Víkendový příspěvek je tu, sobota, klid, pohoda, kupa věcí ke psaní, takže něco s čím se setkávám dlouho a co nemá zcela jasnou odpověď. To co vám teď doporučím je moje zkušenost, ovlivněná poměrně dost nejenom zkušenostmi z let minulých a desítek profilů firem i vlastních, zahraničních postřehů, ale také právě z toho jak tohle funguje u @365tipů.
Stručně: Pokud chcete na sociálních sítích příspěvky opakovat, dělejte to opatrně, využívejte uvážlivě obměn v copywritingu i vizuálu a nechávejte si časové rozestupy.
Osobně bych řekl, že to je opravdu takto jednoduché. Ale možná to chce některé věci více vysvětlit. Zejména proto, že například v zahraničí je zcela běžné, že účty na Twitteru opakují jako šílené a s nějakou tou změnou copywritingu si nedělají vůbec hlavu.

České specifikum, zejména na Twitteru, je to, že lidé se dost odmítavě tváří na to, když jim znovu předkládáte totéž. Což je něco hovořícího proti opakování příspěvků. Řešením je, měnit copywriting (dát nový text), zvolit jiný obrázek, dělat to opravdu až několik dní po posledním zveřejnění, vybírat si jinou hodinu pro opakovaná zveřejnění.
TIP: Pokud chcete vědět jak se na to dívají v zahraničí, tak Tweet And Repeat: The Power Of Sharing And Sharing Again to ukazuje poměrně velmi dobře. Včetně čísel, grafu a argumentů. Pokud stále nevěříte, zkuste Guy Kawasaki’s social-media advice: repeat your tweet a k tomu analýzu Guy Kawasaki – další dobře namazaný tweetující stroj
Za @365tipů musím říci, že mám s opakováním dobrou zkušenost, ačkoliv jsem se toho trochu bál. S odstupem pár dní se opakuje všechno, neřeším ani jiné copy ani jiné obrázky, pouze přidávám před text „Opáčko:“. Myslím si ale, že bych to dělat ani nemusel – důležité je, že to skutečně vede k tomu, že to hvězdičkují, lajkují, sdílejí a komentují jiní lidé.
Experiment s opakováním zkouším ještě tak, že opakuji potřetí, ale tady už s jiným copywritingem a daleko větším odstupem. V polovině března jsme začal postupně pouštět tipy od začátku ledna – což @365tipů udělat může, tipy jsou zpravidla nadčasové (ty co nejsou pouštět nebudu).

Příklad: TIP#003 je jedním z těch co už prošel třemi opakováním a vyšel v lednu – tehdy získal 567 přečtení, v únoru 134 přečtení a nové opakování v březnu přineslo dalších 367 přečtení. ,TIP#059 vyšel v únoru (110 přečtení) a druhá vlna opakování mu přinesla 217 přečtení. TIP#040 si v únoru získal 528 přečtení, březnové opakování dalších 22 přečtení. Bohužel WordPress.com neumožňuje v neplacené podobě Google Analytics, tam by bylo možné se na tato čísla podívat podstatně důkladněji. Včetně odfiltrování příchodů z vyhledávačů, které začínají hrát roli.
To, že to vidí jiní lidé je celá pointa opakování – nesmíte si totiž sociální sítě představovat tak, že cokoliv tam napíšete, vidí všichni vaši fanoušci nebo sledující. Na Stránkách na Facebooku je to někde, řekněme v příznivém případě, okolo 10 % fanoušků. Na Twitteru je to lepší, běžně mezi 20 až 30 % sledujících. Takže pokud zopakujete příspěvek, ideálně v jinou hodinu, tak ho opět uvidí jiní lidé.
Podstatné k opakování najdete v Udělejte si inventuru obsahu do přehledného seznamu a ten poté používejte pro opakované sdílení. Popis dvou možných mechanismů, jak to doplnit o proces, mechanismus.
TIP: S opakováním hodně pomáhá Buffer, tím že umožňuje věci vkládat dopředu a nechat zveřejňovat automaticky. O tom případně více v Buffer oceníte v okamžiku, kdy chcete plánovat věci na sociálních sítích dopředu.
Opakování vám navíc umožní ukazovat obsah, která má smysl ukazovat. Hodí se navíc zopakovat v okamžiku, kdy je k tomu nějaká příležitost – třeba když se děje něco, k čemu už máte k dispozici článek (ve zdejším případě tip).
Další stručně: Pokud budete opakovat, tak Twitter snese opakování daleko lépe, než Facebook. Můžete zkusit opakovat vícekrát, pravděpodobně i v kratších interval.
Opakování na Facebokou má, spolu s nutností příspívat daleko více než jenom párkrát týdně, případně zásadní základ v tvrdém omezení dosahu jednotlivých příspěkvů. Prostě s deseti příspěvky týdně, každý se zhruba 10% dosahem, se můžete dostat podstatně dále, než jedním či dvěma, také s 10% dosahem. V tomto je matematika neúprosná.
TIP: V Jak často přispívat na firemní sociální sítě? Šest užitečných pravidel najdete sadu užitečných pravidel, které vám pomohou lépe pochopit jak to je s četností přispívání.
Výše zmíněný Guy Kawasaki (analýza) nebo Vala Afshar (analýza) navíc ukazují na to, že jim k „úspěchu“ na Twitteru stačí mít rozsáhlout databázi univerzálně použitelných příspěvků a tu točit pořád dokola. A pouze přidávat nové věci do databáze a čas od čas „živě“ něco tweetnout. Plus velmi velmi výjimečně někomu odpovědět. Co je ale zásadní, retweetovat cokoliv, co je pro ně pozitivní, ignorovat vše co je negativní.
Měl bych ale dodat, že ani jeden z těchto pánů na Twitteru není příkladem úspěšných účtů, takže až tak zcela bych toto kopírovat nedoporučil.
A jedno závěrečně související doporučení? Najdete ho v Mohu na sociálních sítích opakovat příspěvky tím, že dřívější zveřejnění smažu?