META DESCRIPTION je HTML značka (tag). Skrývá se ne počátku (skoro) každé webové stránky a vypadá poměrně jednoduše:
<meta name="description" content="nějaký obsah"/ >
Jde o poměrně zásadní zdroj informací pro vyhledávače i sociální sítě a je radno rozhodně používání nepodceňovat.
Základní význam META DESCRIPTION je přesně to, co naznačuje jméno. Je to description neboli popis obsahu webové stránky. Můžete to chápat i jako nějakou takovou anotaci toho, o čem se na dané stránce píše.
Pro sociální sítě je META DESCRIPTION zdrojem popisku (perexu) sdíleného odkazu. Tedy za předpokladu, že ho nedodáte v jiné HTML značce, ale o tom je více v Co je to Open Graph a proč je potřeba aby designeři webů věděli o co jde
Ve vyhledávačích (tedy zejména v Google) se obsah z META DESCRIPTION používá jako popisek ve výsledcích vyhledávání. Ale nemusí tomu tak být vždy, v řadě případů Google použije jiný „výstřižek“ (snippet) ze stránky. Správným využitím META DESCRIPTION ale můžete pomoc tam, kde není možné získat jiný, lepší, popisek. A také si pomoci v jiných vyhledávačích.
Z obou případu hlavního využití je zřejmé, že META DESCRIPTION musí existovat a musí obsahovat správný text. Přispívá dost zásadně k tomu, že lidé uvidí odkaz na vaši stránku (ze sociální sítě, z vyhledávání) doplněný o popis vaší stránky. A pokud ho vyplníte tak aby jim pomohl se rozhodnout pro kliknutí, pomůžete si k návštěvnosti.
META DESCRIPTION hraje roli i z pohledu SEO (optimalizace pro vyhledávače) a obsahu by měla být věnována stejná pozornost jako titulku (TITLE) webové stránky. Včetně toho, aby zde byly odpovídající klíčová slova.
Z pohledu použití pro Google je vhodné udržet META DESCRIPTION do 155 znaků. V takovém případě by se celý text měl zobrazit, ale není to zcela korektně určené – Google totiž výsledný text omezí podle toho kolik bodů (pixels) na šířku zabere. A dostupný prostor je zhruba právě oněch 155 znaků.
TIP: 17. července 2017 Facebook (prý v rámci boje proti fake news) zruší možnost opravovat nadpis, popis i obrázek při vkládání odkazů. Správné použití META značek pro Open Graph tak bude jediná možnost, jak správně sdílet. Viz Facebook znemožní změnit obrázek, nadpis a popisek sdíleného odkazu.