Přeskočit na obsah
@365tipu
  • Domů
    • Práce na dálku
    • Twitter for dummies
    • Jak na Mastodon
    • Facebook a marketing
    • Návod pro Instagram
    • Jak na LinkedIn
    • Bezpečný Internet
    • Bezpečnost pro novináře
    • Soukromí na Facebooku
    • Pomocník webdesignera
    • Jak na WordPress
    • Nepostradatelné software
      • Jak na Windows 11
      • Jak na Windows 10
      • Jak na iPhone/iPad
      • Jak na Mac OS
      • Jak na Apple TV/TV+
      • Jak na Apple Watch
      • Jak na Apple AirTag
      • Microsoft Office
      • Linux
    • Jazykový koutek
    • GTD
    • Filmy a TV seriály
    • Recenze
    • Chytrá domácnost
      • Chytrá domácnost
      • Jak na Google Home
      • Amazon Echo a Alexa
      • Apple HomePod
      • Jak na Raspberry Pi
      • Jak na QNAP NAS
      • Netatmo
    • Jak na Home Assistant
  • Všechny štítky
  • Odběr e-mailem
  • RSS/XML
  • Kontakt
    • Kontakt
    • Twitter
    • Facebook
    • BlueSky
    • Mastodon
      • Threads
    • Zásady Cookies (EU)
✉️        Pět velkých tipů týdně. Extra desítky menších. Některé jdou na socnety, ale všechny najdete jedině v newsletteru. 2x, týdně, středa a neděle. Starší čísla zde. Přihlášení ▶️
1. 11. 2017 podle 365tipů
Facebook, Sociální sítě

TIP#927: Jak je to s omezením textů v obrázcích v reklamě na Facebooku?

Ještě nedávno na Facebooku platilo, že fotografie a obrázky použité v reklamě (ale také třeba pro fotku v záhlaví stránky) nesměly obsahovat více jak 20 % plochy do které zasahuje text. Ne obsahuje, ale zasahuje. Pro tento účel se každý obrázek „rozdělil“ na 5×5 bloky a pokud v 20 % bloků nějak zasahoval text, tak obrázek byl pro reklamu zapovězený.

K testování se používal Image Text Checker, který prostě vzal váš obrázek, namaloval vám na něj 5×5 bloky a sami jste si museli zkontrolovat, jak na tom váš obrázek je. Dříve také platilo, že vám reklamu kompletně zamítli, jakmile nedodržovala toto 20% pravidlo

NOVINKA v září 2020 : Facebook oznámil, že ruší omezování dosahu reklamy kde obrázky obsahují větší množství textu. Viz Facebook ruší penalizaci inzerátů obsahujících v obrázcích text.

Následující informace tedy již neplatí

Aktuální vztah Facebooku k obrázkům v reklamě je ten, že Facebook je přesvědčený, že obrázky by nikdy neměly obsahovat text a preferuje obrázky čisté. Platí, že čím více textu je v obrázku, tím méně se bude reklama zobrazovat. Až po extrémní případ, kdy textu je opravdu „hodně“ a reklamu vám sice „pustí“ skrz, ale nebude ji nikomu ukazovat.

2017-11-01 06_51_10-Text Overlay Tool.png

Image Text Checker můžete používat stále, upravili ho aby obsahoval „automatickou“ detekci a řekl vám, jestli je váš obrázek OK nebo zda obsahuje text – ve třech úrovních, „nízký obsah“ (low) textu co povede pouze k nižšímu snížení dosahu, „střední (medium)“ co povede v výraznému omezení dosahu a „vysoký (high)“, který povede k tomu, že se prostě váš inzerát nikomu nezobrazí.

Facebook se dušuje, že dokáže odlišit co je opravdu text a co je případné logo, ale jak už to tak bývá, jakýkoliv automatický způsob rozpoznávání není dokonalý a občas něco nepozná, stejně jako občas detekuje nesmyslně. Měli byste také vědět, že v rámci reklamy má vliv i obrázek v záhlaví vaší Stránky – je ve vašem zájmu, aby i v něm bylo co nejméně textu.

