TIP#569: Ověřené účty? Jak na ně? Instagram, Twitter, Facebook, YouTube, Pinterest, ….

Ověřený účet je většinou nějaká ta indikace toho, že účet na sociální síti byl „prověřen“, že „skutečně patří“ tomu, komu vypadá, že patří. Ověřené účty na Facebooku se týkají Stránek, na Twitteru obecně jakýchkoliv účtů, stejně tak jako (prozatím) na Instagramu (protože na těchto dvou sítích není rozdíl mezi účtem jedince či entity). Otázkou, podstatnou, je, jak je možné ověřený účet získat.

Měli byste vědět, že získat příznak ověřenosti je aktuálně prakticky možné jenom na Twitteru, ale i tak je to loterie. A také to, že vám ověřenost mohou kdykoliv odebrat a klasicky proti tomu není žádné odvolání. V některých případech se pořízení „verified“ účtu projeví i tím, že získáte nějaké pokročilejší/širší funkčnosti k účtu.

Twitter

dlouhou dobu získat ověřený účet neumožňoval žádným jednoduchým způsobem, ale v červenci 2016 pro získaní ověřeno/verified zavedl postup a pravidla. Každý tak má teoretickou šanci získat ověřený účet. V praxi to vypadá tak, že to někdo u Twitteru posuzuje a jak už se v prvních dnech ukázalo, zamítá to zcela náhodně podle toho, jestli chápe nebo nechápe o co jde. Podrobnosti  najdete v About verified accounts odkud se dostanete k tomu, co všechno musíte udělat, než pošlete žádost o ověření (viz Request to verify an account) a nakonec samotnému podání žádosti.

POZOR: Někdy před koncem roku 2017 Twitter zpanikařil z toho, že ověřili účty nějakých podivných lidí a možnost žádat o ověřených účet byla pozastavena. [25.01.18 09:36]

Twitter vyžaduje aby ověřovaný účet měl připojeno ověřené telefonní číslo i e-mail, vyplněné bio, profilový obrázek, obrázek v záhlaví, uvedené datum narození (tam kde jde o člověka), webovou adresu a byl veřejný. Aby byl ověřen účet osoby, musí používat skutečné jméno (nebo umělecké jméno), u společnosti musí odpovídat jméno názvu společnosti a aby v obou případech profilové i foto v záhlaví odpovídalo témuž. U firem je navíc požadováno, aby e-mailová adresa odpovídala firmě. Požadavek na získání ověření navíc musíte podložit zdůvodněním „proč to chcete“ a pro osobu budete muset poskytnout kopii dokladu, který prokáže vaši totožnost.

2016-07-22 08_57_41-Jack (@jack) _ Twitter.png
Šéf Twitteru má ověřený účet. Co na tom, že nemá foto v záhlaví, není použito jeho skutečné jméno. Pravidlo platí jen pro někoho :)

Instagram

Pozor, změna v srpnu 2018, viz níže. Ověřené účty popisuje nápověda v Štítky ověření a není možné si zažádat o ověření. To zda Instagram nějakému účtu přidá příznak ověření je čistě na rozhodnutí Instagramu. Dělají to podle neznámých pravidel a hlavně celebritám, osobnostem a značkám. Mimochodem, to že máte ověřený Facebook (Stránku) neznamená, že tím získáte ověřený Instagram.

[29.08.18] Instagram doplnil žádost o ověření přímo do aplikace (v Nastavení). Není ale jisté, jestli je to možné v Česku – dá se vše vyplnit, dá se připojit fotografie dokladů (povinné, pochopitelně) a dá se odeslat. Pokud vám to odeslat nepůjde, zkuste to později, mají to podle všeho dost přetížení – musí se vám zobrazit potvrzovací stránka.

Stále platí, že žádost neznamená, že ověření dostanete. Oznámení o změně s informace o základních podmínkách najdete v New Tools to Help Keep Instagram Safe

Facebook

Ten ověřuje hlavně Stránky a v How do I verify my Page? vám bez otálení prozradí, že o ověření si zažádat nemůžete. Facebook přiděluje ověření podle toho jak se jim zlíbí (nakonec Instagram patří Facebooku) a týká se to opět hlavně celebrity, osobností, médií a značek. Ověřen může získat i osobní profil.  Jeden čas měl Facebook dostupný formulář pro žádost o ověření, ale už chvíli se to tváří jako neexistující.

2016-07-22 08_59_35-Mark Zuckerberg.png
Mark Zuckerberg má samozřejmě ověřený účet. Zajímavé na něm je, že foto v záhlaví je z roku 2013. Moc se o ten účet nestará

Google+

Má pochopitelně také ověřené účty i ověřené Stránky (firemní profily), ale i zde platí, že si o to u profilu zažádat nemůžete. Google ověřoval (a možná ještě i občas ověřuje) účty po spuštění Google+ a nebylo známo jak to dělá a čím se řídí. U Stránek existoval formulář pro žádost, ale ten už také odnes čas.

2016-07-22 09_00_40-Daniel “Bradbury” Dočekal - Google+.png
Ano, kdysi dávno, při spuštění Google+ mi byl nadělen ověřený účet.

Pinterest

Má také ověřené účty, opět pro celebrity, značky a média, ale ani zde není možné o ověření zažádat.

Poznámka: Ověřené (verified) účty v tomto tipu jsou ty, kde je indikováno ověření na účtu – nejčastěj nějakou tou  modrou fajfkou. Ověřený účet je v zbylé terminologii zpravidla takový, kde po založení došlo k potvrzení platnosti mailu či přidání telefonního číslo. Tento druh „ověření“ není nijak indikován, slouží jen pro vyšší důvěryhodost účtu pro provozovatele dané služby.

Snapchat

K ověřeným účtům přistupuje přes „official stories“ a jako jeden z mála pro indikaci má zcela jiné e-moji. Podle všeho navíc pro každý „ověřený“ účet jiné, což vcelku odpovídá tomu, jak obrovský nepoužitelný zmatek je Snapchat z UX hlediska. Snapchat ověřenost opět přiděluje pouze na základě vlastního uvážení.

YouTube

Má ověřené kanály a je to všechno trochu zmatené, protože podle Verification badges on channels to stále souvísí s ověřením účtu u Google+. Podstatné je, že i na YouTube platí, že nelze o ověření zažádat a přiděluje je Google – klasicky značkám, celebritám, osobnostem. A také podle toho, jestli má kanál dostatek sledujících. Pomoci vám mimochodem může /www.youtube.com/verify, které ale nevede k získání „ověřeno“, ale odemčení dalších možností na základě toho, že bude známa (lépe známa) vaše identita.

2016-07-22 09_03_05-Lindsey Stirling - YouTube.png
Lidsey Stirling má ověřený kanál. Jen je to skoro neviditelné.

Něco postrádáte? Pokud víte o nějaké další sociální síti, online službě, který umožňuje získat ověření účtu, dejte vědět.

 

Reklamy