Proč se na @365tipu občas objeví znovu stejné téma?

V těch nějakých 1770+ tipech co na 365tipu.cz jsou bud tak něco přes deset, které částečně nebo znovu řeší stejné téma. Jeden takový vyšel nedávno, Obrázkové podpisy v mailu? V žádném případě řeší vlastně totéž jako pár let starý Zapomeňte na podpisy v mailech, skoro nikdo je nečte. Celkem logicky se dá ptát, proč se to dělá?

Jeden z důvodů je SEO, kdy se použijte jiný přístup, jiný titulek a jiný obsah a jde o test, zda se novější (jiná) podoba chytne lépe. Vedle změny původního tipu (třeba i jen změny titulku, k tomu občas také dochází) je to prostě jeden z možných nástrojů.

Druhý prostý důvod je, že se prostě zapomene, že něco takového už bylo řešeno. Je tu přes 1700 tipů a běží to čtyři roky a je to trochu spojené s leností. Zdejší tipy vznikají často tak, že se narazí na nějaký konkrétní problém a vznikne z toho tip. Při doplňování odkazů na související tipy se pak zpravidla zjistí, že možná bylo napsáno něco, co už existuje. Občas se takový nový tip prostě zahodí, občas se použije – většinou když je napsaný nějak jinak.

U oněch dvou výše uvedených je ten starší psán z pohledu využívání podpisu pro marketing (což nedává smysl, opravdu na ně prakticky nikdo nekouká) vs. ohleduplné používání e-mailu.

Což je také nakonec i ten možný třetí důvod, nový či jiný pohled na věc je také dobrý důvod proč něco napsat znovu. Bylo by pak sice možné původní tip smazat, ale vcelku k tomu není důvod. Případné řešení už napsaného (a vlastně zbytečně duplicitního) textu je případně i v tom, že je možné ho dát na JustIT.cz, POOH.cz či nějaký jiný blog, kam se ještě může hodit. V Co dělat se starým obsahem je ostatně řeč i o „starém“ obsahu a co s ním. Protože tohle je případ starého obsahu.

Pokud nad dvěma tipy na stejné téma mimochodem zkoušíte uvažovat jako nad duplicitním obsahem z pohledu Google, tak to duplicitní obsah není – byl by pokud by šlo o v zásadě stejné texty. Novější tip na stejné téma je zcela jiný, s odstupem času nevznikne tentýž text. Co navíc, závadnost duplicitního obsahu je jeden z letitých SEO mýtů, opakovaně Google vyvracený.

PS: Je velikonoční pátek, svátek, čtyři dny volna. Proto tip bez čísla. Nejspíš tomu tak bude i v pondělí. Užívejte si Velikonoce, zatím to vypadá na krásné jarní počasí

Reklamy