Přeskočit na obsah
@365tipu
  • Domů
    • Práce na dálku
    • Twitter for dummies
    • Jak na Mastodon
    • Facebook a marketing
    • Návod pro Instagram
    • Jak na LinkedIn
    • Bezpečný Internet
    • Bezpečnost pro novináře
    • Soukromí na Facebooku
    • Pomocník webdesignera
    • Jak na WordPress
    • Nepostradatelné software
      • Jak na Windows 11
      • Jak na Windows 10
      • Jak na iPhone/iPad
      • Jak na Mac OS
      • Jak na Apple TV/TV+
      • Jak na Apple Watch
      • Jak na Apple AirTag
      • Microsoft Office
      • Linux
    • Jazykový koutek
    • GTD
    • Filmy a TV seriály
    • Recenze
    • Chytrá domácnost
      • Chytrá domácnost
      • Jak na Google Home
      • Amazon Echo a Alexa
      • Apple HomePod
      • Jak na Raspberry Pi
      • Jak na QNAP NAS
      • Netatmo
    • Jak na Home Assistant
  • Všechny štítky
  • Odběr e-mailem
  • RSS/XML
  • Kontakt
    • Kontakt
    • Twitter
    • Facebook
    • BlueSky
    • Mastodon
      • Threads
    • Zásady Cookies (EU)
✉️        Pět velkých tipů týdně. Extra desítky menších. Některé jdou na socnety, ale všechny najdete jedině v newsletteru. 2x, týdně, středa a neděle. Starší čísla zde. Přihlášení ▶️
30. 9. 2016 podle 365tipů
Marketing, Obsah, Sociální sítě

TIP#620: Jak se vytvářejí Okamžiky na Twitteru (Twitter Moments)

Na konci září nadělil Twitter své Okamžiky (Moments) všem uživatelům. Původně na vašem vlastním profilu jako další odkaz pod fotkou v záhlaví (pokud máte užší okno prohlížeče, tak se bude trochu schovávat). Později jako volba v menu.

Okamžiky (Moments) jsou něco jako kolekce tweetů, které chcete soustředit do podoby samostatného obsahu (Okamžiku, momentu).

Mají titulek, mají podtitulek (oba mají omezený počet znaků, 75 a 250 znaků) a mají úvodní obrázek (titulní fotku, u vkládání si dejte pozor, nepodporuje to obvyklé drag&drop, lže přidat i některou z fotek v již existujícím twetu), který se používá pro jejich uvedení v newsfeedu. Po zveřejnění se Okamžik stane součástí vašeho profilu, ale nikoliv toho co „odesíláte“ svým sledujícím (nebo lépe řečeno co Twitter občas odešle vašim sledujícím).

2016-09-30 09_27_00-Upravit okamžik_.png

Při vytváření Okamžiku si můžete uložit návrh (draft) a vrátit se později a dokončit ho, případně můžete ihned publikovat. V levém horním rohu (pod Víc) si můžete vybrat barevné téma pro mobilní zařízení (pro web nikoliv), označit Okamžik jako obsahující chouloustivý materiál, vypnout/zapnout geolokaci, sdílet jako soukromý (získáte odkaz a jen ten kdo bude mít odkaz uvidí Okamžik, v přehledu vašich Okamžiku vidět nebude) a Okamžik smazat, případně Zrušit jeho publikování.

Do Okamžiku poté můžete přidat další obsah, ale musí to být existující tweety – můžete si vybírat z těch kam jste dali hvězdičku (tohle se může hodit pro „souhrn“ zajímavých tweetů), najít si tweety z nějakého cizího účtu, najít tweety pomocí vyhledávání (bohužel neumí rozšířené vyhledávání), případně přidat tweet pomocí jeho odkazu. Z nabídnutých/nalezených tweetů si pak prostě vybírejte pomoci zaškrtávátek vpravo.

Připravte se na to, že vyhledávání moc daleko do minulosti nepůjde, takže pokud chcete zahrnout něco (třeba tak rok) staré, tak si to najděte klasicky a přidejte pomoci odkazu na tweet.

