Taková dost užitečná drobnost v okamžiku kdy nasazujete zhůvěřilost jménem cookie banner od Evropské Unie. Tam totiž může velmi snadno dojít k tomu, že nebudete měřit návštěvnost webu přes Google Analytics, protože tomu banerové řešení zamezí. Nebo prostě potřebujete vědět jestli (a jaké) Google Analytics je na určitém webu.
Ručně je to “snadné” – podíváte se do zdrojového kódu jestli jsou tam odpovídající skripty – jen musíte hledat původní Universal provedení (s UA- kódy, kde vám pomůže hledat “UA-” řetězec), nové GA4, nasazení přes Google Tag a může se to stát trochu komplikované detektivní.
Existuje přitom velmi užitečné a snadné řešení – Google Tag Assistant a můžete si pořídit i k němu patřící rozšíření pro Chrome (instalace je vpravo nahoře, nic extra nemusíte hledat).
Google Tag Assistant vám umožní si přidat/prověřit jakoukoliv webovou adresu, tu otevře v samostatném okně a pokud najde GA/GA4, GTAG, tak je zahrne do seznamu – ten vznikne postupně přidáváním dalších domén.

Kdykoliv se můžete vrátit a provést nové ověření.

Co navíc, když necháte “propojení” běžet a na vámi sledovaném webu se budete pohybovat, tak se bude zobrazovat co se tam děje – hit pro GA, zhlédnutí, aktivity. Takže nejenom detekce zda je/není přítomno co hledáte, ale dobře využitelný ladicí nástroj.