TIP#1227: Co je to Eisenhowerova matice? Jak pomůže být více produktivní?

Milujete jednoduché věci? Zejména jednoduché návody, které pomáhají v rozhodování se, prioritizaci a vedou k vyšší produktivitě? Pak se vám bude líbit Eisenhower box, v češtině třeba jako Eisenhowerova matice či diagram. Jmenuje se po jednom z amerických prezidentů, Dwightu Eisenhowerovi. A je asi dost dobrý důvod proč zrovna po něm, právě Eisenhower byl proslulý vysokou produktivitou v průběhu svého života.

Diagram o kousek níže se týká toho jak stanovovat priority a aktivity v závislosti na tom co je potřeba udělat či zajistit. Rozděluje věci na čtyři základní priority

  1. Urgentní (Urgent) a důležité (Important). Takové, které by měly být vyřešeny okamžitě (Do Now!)
  2. Důležité, ale nikoliv urgentní. Ty si můžete naplánovat na pozdější dobu (Decide, Schedule it)
  3. Urgentní, ale nikoliv důležité. U těch se předpokládá, že je můžete delegovat, předat někomu dalšímu (Delegate)
  4. Ani urgentní, ani důležité. Což bývají věci, které vlastně často nemusíte udělat vůbec. (Delete, Let it go)

eisenhower-box.jpg

Po převedení do matice je vlastně ještě jednodušší pochopit, jak je to celé myšleno. V záhlaví tipu to máte i očíslované podle priorit – tedy způsobem odpovídajícím výše uvedenému přehledu.

TIP: Docela povedené povídání je 7 Habits of Highly Effective Content Marketers, kde zjistíte jak je to s prioritami při tvorbě či údržbě obsahu. Byť v tomto případu mám trochu výhradu proti tomu, že považují vytváření videí, obrázků a prezentací za více důležité (ale méně urgentní) než psaní článků.

eisenhower-box (1).jpg

V souvislosti s tímto tématem se může hodit Jak na Inbox zero. Co si počít se záplavou e-mailů aneb o co se pokusit v roce 2018. Právě Eisenhowerovu matici můžete použít pro došlou poštu.

Zajistí vám Eisenhowerova matice vyšší produktivitu?

Popravdě? Nezajistí. O něco takového se musíte postarat sami, ale tahle věc je pomůcka, která vám dá jasnější pravidla pro rozhodování. Byť úroveň urgentnosti a úroveň důležitosti si budete muset tak jako tak určit a nastavit sami.

TIP: Zdejší ‣ GTD aneb jak prorazit prokrastinaci tak trochu soustřeďuje tipy pro produktivitu a dělání věci. @365tipů se na to nijak extra nespecializuje, ale vyhnout se tomu tak jako tak nedá.

Reklamy