Pořadí přidaných tweetů můžete měnit (šipky nahoru a dolů vpravo vedle tweetu), ale dělá se to dost nepohodlně, protože na obrazovce toho moc vidět není.

Vpravo najdete ještě i „Oříznout pro mobil“ a samozřejmě křížek pro odstranění tweetu z Okamžiku. Oříznutí pro mobil vás ostatně ještě čeká po Publikovat, pokud jste to neudělali – naštěstí to můžete „Publikovat i tak“. Důvodem je to (ale o tom podstatně níže), že fotografie se v mobilní podobě tweetu zobrazují na výšku na celý rozměr displeje – pokud jste tam tedy dali tweety s fotografiemi na šířku, máte možnost je upravit (oříznout).

2016-09-30 09_37_56-Upravit okamžik_.png

Výsledek Publikovat je ten, že vám nabídne předvytvořený tweet s odkazem na Okamžik, ale to je opět Twitter. Proč dělat věci jednoduše, když je možné je dělat složitě (příklad zkušebního okamžiku). Osobně bych prostě očekával, že se to stane součástí timeline profilu. Na druhou stranu, tohle vám dává možnost volby.

2016-09-30 09_43_00-#sisithecat co byla před rokem #kote.png

Co s hotovým Okamžikem

Výsledek je prostě stránka s vámi nastavený titulkem, podtitulkem (perexem), úvodní fotkou a poté posloupností tweetů, které jste do Okamžiku přidali. Ti co si Okamžik zobrazí ho mohou nasdílet (paradoxně tomu Twitter říká „Tweet“ místo „Retweet“) ale není možné si Okamžik přidat mezi oblíbené (srdíčko). Lze ho pochopitelně nahlásit, kopírovat odkaz a přímo z Okamžiku poslat zprávu jeho autorovi. Okamžiky nemají statistiky, tedy informace o tom jak byly prohlíženy, další dost zásadní nedostatek pro využití v marketingu

Samotné zobrazení Okamžiku má neznámo proč nevzhledné provedení s fotkou vlevo a nevyužitím perexu v prostoru. V přehledu okamžiku se vše opět zobrazuje jinak. Je zvláštní jak nekonzistentní dokáže Twitter být.

Můžete se kdykoliv k Okamžiku vrátit a Upravit ho, u čehož  je dobré vědět, že změny se projevují v reálném čase. Opravit jde vše, včetně odstranění použitých tweetů i přidání nových.

Jednotlivé tweety v Okamžiku mají stále dostupné obvyklé funkce – retweet, líbí (srdíčko) i menu. Kliknutí na ně navíc zobrazuje původní tweet.

Je dobré vědět, že Okamžiky nefungují v Tweetdecku a je možné, že bude chvíli trvat, než budou fungovat v různorodých alternativních klientech pro Twitter.

Jak se Okamžiky chovají na mobilu

V mobilní aplikaci možná čerstvě po spuštění mít možnost vytvářet a pracovat s Okamžiky mít nebudete, ale měla by dorazit. Zobrazování okamžiku funguje a je zde vidět jak hodně chtějí aby se to „podobalo“ Příběhům ze Snapchat (a nově i Instagramu).

Okamžiky na mobilu se zobrazují posouváním vpravo, nikoliv rolováním dolů. Znamená to mimo jiné i to, že pro Okamžiky jsou lepší fotografie na výšku, ty na šířku si budete moci prohlédnout až po kliknutí ve zmenšen podobě.

[10.10.18] Twitter Momenty z aplikace pro Android odstranil (do aplikace pro iOS nikdy nedorazily) a vytvářet je můžete jenom na počítači (ve webovém klientu). Prohlížeč půjdou stále i na mobilu.

2018-10-10 18_08_54-Uživatel Twitter Support na Twitteru_ „On October 23, we’re removing the ability.png

K čemu jsou okamžiky dobré

Pokud si třeba celý týden budete důsledně hvězdičkovat zajímavé tweety, tak je dost dobře možné si představit v neděli zveřejňovaný Okamžik s přehledem toho, co vás nejvíce zaujalo. Lze to aplikovat na cizí tweety, stejně jako na souhrn toho nejlepšího z vašeho (osobního/firemního) profilu.

