Před pár týdny jsem na Twitteru narazil na někoho, kdo si myslel, že mu lidé mohou posílat přímé zprávy a možné to nebylo. Navíc se chybně domníval i “kdo” mu vlastně přímé zprávy může posílat. Takže je čas na to napsat jeden krátký jasný tip.
Přímé zprávy (DM) ve výchozím nastavení vám mohou posílat pouze lidé které sledujete. Lidé co vás nesledují ani co vás sledují (ale vy je ne) vám přímo zprávu poslat nemohou.
V Nastavení to můžete změnit. A pokud chcete aby s vámi lidé mohli komunikovat (u firemních účtů například dost podstatné) tak to rozhodně udělejte. Přinese to sice riziko spamu, ale až tak hrozné to bude a řešit to můžete snadno, viz Jak se zbavit spammerů, co vás na Twitteru přidávají do skupinové komunikace

Najdete to v Nastavení a Soukromí/Settings & Privacy -> Soukromí a bezpečnost/Privacy & Safety -> Přímé zprávy/Direct Messages (na Webu i v mobilní aplikaci). Dostat se tam můžete i ze zobrazení přímých zpráv přes ozubené kolečko nahoře.
Zde můžete zapnout Povolit žádosti o soukromou konverzaci od kohokliv/Allow message requests from everyone pokud chcete aby vám kdokoliv mohl poslat přímou zprávu. Jak název napovídá, ještě tu bude hrát roli to, že některé ze zpráv skončí jako požadavky a neuvidíte je přímo.
Je zde dobré vypnout Filtrovat nerelevantní zprávy/Filter low-quality messages (protože Twitter prostě zprávy “nízké kvality” stejně neumí poznat). Zbytečně by vám padaly do spamu. Do které se ale stejně občas vyplatí podívat.
Stejně tak je dobré vypnout Zobrazovat potvrzení o přečtení/Show read receipts – protože nikdo nepotřebuje vědět jestli (a kdy) jste zprávu četli.
Ve výchozím stavu je paradoxně první volba neaktivní (takže vám přímé zprávy posílat nejde) a druhé dvě aktivní.
TIP: Proč vám lidé na Messengeru, Twitteru ani Instagramu neodpoví na přímé zprávy?
Poslední co je dobré vědět je, že zablokované účty vám (pochopitelně) přímé zprávy posílat nemohou. Ztlumené ale ano.