TIP#1907: Jak je možné nahlásit nějaký web, který spamuje/podvádí ve vyhledávání či je na něm malware/phishing.

SEO spam a vůbec podvody ve vyhledávání jsou nepříjemná záležitost a vyhledávací stroje je rozhodně nemají v oblibě. Proto je možné Google nahlásit web který nějaký způsobem porušuje pravidla – placené zpětné odkazy, nevhodný obsah, strukturované úryvky (snippets) ale třeba i na něm nalezené malware či phishing

Udělat to můžete v Search Console/Google Webmaster Tools na stránce Report spam, paid links, or malware/Objevili jste webový spam? Musíte si samozřejmě předem ujasnit co vlastně chcete nahlásit.

Spammy content je prostě klasický obyčejný SEO spam. Skrytý text co se ukazuje vyhledávači a nikoliv lidem, předřazené stránky, různé jiné druhý skrývání, podivná přesměrování jako nejčastější.

Paid links spam je nahlášení placených zpětných odkazů. Google zakazuje prodávat zpětné odkazy a je to jedna z těch poněkud “vtipných” věcí, které v zásadě nemůže nikdy uhlídat. 

Malware není otázka spamování, ale otázka bezpečnosti. Stejně jako poslední možnost, tedy nahlášení phishingu/rhybaření. Pro tyto dvě varianty není třeba abyste k nahlášení použili váš účet u Google. 

TIP: K čemu je dobré používat Google Search Console. A jak tam přidat blog na WordPress.com a proč to vlastně chtít

U jednotlivých ohlašovaných věcí navíc budete potřebovat poskytnout konkrétní údaje.

Nepočítejte s tím, že by se snad okamžitě po nahlášení “něco” stalo. Prověřování SEO spamu/placených odkazů vyžaduje čas. Malware/phishing nakonec také, byť Google používá automatické kontroly. S ohledem na počty nahlášení prostě vyřízení bude nějakou dobu trvat.

TIP: ‣ Pomocník Webdesignera obsahuje další tipy pro design webů