou adresu na kterou je chcete odvést. Viz též Zkracovače adres a kdy je používat. A proč je spíš nepoužívat
Velmi často se odkazy na Twitter sdílejí s připojeným obrázkem (což vás připraví o dalších 23 znaků), tak aby to co nejvíce zaujalo. Spoléhat se na „Cards“ je poměrně hodně problematické.
Pokud sdílený odkaz vede na YouTube či Vimeno (a některé další podobné služby), bude zobrazen přímo přehrávač (funguje i v Tweetdecku), bez nutnosti odcházet na cílový web s videem. Podobně to funguje i u některých služeb s obrázky, ale nikoliv pro Instagram. Twitter a Instagram se před lety poněkud rozhádali.
TIP: V Jak je to s délkou tweetu od září 2016? Co se nepočítá do 140 znaků? zjistíte, co ještě pořád užírá znaky ze samotného tweetu. A pozor, od listopadu 2017 je délka tweetu 280 znaků.
Pokud sdílený odkaz vede na jiný Twitter, tak bude zobrazen jako v „citační“ podobě. Je to totéž jako funkčnost „quote tweet“, která se objevila jako rozšíření možnosti odpovídat.
DODATEK 31. března 2018: Zkracovač goo.gl končí, takže ho rovnou můžete vyřadit ze všech plánů.