V Google Keyword Planner (Plánovač klíčových slov) se hodí pro obsahový marketing je řeč o nástroji od Google, který slouží k analýze klíčových slov pro použití v PPC kampaních v rámci Google. Nefunguje špatně a je dostupný zadarmo, ale nemusí dávat optimální výsledky pokud potřebujete klíčová slova pro obsahový marketing.
Některé z dalších pomůcek najdete v tipu Kde zjistit, co nejvíce a v jaké podobě lidé hledají? – vedle Google Keyword Planner je tam i Bing Webmaster Keyword Research, Google Trends i Bing Trends a pár dalších nástrojů. Ty následující ale možná budou trochu lepší právě s ohledem na obsahový marketing.

Pokud chcete něco českého (a tím i víc myslícího na české potřeby) tak Collabim – dá se vyzkoušet zadarmo a pro malé potřeby i zdarma používat , pro trvalé používání budete potřebovat platit. Nutno dodat, že toho umí dost hodně, vedle SEO i PPC, linkbuilding, analýzy, importy a exporty, napojení na další nástroje a líbit se bude i možnost použití v týmu. Od října 2018 slouží i pro občasné potřeby @365tipu
Ahrefs Keyword Explorer je asi nejlepší nástroj pro analýzy klíčových slov. Má nejrozsáhlejší výsledky, dobré možnosti filtrace, sledování trendů i další věci, které už přesahují do čistého SEO. Má jednu nevýhodu, stojí od 99 USD měsíčně.

KWFinder se dá používat zdarma, umožňuje filtrovat podle země i jazyka a možná vám nedá tolik návrhů jako Ahrefs, ale ve zbytku možnosti je srovnatelně dobrý a snad i důkladný. Poprvé vás nechá vyhledat, pak bude požadovat registraci účtu a zdarma je omezený na pět vyhledání denně (5) a poskytuje menší počet výsledků (50).

Moz Keyword Explorer také nedodá tolik návrhů jako Ahrefs a neumí trendy ve vyhledávání. Omezit na Česko ale umí a také je použitelný zdarma. Měsíčně ale můžete použít pouze 30 neplacených dotazů (v dalších měsících 20), případně si zaplatit. K dispozici je 30 denní testovací provoz.
SEMrush Keyword Magic Tool vcelku potěší větším množství návrhů a ani ostatní parametry nejsou špatné. Bohužel neumí češtinu/Česko. Pro využití zdarma je nutné se alespoň zaregistrovat, řada dalších funkcí je pak přístupná jenom pro platící uživatele.
Serpstat Keyword Research Tool je méně pokročilý co třeba filtrování týče, umí Google a Yandex, ale neumí češtinu/Česko.
Long Tail Pro je trochu slabší v porovnání s předchozími a není použitelný zdarma (pouze 7 denní zkušební verze, do které se nedostane bez platební karty).
POZNÁMKA: Pokud chcete vidět zhodnocení výše uvedených pomůcek, tak viz The Best Keyword Research Tools for 2018, hodit se vám může i o rok starší What is The Best Keyword Research Tool in 2017?
TIP: V How to do mass-scale keyword research with data visualization tools najdete docela užitečnou cestu jak klíčová slova vizualizovat pro lepší pochopení
Co ještě můžete zkusit:
- Answerthepublic.com – neumí češtinu a to co získáte jsou věci objevující se v našeptávačích, což občas může být užitečné. Třeba proto, že občas je dobré vědět „co“ vlastně lidé Google říkají, když něco hledají
- Infinitesuggest.com . umí češtinu a je zdarma, ale bude chtít váš e-mail

- Ubersuggest.io – umí češtinu
- Soovle.com – neumí češtinu a je hodně mininalistický, ale ukáže data z Google, Bing, Yahoo, Wikipedia, Amazon, YouTube a Answers.com
- SE Cockpit – pouze placené

- keywordtool.io – umí češtinu a bez placení zobrazí je klíčová slova, ne hodnoty s nimi spojené
- Google Keyword Suggest Tool češtinu neumí, ale je zajímavý tím, že vám v jednom řekne údaje z Google, Bing, Amazonu a YouTube
- alsoasked.com se objevilo v alfa podobě v listopadu 2019. Češtinu neumí, ale pro angličtinu to poskytuje zajímavé výstupy (a v zajímavé vizualizaci)
TIP: V Jak hodně se snažit při blogování hledět na správný obsah klíčových slov? je řeč o klíčových slov pro SEO a blogování.
Keyword Surfer je rozšíření pro Chrome. Docela dost užitečné tím, že po vyhledání na Google vám vpravo ukáže docela dost použitelných informací. A umí češtinu. Zadarmo.
Keyword Sheeter je dobrý v tom, že vám ke klíčovému slovu vygeneruje další varianty, ale nemůžete ovlivnit jazyk/zemi a další výstupy už stojí peníze. Ale už samotné záplavy vygenerovaných klíčových slov mohou hodně pomoci.
Keyworddit se hodí pokud chcete zkoumat klíčová slova na redditu. Vezme subreddit a podívá se na tam vyskytující se klíčová slova.
searchresponse.io se objevilo někdy v létě 2021 a má zajímavou část People Also Ask – tedy zjišťování na co se lidé ptají (na klíčové slovo, doménu, URL). České věci nicméně neumí. Prozatím dostupné zdarma.
S výše uvedenými pomůckami bude občas potíž, některé z nich prostě nevrátí skoro nic použitelného, jiné toho vrátí o trochu víc, ale bude to dost divné – v době psaní tohoto tipu to byla třeba otázka pro „instagram“ – KWfinder vracel tři výsledky, Moz Keyword Explorer asi deset. Paradoxně KeywordTool.io jich vracel stovky, ale jak už to u téhle služby bývá, s použitelností to bylo takové poněkud zvláštní. V takovýchto případech spíš zapomeňte na ono jedno slovo a zkoušejte nějaké použitelnější doplnění – v tomto případě třeba „instagram tipy“
Pokud si stejnou frází (klíčové slovo) zkusíte ve více pomůckách, tak zjistíte, že dávají různorodé výsledky. Osobně tak občas dělám, že si zkusím čtyři výše tučně označené a podle toho se rozhodují, jakým směrem se vydat.
Právě pro zkoumání více zdrojů se může hodit Keywords Everywhere – rozšíření pro Chrome/Firefox s pomocí kterého si sáhnete do více než patnácti zdrojů informací o klíčových slovech a vyhledávání.
Jiné hodící se pomůcky
Mrkněte na tagcrowd.com – umí vytvářet Word Cloud z vloženého textu, URL i nahraného souboru. Umí i češtinu (ale dělá problém při načtení z URL). Tohle můžete použít pro analýzu textu konkurence. Stejně jako i další podobné nástroje vJak vytvářet word cloud, mraky slov
Obvyklé doplnění na konec – používáte něco co není uvedeno? Máte nějaké postřehy k těm uvedeným? Napište.
TIP: Co je to SEO? je případně dobré místo kde začít pro vysvětlení co všechno to znamená, když se řekne SEO. Doplnění hledejte v Co je to SEO Analýza