Proč to Facebook dělá? Protože obrázky s textem byly příliš úspěšné a staly se přemrštěně používané. Bylo zcela běžné, že Facebook byl v reklamě zaplaven textem v obrázcích, obrázkovými citáty a řadou podobných hloupostí. Facebook je přitom přesvědčen, že je to on kdo má „chránit uživatele“, takže zavedl opatření, aby v obrázcích prostě texty nebyly.

TIP: Dávat do obrázků v záhlaví na sociálních sítích loga či claimy? zmiňuje i právě popisovaný odpor Facebooku k textu v obrázcích

Omezení na text v obrázcích se týká i připlácených příspěvků (viz Jak připlácet na příspěvky na Facebook Stránce. Má to smysl?), nejenom vytvářené reklamy. Při připlácení i vytváření se provádí kontrola, takže si nemusíte předem zkoušet obrázky v Image Text Checker. Na druhou stranu, pokud to uděláte, tak si ušetříte zbytečné trable. Nebo ještě lépe řečeno, pokud budete používat obrázky kompletně bez textu, tak je to ještě lepší.

POZNÁMKA: Facebook neměří všude stejným metrem, v Česku texty v obrázcích vadí hodně, na Slovensku vám v pohodě bude pouštět i reklamu, která v Česku nebude prakticky vůbec zobrazována. Prostě algoritmy.

Pokud se chcete podívat jak to vypadalo původně, tak stále existuje Facebook Grid Image Checker Tool: Facebook 20% Text Rule. Nezapomeňte, že šlo o ruční práci.

2017-11-01 06_57_55-Grid Image Checker Tool_ Facebook 20% Text Rule.png

TIP: V ‣ Jak používat Facebook pro marketing najdete další tipy týkající se využití Facebook pro firemní i osobní marketing

Související příspěvky

  • TIP#922: Jak připlácet na příspěvky na Facebook Stránce. Má to smysl?
  • TIP#888: Co je to dark post (unpublished post) na Facebooku? K čemu je to dobré?
  • TIP#183: Jaké jsou rozměry všech těch různých obrázků na Facebooku?

Facebook Page Facebook reklama Facebook Stránka Foto Fotografie Marketing Pravidla Reklama Sociální sítě

Předchozí článekWindows 10 (od Fall Creators Update) umožňuje filtry barev pro zlepšení čitelnosti. Pomoc při barvoslepostiDalší článek Co je to TruePlay ve Windows 10 Fall Creators Update?

Nejnovější příspěvky

TIP#2971: Obtěžuje vás v Gmailu Gemini? Můžete to vypnout a mít klid

TIP#2970: Jak v terminálu v Linuxu otevřít či si prohlédnout soubor?

TIP#2969: K čemu všemu se hodí, dá používat, NAS

TIP#2968: Jak je to s to přednosti matematických operací?

TIP#2967: Proč nejít “blogovat” na Seznam Médium

TIP#2966: Jak v iPhone (iPadu) použít SD/microSD kartu?

Nákupní rádce (43): Dost boží XXL sada fixů. Gola sada. Ukázka malé PC sestavy pro NAS. Placatka

TIP#2965: Má iPhone (iPad)  “guest mode”? Můžete ho nějak na chvíli bezpečně půjčit někomu jinému? 

TIP#2964: Jak na Mac OS (a nejen tam) mít lokálně LLM (AI). DeepSeek, Llama a další?

TIP#2963: Co je to whataboutismus?

Nejčtenější

Přispět na provoz můžete

Přispějte. 500 Kč můžete změnit dle vlastního uvážení. Z částky zaplatíme DPH a pochopitelně daně platbou na účet 331049001/5500, spec. symbol 365. Částku si můžete změnit. Z platby odvádíme DPH a daníme ji.

... nebo placeným odběrem

Staňte se platícím odběratelem newsletteru. 5 USD/měsíc, 50 USD/rok nebo dle vlastního uvážení od 100 USD/rok. Každou středu a neděli nálož informací.

Kontakt a tak

Kontakt: 365tipu@gmail.com

Veškerý obsah zde uveřejněný je CC-BY-NC-SA