TIP#1493: Proč na sociálních sítích jít mimo stávající fanoušky? Hlavně při připlácení a cílení

Pokud řešíte marketing na Facebookové Stránce, tak nejspíš víte, že při připlácení za dosah (dnes už prakticky jediná možnost jak zůstat být viděn) si můžete vybrat zda chcete posílit dosah na vlastní fanoušky, zamířit na vlastní fanoušky a jejich přátele a nebo zacílit podle nějakého cílení na „všechny“ uživatele Facebooku.

Cílím jen na vlastní fanoušky

Cílit připlácení pouze na vlastní fanoušky je vlastně plýtvání penězi. U vlastních fanoušků je většinou lepší prostě nechat organický (byť hodně omezený) dosah, aby je oslovil a nevynakládat na to peníze. Částečně  proto, že jste už dost peněz v minulosti právě za tyhle lidi utratili. Ten důležitější důvod je ale spíš ten, že vlastně neoslovíte nikoho nového. Pokud budete mluvit jen na vlastní fanoušky, tak zůstáváte v jedné konstantní bublině a nebudete růst.

Je malá šance, že fanoušci budou vaše příspěvky sdílet dál v takové míře, abyste se dostali někam mimo tuto omezenou (a stále stejnou) skupinu lidí. Jejich sdílení navíc uvidí opět jenom silně omezený počet lidi – jejich přátelé (opět jenom zlomek přátel, protože i tady Facebook zásadně omezuje dosah).

Dostanete se tak ale vlastně k mechanismu druhého možného připlácení, kde se za peníze dostanete k fanouškům a přátelům vašich fanoušků.

TIP: V Jak připlácet na příspěvky na Facebook Stránce. Má to smysl? je více praktických tipů pro připlácení.

Cílím na fanoušky a jejich přátele

Ani tenhle způsob ale není ideální. Stále je to stejně omezená skupina, stále dáváte peníze za něco za co jste je už dali (vaši fanoušci) a oslovení jejich přátel už dlouho nic pozitivního nepřináší. Dřív to fungovalo jako „doporučovací“ mechanismus. Prostě když někdo viděl že se někomu něco líbí (je něčeho fanouškem), tak ho to mělo velkou šanci ovlivnit. Po mnoha a mnoha letech to ale už tolik nezabírá.

TIP: Při připlácení nedělejte chybu s příliš krátkým připlácením. Lidí co Facebook nepoužívají denně (a nemůžete je tedy zasáhnout v krátké době) bude čím dál tím víc. Rozumné bývá připlácet na týden. Připlácet na jeden či dva dny je prakticky k ničemu.

Cílím na určitou cílovou skupinu

Nejlepší je zvolit cílení na nějakou definovanou cílovou skupinu. Můžete zacílit na celou Českou republiku, můžete si vybrat určité města (a okolí). Můžete cílit je na ženy či muže, podle věku nebo si vybrat nějaká další kritéria. V „připlácení“ těch cílících možnosti není tolik, jako když použijete „plnou“ podobu, tedy reklamu na Facebooku, ale pořád jsou poměrně zajímavé.

Výhoda obecného cílení je v tom, že budete oslovovat „cizí“ lidí, nebudou to vaši fanoušci. Budou to vaši možní noví zákazníci, mohou se stát vašimi novými fanoušky (to se cílení jen na fanoušky už stát nemůže a v cílení na fanoušci+přátele stává málokdy) a poroste vám tak fanouškovská základna vaší Stránky. Pokud příspěvek vede na vaše webové stránky, máte šanci na návštěvníky později zacílit přes retargeting na Facebooku či Google.

TIP: Zdejší ‣ Jak používat Facebook pro marketing obsahuje množství užitečných tipů pro využití Facebooku pro marketing. Tak neváhejte a pokračujte.

PS: Výše uvedené se týká hlavně Facebooku, ale principy platí všude. Pokud chcete růst, nemůžete zůstat jen u stávající fanouškovské základy. Nestačí vám stávající sledující