TIP#1434: Co dělat s (nevhodnými) komentáři pod reklamou (zejména) na Facebooku

S příkladem vhodným pro tento tip se můžete setkat pod reklamou na AirBnB na Facebooku. Desítky až stovky oslovených lidí tam často až hrubě napadají AirBnB za likvidaci trhu s byty. Podobné je to u čehokoliv dalšího co může nějak vyvolat kontroverzi nebo emoce. Jeden ze zásadních velmi nevhodných vedlejších efektů, že reklama (v podobě „sponzorovaných příspěvků“) na Facebooku má možnost komentování.

Co tedy dělat, pokud se mi pod reklamou na Facebooku či Instagramu objevují nevhodné komentáře? Může to být i spam, vulgarity, nevhodné obrázky či videa ale i obsah, který je možné chápat nejen v rozporu s dobrými mravy, ale možná i v rozporu se zákonem.

airbnb-komenty.jpg

Je to reklama za kterou platíte. Neexistuje žádný důvod, proč by opravdu nevhodné komentáře měly pod reklamou zůstávat, takže se rozhodně neobávejte vše potřebným způsobem moderovat – platí zde to co je už dlouho v Pět pravidel zacházení s nevhodnými komentáři na Facebooku. Což ve stručnosti znamená, že nevhodné komentáře prostě skrývejte. Pokud jde o spam, tak se vůbec nerozpakujte a nahlašujte.

Je to váš prostor, navíc stojí peníze, takže opravdu neexistuje důvod, proč by v něm měly být věci, které nechcete. Pod reklamou zejména, ale platí to i pro klasické příspěvky. Není samozřejmě důvod skrývat komentáře, kterou jsou věcné a provedením v pořádku, ale „nelíbí se vám“. Nevadí věcná a slušná kritika, kterou navíc často můžete využít ve svůj prospěch. Ale je nutné si nastavit nějakou hranici, která při překročení povede k skrývání. U reklamy podstatně striktnější, než u klasických příspěvků.

Proč něco takového dělat? Proč nenechávat pod reklamu vše co tam lidé napíší? Protože ony komentáře vidí všichni další kdo uvidí reklamu a bude je to ovlivňovat. Nevhodné komentáře budou navíc vyvolávat další nevhodné komentáře. Celé je to pak součástí vaší značky.

PS: V Jak pracovat s komentáři fanoušků i nefanoušků na sociálních sítích? se na to můžete podívat ještě z jiné strany. Nakonec i ony nevhodné komentáře se občas podaří využít ve vlastní prospěch.

Reklamy