Přidat web do Google Search Console (původní Webmaster Tools) je bez diskuze zásadně užitečná a důležitá věc. Otázkou ale je, zda chcete web mít v dalších službách jako je Ahrefs, Yandex, Bing Webmaster Tools a podobně.
Ta otázka je dána tím, že například Ahrefs i Yandex umí být velmi agresivní co se “crawlu”, tedy procházení vašeho webu týče. Pro větší weby, náročnější šablony a hosting co není “nekonečný” to může znamenat, že crawler váš web spolehlivě sestřelí.
Yandex to ale bude dělat i bez toho, aniž byste si tam web přidali, stačí aby začal váš web indexovat – přidání do Yandex WebMaster Tools vám (stejně jako u Google Search COnsole) umožní nastavit “crawl rate”, tedy snížit případnou zátěž vašeho webu. Mimo to můžete zkusit Yandexu zakázat přístup zcela.
TIP: Autorizaci pro Yandex u webů na WordPressu snadno doplníte pomocí Meta v Jetpacku. Stejně tak jako pro Google, Bing, Pinterest a Facebook.
Ahrefs umí být enormně agresivní při kontrole/crawlu, ale i zde si můžete nastavit, aby tomu až tak nebylo. V Nastavení konkrétního webu jděte do Site Audit a tam si nastavte jak často (měsíčně, týdně, denně) se má audit dít a můžete ovlivnit i detailně jak – frekvenci, počet souběžných procesů i různé další limity.
Google v Search Console umožňoval nastavit crawl rate v předchozí verzi, v té nové, pár měsíců staré, se to ale poněkud ztratilo. Stále ale funguje tento přímý odkaz kde ale bohužel tam není možné přímo nic ovlivnit, podrobněji viz nápověda u Google.
Bing Webmaster Tools po přidání a ověření webu v Konfigurace -> Nastavení procházení umožní ovlivnit zátěž webu stejně jako ostatní pomůcky.