TIP#954: Kde analyzovat klíčová slova pro obsahový marketing?

V Google Keyword Planner (Plánovač klíčových slov) se hodí pro obsahový marketing  je řeč o nástroji od Google, který slouží k analýze klíčových slov pro použití v PPC kampaních v rámci Google. Nefunguje špatně a je dostupný zadarmo, ale nemusí dávat optimální výsledky pokud potřebujete klíčová slova pro obsahový marketing.

Některé z dalších pomůcek najdete v tipu Kde zjistit, co nejvíce a v jaké podobě lidé hledají? – vedle Google Keyword Planner je tam i  Bing Webmaster Keyword Research, Google Trends i Bing Trends a pár dalších nástrojů. Ty následující ale možná budou trochu lepší právě  s ohledem na obsahový marketing.

Ahrefs Keyword Explorer je asi nejlepší nástroj pro analýzy klíčových slov. Má nejrozsáhlejší výsledky, dobré možnosti filtrace, sledování trendů i další věci, které už přesahují do čistého SEO. Má jednu nevýhodu, stojí od 99 USD měsíčně.

2017-12-06 20_52_14-tipy a triky _ KWFinder.com.png

KWFinder se dá používat zdarma, umožňuje filtrovat podle země i jazyka a možná vám nedá tolik návrhů jako Ahrefs, ale ve zbytku možnosti je srovnatelně dobrý a snad i důkladný. Poprvé vás nechá vyhledat, pak bude požadovat registraci účtu a zdarma je omezený na pět vyhledání denně (5) a poskytuje menší počet výsledků (50).

2017-12-06 20_53_06-Keyword Explorer _ Moz’s Keyword Research Tool.png

Moz Keyword Explorer také nedodá tolik návrhů jako Ahrefs a neumí trendy ve vyhledávání. Omezit na Česko ale umí a také je použitelný zdarma. Měsíčně ale můžete použít pouze 30 neplacených dotazů (v dalších měsících 20), případně si zaplatit. K dispozici je 30 denní testovací provoz.

SEMrush Keyword Magic Tool vcelku potěší větším množství návrhů a ani ostatní parametry nejsou špatné. Bohužel neumí češtinu/Česko. Pro využití zdarma je nutné se alespoň zaregistrovat, řada dalších funkcí je pak přístupná jenom pro platící uživatele.

Serpstat Keyword Research Tool je méně pokročilý co třeba filtrování týče, umí Google a Yandex, ale neumí češtinu/Česko.

Long Tail Pro je trochu slabší v porovnání s předchozími a není použitelný zdarma (pouze 7 denní zkušební verze, do které se nedostane bez platební karty).

POZNÁMKA: Pokud chcete vidět zhodnocení výše uvedených pomůcek, tak viz The Best Keyword Research Tools for 2018, hodit se vám může i o rok starší What is The Best Keyword Research Tool in 2017?

Co ještě můžete zkusit:

  • Answerthepublic.com – neumí češtinu a to co získáte jsou věci objevující se v našeptávačích, což občas může být užitečné. Třeba proto, že občas je dobré vědět „co“ vlastně lidé Google říkají, když něco hledají
  • Infinitesuggest.com . umí češtinu a je zdarma, ale bude chtít váš e-mail

2017-12-06 20_54_24-Ubersuggest’s Free Keyword Tool, Generate More Suggestions.png

  • Ubersuggest.io – umí češtinu
  •  Soovle.com – neumí češtinu a je hodně mininalistický, ale ukáže data z Google, Bing, Yahoo, Wikipedia, Amazon, YouTube a Answers.com
  •  SE Cockpit – pouze placené

2017-12-06 20_55_12-Search for _tipy a triky_ found 376 unique keywords.png

  • keywordtool.io – umí češtinu a bez placení zobrazí je klíčová slova, ne hodnoty s nimi spojené
  • Google Keyword Suggest Tool češtinu neumí, ale je zajímavý tím, že vám v jednom řekne údaje z Google, Bing, Amazonu a YouTube

TIP: V Jak hodně se snažit při blogování hledět na správný obsah klíčových slov? je řeč o klíčových slov pro SEO a blogování.

S výše uvedenými pomůckami bude občas potíž, některé z nich prostě nevrátí skoro nic použitelného, jiné toho vrátí o trochu víc, ale bude to dost divné – v době psaní tohoto tipu to byla třeba otázka pro „instagram“ – KWfinder vracel tři výsledky, Moz Keyword Explorer asi deset. Paradoxně KeywordTool.io jich vracel stovky, ale jak už to u téhle služby bývá, s použitelností to bylo takové poněkud zvláštní. V takovýchto případech spíš zapomeňte na ono jedno slovo a zkoušejte nějaké použitelnější doplnění – v tomto případě třeba „instagram tipy“

Pokud si stejnou frází (klíčové slovo) zkusíte ve více pomůckách, tak zjistíte, že dávají různorodé výsledky. Osobně tak občas dělám, že si zkusím čtyři výše tučně označené a podle toho se rozhodují, jakým směrem se vydat.

Obvyklé doplnění na konec – používáte něco co není uvedeno? Máte nějaké postřehy k těm uvedeným? Napište.

Reklamy