Máte iPad či iPhone u T-Mobile a nefunguje vám osobní hotspot nebo LTE?

Stěhoval jsem čerstvě mobilní SIM (hlasovou i datovou) u T-Mobile z rodného čísla na IČ. Což obnášelo to, že jsem dostal i novou čistě datovou SIM, kterou používám v iPadu (kde předtím byla SIM od O2) a o den později při snaze zapnout osobní hotspot se objevil zádrhel – iPad tvrdil, že ho není možné zapnout a že musím kontaktovat operátora.

Pokud se vám něco takového stane, tak nezoufejte, T-Mobile (ale i ostatní operátoři) podporují bez problémů osobní hotspot a je to jen otázka toho, že možná nemáte správně vyplněné „APN“, onu záhadnou věc, se kterou v minulosti bývala spousta problémů. Zrovna u T-Mobile totiž Apple nemá předvyplněné informace o správném nastavení, takže pokud do zařízení dáte SIM, tak se vám tam objeví jedno velké prázdno.

TIP: V Co je to 5G, 4G, LTE, 3G, HSPA, GPRS či EDGE? případně najdete vysvětlení všech těch podivných zkratek patřících k mobilnímu připojení.

2018-01-05 19.02.49.png

Problém řeší to, že nastavíte internet.t-mobile.cz do názvů APN (a jméno a heslo ponecháte prázdné). Dejte si pozor, aby tam nebyla žádná mezera navíc (před ani po), Apple tohle nemá ošetřeno a bude-li tam mezera, tak to prostě fungovat nebude.

Vyplnit je zcela určitě potřeba jak Cellular Data tak Personal Hotspot. Prázdné lze nechat LTE Setup – tam se nejspíš použije automaticky to, co máte v prvním políčku. Není nutné restartovat iPad, mělo by se to chytit samo – pokud ne, zkuste vypnout a zapnout mobilní data (Cellular data)

Nevyplněné (nebo špatně vyplněné) má vliv i na LTE – jakkoliv vám při nevyplněn bude fungovat mobilní internet přes 3G, přes LTE už nikoliv.

TIP:  Další tipy a triky pro iOS najdete v  Tipy a triky pro Apple iOS

Reklamy