Obrázek v záhlaví (cover) na Facebooku a Twitteru má poměrně zásadní úlohu – většinou tu, že má vést k „akvizici“, tedy stání se fanouškem. Na Facebooku se z něj navíc stává příspěvek (na Twitter naštěstí ne). Čas od času je potřeba tyhle obrázky měnit, většinou situačně (podle událostí, ročních období, nových produktů, atd). A vždy je potřeba myslet na to, že mají nějaké dané rozměry a také to, že mají různá omezení (na Twitteru například to, že do záhlaví zasahuje profilová fotka).
Dost často se s klienty řeší, že chtějí do těchto obrázků dávat logo nebo nějaké textové/grafické claimy. A dost často se obtížně vysvětluje, že to první se nehodí a to druhé je potřeba zvažovat.
Logo do obrázku v záhlaví nepatří
Záhlaví je vždy vidět společně s profilovým obrázkem, což většinou bývá logo nebo něco co logo zastupuje. Ještě jedno logo v záhlaví/cover je pak poněkud absurdní.
Claimy s rozvahou
Claimy a různé marketingové výkřiky tam být mohou, ale má to několik praktických pravidel a zadrhelů
- Vždy platí, že existují buď překryté nebo neviditelné části záhlaví. Dané i tím, že se záhlaví zobrazuje jak na desktopu (počítač) tak na mobilech. V řadě případů se (zejména na mobilech) zobrazuje velmi různorodě
- Vždy platí i to, že záhlaví bude na mobilech malé, takže jakékoliv „malé“ claimy a texty budou obtížně čitelné až nečitelné
- Facebook nesnáší text ve fotografiích a příspěvky s nimi penalizuje, tam je lepší dávat zcela čisté fotografie. Twitteru je to jedno (text mu nevadí). K tou omezení na Facebooku blíže viz Jak je to s omezením textů v obrázcích v reklamě na Facebooku?
- Pokud do záhlaví dáváte opravdu fotku, tak cokoliv do ní přidávané v textové či logo podobě zpravidla bude vyžadovat nějaký pruh (nebo útvar) do kterého to umístíte. Na Stránce na Facebooku jde dát kamkoliv, na Twitteru ho nemůžete dát dolů (nebo musíte počítat s překryvem profilovkou)
- Na Facebooku nezapomeňte, že nastavení nového záhlaví/cover vytvoří příspěvek a je nutné se k té fotografii (příspěvku) vrátit a doplnit text. Půjde to k fanouškům jako každý příspěvek
- Na Facebooku mají záhlaví Stránky, osobní profily, Události (Events) a Skupiny (Groups). Vše má různé rozměry i různá omezení. Skupiny například nemají profilový obrázek, takže tam případné umístění loga do záhlaví dává smysl.
- Instagram fotku v záhlaví nemá, tam nic řešit nemusíte. Profilovou fotku má už jenom miniaturní
- Youtube má profilovou fotku hned pod fotkou v záhlaví, platí tam tedy totéž co pro Facebook a Twitter.
- Pinterest fotku v záhlaví nemá
Další užitečné tipy týkající se záhlaví
- Jak na obrázek v záhlaví a profilový obrázek u Facebooku. Průvodce založením Stránky na Facebooku (6)
- Jak nahrát video do fotky v záhlaví (cover photo) na Stránce na Facebooku?
- Facebook má nové možnosti pro fotku v záhlaví. Výběr fotek, koláž a slideshow
- Jaká je velikost obrázku v záhlaví pro Skupinu (Group) na Facebooku?
- Jaké jsou rozměry všech těch různých obrázků na Facebooku?