Pokud používáte Příběhy/Stories (viz Jak na Instagram Příběhy (Instagram Stories)) tak jste si určitě všimli, že u každého okénka v Příbězích je možné zjistit kdo okénko viděl (mimochodem, nelze se tomu vyhnout, ostatní budou vždy vidět když je stalkujete v Příbězích). Jedna z nejčastějších otázek okolo tohoto seznamu je, čím se řídí pořadí.
Především chronologické to není (ale pozor, viz níže, není to tak vždy) a můžete si to snadno ověřit. Nemůžete z někoho často na první pozici vyvozovat, že je snad aktivní uživatel Instagramu a nemůže se dočkat, až dáte do Příběhů novou fotku či video.
Je poměrně jisté, že se to řídí algoritmy Instagramu vycházejícími ze starého známého Open Graph. Lidé na prvních pozicích mívají nejblíže k vašemu účtu (a vy nejblíže k jejich). Algoritmy Instagramu zároveň určují kdo více (či méně) uvidí vaše příspěvky a tady to bude něco podobné – trochu si tak můžete udělat představu o lidech, kterým nejspíš Instagram ukazuje vaše příspěvky více než ostatním.
Je ale dost pravděpodobné, že tato varianta algoritmu bude více brát v úvahu Příběhy – tedy to že si vaše pouštějí, ale také jak daleko ve vašich příbězích dojdou a jak dlouho v nich zůstanou. To vedle klasických signálů – lajkování, komentování, návštěvy profilů, posílání přímých zpráv, aktivita účtu jako takového.
Aby to nebylo tak jednoduché, existují nejspíš dva způsoby třídění – alespoň si to myslí v tomto vláknu na redditu.
- Pokud byl příběh zobrazen méně než padesáti lidmi je pořadí chronologické (reverzně, tedy od nejstarších zhlédnutí).
- Při překročení padesáti zhlédnutí přichází výše popsané třídění podle interního algoritmu
Z hlediska marketingu můžete samozřejmě informace z Příběhů využívat – lidi co tam vidíte k vám (a vašemu obsahu) mají „blíž“ než jiní. Můžete se pokusit na tom stavět – nabídnou obsah co je ještě více zajímavé, označit je v takovém obsahu, zkusit s nimi navázat přímý kontakt.
PS: Aby to nebylo jednoduché, některé testy tvrdí, že Instagram do algoritmů započítává i data z Facebooku – pokud jste tedy společně přáteli/sledujícími na Facebook a jsme tam aktivní, tak se to může projevovat i na Instagramu.
TIP: Nevíte si rady s Příběhy? Pomoc najdete v Jak na Instagram Příběhy (Instagram Stories)