Jedna z nepříliš viditelných novinek v Fall Creators Update (verze Windows z října 2017) je technologie TruePlay. Mohou si ji aktivovat hry, které se chtějí bránit programům, které ve hrách umožňují podvádět.
Hra využívající TruePlay poběží v chráněných procesech a její běh bude kontrolován na výskyt činností obvyklých pro podvádění. Týká se ale pouze UWP (Universal Windows Platform) her. Princip ochrany spočívá v tom, že Windows zabrání programům zasahovat do běhu hry, například manipulací s pamětí, podvrhováním informací, atd.
Pro případné hráče to navíc znamená, že aktivní TruePlay musí povolit. A být si vědomi toho, že případné zjištěné podvádění, cheating, může vést k tomu, že se autoři hry dozví informace nashromážděné Windows.
Řada her si systémy detekující a zabraňující podvádění vytvořila sama, nejde tedy v zásadě o nic nového. Nové je pouze to, že nyní je jeden takový systém dostupný přímo jako součást operačního systému a tvůrci her mohou vše využít pomoci volně dostupného API. V řadě případů v minulosti se tvůrci her ve snaze chránit své hry vydávali i tak daleko, že prohledávali počítače i spuštěné procesy na výskyt cheatovacího programů.
TIP: ‣ Vše co jste chtěli vědět o Windows 10 vám poradí jak s Windows 10, tak s Windows jako takovými