Twitter navíc do klasického menu tweetů doplnil možnost přidávat do Okamžiku – můžete přidat do existujícího nebo založit nový a daný tweet tam prostě přihodit. Jedna z užitečných vychytávek okolo Okamžiku, protože si tímto způsobem můžete průběžně připravovat Okamžik na vydání – stačí ho mít vytvořený, nezveřejněný a průběžně přidávat.

2016-09-30 09_51_29-(5) Twitter.png

Protože se okamžiky dají upravovat v reálném čase, mohou být i velmi dobrým nástrojem pro poskytování „zpravodajství“ z nějaké aktivity – s ohledem na zrušení časové sestupné timeline jsou velmi dobrou náhradou. Navíc s výhodou, že onen přehled podstatných věcí zůstane zachovaný a není odkázaný jenom na to, že ona akce má nějaký ten hashtag.

TIP: Pokud vám Okamžiky připomínají Collections (sbírky), tak je to správně, viz Co jsou to Twitter Collections (Sbírky)

Na co si dát pozor?

Jedna alarmující věc okolo Okamžiku je napsaná v nápovědě k vytváření Momentů. Pokud do Momentů zahrnete cizí tweet, který porušoval Pravidla, můžete to být i vy, kdo přijde o účet. Ano, je to opravdu tak.

2016-09-30 10_06_13-Creating a Moment _ Centrum nápovědy Twitteru.png

Okamžiky jsou veřejně dostupné ať už je „sdílíte soukromě“ nebo je necháváte jako součást vašeho profilu. Pokud nějaký Okamžik nechcete nechat přístupný, tak ho můžete smazat, případně zrušit jeho zveřejnění.

Související příspěvky

  • TIP#573: Neaktivní Stránce na Facebooku je automaticky zrušeno zveřejnění
  • TIP#344: Co jsou to earned, owned a paid média? A co teprve shared a converged?
  • TIP#329: Jak často přispívat na firemní sociální sítě? Šest užitečných pravidel

Content marketing Internetový marketing Obsahový marketing Sociální sítě Twitter

Předchozí článekTIP#619: Co je to DRM?Další článek Čím ve Windows 10 nahradit Windows Essentials?

Nejnovější příspěvky

TIP#2971: Obtěžuje vás v Gmailu Gemini? Můžete to vypnout a mít klid

TIP#2970: Jak v terminálu v Linuxu otevřít či si prohlédnout soubor?

TIP#2969: K čemu všemu se hodí, dá používat, NAS

TIP#2968: Jak je to s to přednosti matematických operací?

TIP#2967: Proč nejít “blogovat” na Seznam Médium

TIP#2966: Jak v iPhone (iPadu) použít SD/microSD kartu?

Nákupní rádce (43): Dost boží XXL sada fixů. Gola sada. Ukázka malé PC sestavy pro NAS. Placatka

TIP#2965: Má iPhone (iPad)  “guest mode”? Můžete ho nějak na chvíli bezpečně půjčit někomu jinému? 

TIP#2964: Jak na Mac OS (a nejen tam) mít lokálně LLM (AI). DeepSeek, Llama a další?

TIP#2963: Co je to whataboutismus?

Nejčtenější

Přispět na provoz můžete

Přispějte. 500 Kč můžete změnit dle vlastního uvážení. Z částky zaplatíme DPH a pochopitelně daně platbou na účet 331049001/5500, spec. symbol 365. Částku si můžete změnit. Z platby odvádíme DPH a daníme ji.

... nebo placeným odběrem

Staňte se platícím odběratelem newsletteru. 5 USD/měsíc, 50 USD/rok nebo dle vlastního uvážení od 100 USD/rok. Každou středu a neděli nálož informací.

Kontakt a tak

Kontakt: 365tipu@gmail.com

Veškerý obsah zde uveřejněný je CC-BY-NC-SA