Nemáte co dát do fotky v záhlaví (cover photo) na vašem profilu či Stránce? Nově si můžete vybrat z fotek od Facebooku, vytvořit koláž nebo udělat slideshow. Tomu prvnímu říkají „Úvodní umělecké dílo“ a je tam pár desítek fotografií. Což znamená, že pokud si něco z toho vyberete, tak se zařadíte do případného davu těch, co měli podobně nešťastný nápad.
POZOR: V roce 2020/2021 se objevila novější verze podoby osobníc profilů v té do záhlaví lze dát jen fotografie (nebo vytvořit prezentaci u firemních profilů, viz dále). Už není možné nahrávat videa, jedině fotky (JPG, PNG, GIF, TIFF, HEIF nebo WebP).
Dřívější možnosti fotek v záhlaví (verze před 2021)

Vytvoření koláže vám pomůže z fotek co máte na Facebooku vytvořit koláž – prostě si je naklikáte a Facebook je bude umisťovat tak aby se vešly do fotky v záhlaví. Užitečná funkčnost, nemusíte řešit vytváření koláže pomocí jiných aplikací či služeb. Pokud si nějakou přidanou fotku rozmyslíte, klikněte na ni a použijte „Delete“. Použít můžete maximálně šest fotografií a nemůžete je přeskupovat, pokud tedy chcete nějaké pořadí, pamatujte na to při výběru.

Nezapomeňte, změna fotky v záhlaví vytváří příspěvek informující o změně. Nezapomeňte k němu přidat popisek.
Jak koláž s šesti fotkami vypadá můžete vidět níže. Zajímavé na takto vytvořené fotce v záhlaví je, že má rozměr 1910×710.

.
Záhlaví pro firemní profily (Stránky)
Na Stránkách (firemních profilec) je navíc pouze vytvoření slideshow – ta obsahuje až pět fotografií a Facebook vám usnadní předvýběr. Pořadí fotek můžete měnit pomocí Drag&Drop a fotky je možné i nahrávat, není nutné vybírat jenom z existujících.
Také v tomto případě se vytvoří příspěvek informující o změně. Je v něm ale vidět jenom první z fotografií v slideshow a zároveň se všechny fotky ze slideshow znovu objeví ve fotogalerii. Tak na to pamatujte. Ani tedy nezapomeňte, že je velmi vhodné ke každé z fotografií přidat popisek (včetně případných odkazů) – v rámci slideshow je totiž možné otevřít každou jednotlivou fotografii.
Nepřehrává se automaticky, mezi fotkami musí návštěvník Stránky přecházet.
Vzhledem k tomu, že na Stránky prakticky nikdo nechodí to není něco, čemu se vyplatí věnovat příliš času.
Stejně tak nezapomeňte na Dávat do obrázků v záhlaví na sociálních sítích loga či claimy?
Pro Skupiny žádné nové možnosti u fotografií v záhlaví nejsou.
TIP: Jak používat Facebook pro marketing – praktická příručka je plný užitečných tipů pro využití Facebooku pro firemní i osobní marketing. Informace týkající se obrázků v záhlaví (velikosti a tak vůbec) najdete v Jak na obrázek v záhlaví a profilový obrázek u Facebooku. Průvodce založením Stránky na Facebooku (6)