SEO spam a vůbec podvody ve vyhledávání jsou nepříjemná záležitost a vyhledávací stroje je rozhodně nemají v oblibě. Proto je možné Google nahlásit web který nějaký způsobem porušuje pravidla – placené zpětné odkazy, nevhodný obsah, strukturované úryvky (snippets) ale třeba i na něm nalezené malware či phishing.
Udělat to můžete v Search Console/Google Webmaster Tools na stránce Report spam, paid links, or malware/Objevili jste webový spam? Musíte si samozřejmě předem ujasnit co vlastně chcete nahlásit.
Spammy content je prostě klasický obyčejný SEO spam. Skrytý text co se ukazuje vyhledávači a nikoliv lidem, předřazené stránky, různé jiné druhý skrývání, podivná přesměrování jako nejčastější.
Paid links spam je nahlášení placených zpětných odkazů. Google zakazuje prodávat zpětné odkazy a je to jedna z těch poněkud “vtipných” věcí, které v zásadě nemůže nikdy uhlídat.
Malware není otázka spamování, ale otázka bezpečnosti. Stejně jako poslední možnost, tedy nahlášení phishingu/rhybaření. Pro tyto dvě varianty není třeba abyste k nahlášení použili váš účet u Google.
U jednotlivých ohlašovaných věcí navíc budete potřebovat poskytnout konkrétní údaje.
Nepočítejte s tím, že by se snad okamžitě po nahlášení “něco” stalo. Prověřování SEO spamu/placených odkazů vyžaduje čas. Malware/phishing nakonec také, byť Google používá automatické kontroly. S ohledem na počty nahlášení prostě vyřízení bude nějakou dobu trvat.
TIP: ‣ Pomocník Webdesignera obsahuje další tipy pro design webů