Založený polotovar přilákal první den dva fanoušky. Realistické pro Facebook a nulovou investici do reklamy a zviditelně. Takže jenom připomenu, že jsem mezitím ještě do Bufferu (viz Buffer oceníte v okamžiku, kdy chcete plánovat věci na sociálních sítích dopředu.) přidal právě i Facebook Stránku a totéž jsem udělal u Klout. Ne že by to druhé k něčemu bylo, ale experiment je experiment.
Samotnou Stránku jsem navíc naplnil čtyřmi příspěvky denně na několik dní dopředu – prostě jsme vzal všechno co už @365tipů vydalo a pomoci interního plánovače Stránky na Facebooku to postupně naklikal – ráno, poledne, odpoledne a večer. Tak aby se to postupně pouštělo ven. Až to dojede (zhruba týden), tak pak bude čas použít Buffer a dávat shodně nové věci na Twitter i Facebook.
Chcete si založit Stránku na Facebooku? Zkuste začít prvním tipem této série: TIP #030: Průvodce založením Stránky na Facebooku (1)
Což mi připomnělo, že do Klout.com je možné připojit i WordPress.com, takže i ten. A jen pro úplnost, aktuální Klout je 40.43 (uplně první byl 31.89). Realita je taková, což je také dobré vědět, že Klout případný připojený WordPress nijak nepoužívá – smysl má Google+, Foursquare, Twitter, Linkedin, Instagram a samozřejmě přistoupit na hru Kloutu s využíváním jeho služeb.
Vyplnit, doplnit, naplnit, zaplnit
Co ale u čerstvě založené Stránky chybí je vyplnění dalších informací, těch co se zobrazují v „About“ záložce. Takže to samozřejmě zkusím napravit. V nejnovější podobě Stránek na Facebooku si kliknete na „About“ záložku. A pokud jste správce, tak máte okamžitě možnost všechny dostupné kolonky vyplnit či opravit.
Vedle popisu je vhodné poté vstoupit do Nastavení (Settings) Stránky a některé věci změnit či donastavit. Především záložku „General„, kde jde hlavně o zapnutí „Targeting and Privacy for Posts“ aby bylo možné později cílit příspěvky. V Notifications/Upozorněních záměrně zapnout „Get a notification each time there is activity on your Page or an important Page update.“ – to zajistí, že budou chodit upozornění. Ale zároveň s tím nastavit, že jenom ta podstatná (vypnout Tips, New Likes on Page post, New Like).
V Page Roles je vhodné přidat ještě jednoho správce, protože je velmi nevhodné mít Stárnku s jediným účtem (pokud se stane nedostupný, jste prostě namydlení).
Stále ještě zbývá popisek („One tip a day. Send yours to 365tipu @ gmail. And yes, #365tipu is right hashtag to just tweet them. CC BY-NC-SA 3.0 CZ„), který jsem zkopíroval z Twitteru (ráno ve středu nějak nebyl čas), takže je vhodné najít nějaký lepší. A český, protože angličtina je tady asi dost zbytečná. Navíc nemá moc smysl zmiňovat hashtag, ten na Facebooku opodstatnění nemá a funguje velmi mizerně.
Nasdílet, zviditelnit, sehnat fanoušky a obdivovat grafy
Odkaz na novou Stránku jsme doplnil na blog (zatím stále jde jenom o blog, doména zatím ne) a Stránku samotnou jsem nasdílel na můj osobní účet – což ze dvou fanoušků obratem udělalo osm. Dnes nikdo do fanouškovství Stránek nespěchá, staly se dost nadbytečnými. A je zajímavé, že Twitter v tomto případě fungoval podstatně lépe (314 sledujících k 28. lednu 2015).
Pokud máte k dispozici další Stránky na Facebooku a můžete na ně nasdílet informace o založení Stránky nové, tak je to rozhodně další věc, kterou byste měli udělat. Opět se nebát to zopakovat, ideálně pokaždé s jinou vysvětlivkou a případnou výzvou ať si Stránku vaši fanoušci (či přátelé pokud budete sdílet na osobní profil) Stránku přidají. Případně ať také pomohou s dalším šířením.
Až se vám podaří sehnat dost fanoušků a pár dní to pojede, tak se konečně v Insights/přehledech objeví nějaké ty užitečné informace, zatím jich tam hodně chybí (potřebujete alespoň dva týdny dat a dostatečný počet fanoušků). Ale o Přehledech případně někdy jindy, v samostaném tipu.