Pokoušíte se založit Stránku (firemní profil), třeba ji chcete pojmenovat „Máme rádi Facebook“, protože takhle se jmenuje váš kurz. Po kliknutí na Začít vám ale Facebook řekne, že název je neplatný. Smůla, do názvu stránky slovo Facebook prostě v žádném případě nedáte. Stejně jako stovky dalších slov, zejména názvů firem. Ale těch zádrhelů co vám znemožní založit stránku je mnohem více. Třeba i takové nesmysly, jako že název Stránky nesmí začínat malým písmenem.
Někdy není jasné, co vlastně způsobí, že název nevyhovuje. Není ani jasné, jaká slova jsou na „černé listině“ a nebudete je moci použít. Facebook k názvům Stránek pouze obecně definuje, co nesmí název stránky obsahovat.
- Urážlivé výrazy nebo výrazy porušující něčí práva. U čehož je vám asi jasné, že velmi pravděpodobně na černé listině jsou sprostá slova, ale tohle pravidlo vás může připravit o Stránku až později
- „Řádně a gramaticky správně uvedená velká písmena“ je také dost lišácky řečené pravidlo.
- Název vám neprojde, pokud v něm bude příliš velkých písmen. Bohužel i když máte název firmy v podobě zkratky (a tedy psané velkými písmeny), tak smůla.
- Název nesmí začínat malým písmenem.
- V názvu nesmí být symbol (jako třeba (c), (r), ™ atd), týká se to ale i emoji a řady dalších znaků
- V názvu nesmí být nadbytečná interpunkce. Problém dělají vykřičníky a otazníky, více teček po sobě.
- Název musí být krátký. Opět zábavné pravidlo, které nic konkrétního neříká.
- Nesmí být použity klamavé výrazy, zejména tak, že by stránka vyvolávala dojem, že je oficiální když není. Což samozřejmě Facebook nepozná hned.
- Nemůžete si založit stránku s obecným slovem
- Nelze založit stránku s obecnou geografickou lokalitou, což také znamená, že ač jste představitelé města, tak si Stránku s názvem města pořídit nemůžete
POZNÁMKA: Je to k neuvěření, ale Facebook má černou listinu i na jména lidí, tedy názvy použité pro uživatelské profily. Nikoho nebude zajímat, že se opravdu jmenujete jak jmenujete, některá jména prostě použit nemůžete.
S omezením jména Stránky se setkáte i při přejmenování, takže nedoufejte, že by se to dalo nějak obejít. Je zajímavé, že omezení se liší podle zemí, někde je například možné založit Stránku, která začíná malým písmenem (což v Česku prostě možné není).
Pro aktuální souhrn pravidel týkající se názvu můžete mrknout do Otázky týkající se zásad
Jak Facebook vlastně ona „špatná jména poznává“?
Algoritmem, prostě tam někdo naprogramoval kontrolu zadávaného názvu. Proto také budete s algoritmem válčit a nechápat, proč vám některé názvy zakazuje. Žádný člověk, který by snad posuzoval názvy, neexistuje. Tradičně není ani možnost se odvolat proti zamítnutí. Což v okamžiku, kdy potřebujete změnit jméno,může být dost zásadní problém. Facebook prostě nezajímá, že se (například) vaše firma nebo produkt nějak jmenuje, pravidla Facebooku jsou nadřazena všemu.
TIP: V ‣ Jak používat Facebook pro marketing najdete další tipy a triky týkající se používání Facebook pro osobní i firemní marketing