Před několika lety bylo běžně možně u vkládaného odkazu na Stránce (firemním profilu) na Facebooku možné měnit připojený obrázek (nahrát jiný) co se ukazuje jako první (či jediný). Dokonce bylo možné měnit i titulek a perex. Pak ale Facebook začal bojovat proti fake news a znemožnil to (Facebook zrušil možnost úpravy sdílených odkazů). Po mnoha měsících to opět umožnil, ale je potřeba abyste si Stránku/Stránky přidali do Business Manageru (BM) a tam autorizovali doménu u které chcete mít možnost měnit obrázky a do této autorizace přidali konkrétní Stránky, na kterých to má být možné.
V Business Manageru to mohou udělat správci – pokud máte práva pouze pro práci s konkrétní Stránkou, tak to možné není. Vstupte do konkrétního BM a vyberete (v levém sloupci) Business Settings.
Pak v levém menu najděte Brand Safety -> Domains a pomocí Add (ve středním sloupci můžete přidat konkrétní doménu. Pozor na to, že ji lze přidat pouze do jednoho BM. Pro povolení v dalších můžete ale přes Designated Partners povolení sdílet.
Abyste ověřili doménu, musíte buď přidat záznam do DNS nebo na doménu/web nahrát HTML soubor. Záznam do DNS je typu TXT a prostě tam přidáte jenom to co po vás Facebook chce. Chvíli počkejte (změny v DNS nemusí probíhat okamžitě), klikněte na Verify a tím ověříte, že vám doména opravdu patří. Bez tohoto kroku nemůžete pokračovat dál.
Můžete to udělat i nahráním souboru do root složky vašeho webu. Záleží na tom k čemu máte přístup (pro weby na WordPress.com je nutné to dělat přes DNS).
Pak klikněte v levém sloupci na cokoliv jiného než Domains a pak se vraťte do Domains (nebo F5, Refresh) a klikněte si na právě přidanou doménu. V pravém panelu pak musíte kliknout na Add Assets a doméně přiřadit všechny Stránky, u kterých chcete mít možnost měnit obrázky.
Podívat se co je přidané můžete v záložce Connected Assets. V pravém panelu můžete také přes Assign Partners přidávat další subjekty (další BM), které mohou doménu využít stejným způsobem.
Změna obrázku i vkládané odkazu
Změna obrázku při vkládání odkazu je jednoduchá, ale je nutné abyste vkládali přes Business Manager URL pro danou Stránku (pokud přes obyčejnou, možné to nebude) – začnete vkládat odkaz (vložíte URL do políčka pro text příspěvku, Facebook si natáhne obrázek a další informace z webu.
Můžete natažený obrázek odstranit (křížek v pravém horním rohu) nebo vypnout (stačí kliknout na obrázek s číslem jedna). Pokud vůbec nevidíte možnost přidávat obrázky (+ v rámečku), tak nejste v Business Manager verzi Stránky.
TIP: Pokud máte web ze kterého se špatně nebo vůbec nenatahují obrázky, tak mrkněte do K čemu je Facebook Debugger (Sharing Debugger) a kde ho najdu? a napravte si to
Kliknutím do rámečku s „+“ pak přidáte další obrázek (či obrázky). Ten původní (s číslem jedna) můžete kliknutím deaktivovat – pokud to nejde, tak to znamená, že nemáte ověřenou a přidanou doménu. Můžete tak sice přidávat další obrázky, ale originál zůstane a bude vždy první (o tom si Facebook myslí, že je to boj proti fake news).
Nic si nedělejte z toho, že vám možná Facebook špatně ukáže náhled – spraví se to po odeslání (pokud máte jistotu, že obrázek je opravdu dostatečně velký). Tahle chyba existuje už hodně dlouho.
Obrázků můžete přidat víc a také jich víc aktivovat (klikáním na jejich náhled – změníte tím příspěvek na typ karusel s více obrázky. Tam nezapomeňte, že každý z obrázků může mít vlastní odkaz a také vlastní popisek. Mění se to symbolem odkazu v obrázku (odkaz) a opravou textu pod každým obrázkem. Obrázků můžete přetahování měnit pořadí a ovlivnit jak bude výsledný karusel vypadat.
TIP: V ‣ Jak používat Facebook pro marketing najdete řadu dalších tipů pro marketing na Facebooku