Taková ta věc, kterou čas od času sám řeším. Doplním či opravím nějakou starší prezentaci v PowerPointu a zjistím, že se mi tam místo fontu co doposud byl všude, najednou objevil nějaký jiný. Většinou proto, že někde v šabloně/předloze jsou jiné fonty a já jsem líný tu šablonu napravit.
Změnit (vyměnit) písmo na všech snímích v PowerPoinut je nicméně snadné. Na MacOS ale následující postup platit nebude, tam musíte změnit právě předlohu (slide master).
Musíte najít Zaměnit písma/Replace Fonts (schované vpravo nahoře v panelu nástrojů/ribbon v sekci Najít/Find pod Nahradit/Replace). Pak už jenom vyberete jaký font/písmo chcete vyměnit a za co a kliknete na Zaměnit/Replace. Dojde k nápravě na všech snímcích.
Pokud máte v prezentaci ještě víc písem k výměně, tak postupně opakujte a vyměňte jedno po druhé. Na obrázku výše je například vidět, že se mi v jedné prezentaci podařilo použít čtyři různé fonty.
Náprava předlohy snímků (Slide Master)
Pokud chcete napravit zmatky natrvalo, tak musíte jít do Slide Master (Zobrazení/View -> Předloha snímků/Slide Master) a v šabloně pak po výběru příslušných prvků kliknout na Písma/Fonts a vybrat jiný font.

Čímž docílíte nahrazení v předdefinovaných prvcích, ale pokud jste v prezentaci použili nějaké vlastní textové boxy tak tam ke změně nedojde. Použijte výše popsané pro výměnu ve všech snímcích.
Další tipy pro PowerPoint
TIP#1743: Jak uložit obrázky z dokumentu ve Wordu, Excelu či PowerPointu?
Obdobnou věc po Google Dokumenty tu už řeší Jak z dokumentu v Google Docs stáhnout (získat) vložený obrázek? To proto, že nejenom Microsoft Office se staví poněkud odmítavě k … Pokračování textu TIP#1743: Jak uložit obrázky z dokumentu ve Wordu, Excelu či PowerPointu?
TIP#1521: Jak otevřít Word (Excel, PowerPoint) když nemám Microsoft Office?
Dostanete do rukou nějaký ten soubor z Microsoft Office – dokument (DOC, DOCX) z Wordu, tabulku (XLS, XLSX) z Excelu či prezentaci (PPT, PPTX) z PowerPointu a potřebujete … Pokračování textu TIP#1521: Jak otevřít Word (Excel, PowerPoint) když nemám Microsoft Office?
TIP#1440: Jak ve Wordu označit celý text? A nejenom ve Wordu!
Je trochu k neuvěření, že problém jak ve Wordu označit celý text je jednou z hodně hledaných věcí – lidé prostě netuší jak jednoduché to je. Označení (výběr) všeho … Pokračování textu TIP#1440: Jak ve Wordu označit celý text? A nejenom ve Wordu!
TIP#1167: Jak zmenšit velikost dokumentu ve Wordu, Excelu či PowerPointu?
Word umí vytvářet pořádně velké dokumenty a vy možná narazíte na to, že něco poněkud nadměrného potřebujete poslat e-mailem nebo snad dokonce synchronizovat do cloudů. V některých případech … Pokračování textu TIP#1167: Jak zmenšit velikost dokumentu ve Wordu, Excelu či PowerPointu?
TIP#328: Co použít místo Microsoft Office?
Software není potřeba krást a když už nemáte prostředky na pořízení Microsoft Office, tak je dobré věděat, že existují alternativy. Řada z nich je použitelná zdarma, ať už … Pokračování textu TIP#328: Co použít místo Microsoft Office?
TIP#197: Co všechno najdete v Google Docs? Nahradí Microsoft Office?
Možná se vám bude zdát divné hovořit „jenom“ o Google Docs, ale zatím se stále setkávám s tím, že se dost často netuší, které užitečné věci se v … Pokračování textu TIP#197: Co všechno najdete v Google Docs? Nahradí Microsoft Office?
TIP#179: Kam umisťovat prezentace? A v čem se vůbec dají vytvářet?
Prezentace, však je znáte, „slajdy“ neboli snímky se ukazují na konferencích, hojně se využívají na školeních a seminářích, setkáte se s nim v práci na poradách, ve škole … Pokračování textu TIP#179: Kam umisťovat prezentace? A v čem se vůbec dají vytvářet?