Betteridguv zakon, ke kterému se možná ještě vrátí jiný tip, říká něco o tom, že pokud v novinách padne v titulku otázka, tak odpověď je prostě NE. Nejsme sice v novinách, ale odpověď na otázku z titulku tohoto tipu je také NE.
Příspěvky na Linkedin (ale platí to i pro další sociální sítě) vám v SEO prakticky nijak nepomohou. Nepřinesou vám lepší pozici ve vyhledávání, nezlepší váš “PageRank” (sic).
Příspěvky (ale i profily či firemní Stránky) se objeví ve vyhledávačích, to ano, ale v řadě případů se objevují tak, že poškozují hledaný subjekt – reálně totiž rozhodně nechcete, aby se ve vyhledávání objevovaly vaše sociální sítě ještě před vlastním obsahem, tedy tím co máte na webu.
Příspěvky na Linkedin (Facebooku, Twitteru) mohou přivádět návštěvnost, pokud na ně čirou náhodou někdo klikne – v roce 2023 je to ale už doslova vzácné a sociální sítě navíc dělají maximum aby k tomu nedocházelo. Natvrdo i tím, že odkazy mají zásadně uměle omezovaný dosah. Nepřímo i tom, že využívají design příspěvku v podobě, která uživatele odrazuje od kliknutí.
Klikání na příspěvky ale není SEO a také na SEO (tedy optimalizaci pro vyhledávače) nemá vliv – žádný z vyhledávačů nemá v signálech “počet kliknutí”.
Potíž s odkazy na Linkedin (a na jiných sítích) je, že jsou rel=”nofollow” a tím pádem nijak přímo neovlivňují SEO (jednoduše řečeno, nepočítají se). Byť třeba u Google se i nofollow odkazy mohou brát jako signál velmi nízké hodnoty – háček prostě je ale v tom, že nofollow prostě nepřenáší “ranking”.
Nutno dodat, že Linkedin v tom nofollow má trochu zmatek, takže někde se linky objevují bez nofollow a někde přímo s omezením.
Komplikací je ale i to, že Linkedin nahrazuje odkazy vlastním zkracovačem (lnkd.in) a pokud se vám to nepodaří zvrátit, tak nejenom že to vašemu SEO nepomůže, ale poškozuje to i vaši značku – neukazuje to totiž vaši doménu, ale záhadný zkrácený odkaz.