Facebook (a sociální sítě vůbec) jsou dnes zásadní nástroj pro péči o zákazníky a komunikaci s nimi. Stránka (firemní profil) s tím počítá a Facebook sám se velmi snaží firmy tlačit do toho, aby právě jeho nástroje byly těmi, které používají. Měli byste vědět, že velmi tlačí i na to, aby vaši zákazníci věděli, jestli jim odpovídáte včas či pozdě a také podle toho Stránky „hodnotí“. Nechme stranou, že tohle není něco o co by se měl Facebook starat, je to především věci firmy, jak rychle a důsledně bude (či nebude) odpovídat zákazníkům na dotazy a připomínky.
Měli byste také vědět, že v rámci „pošty“ na Facebook Page (Stránce) je možné nastavit, že nejste dostupní. Stačí vstoupit do Zpráv (Message) a dole vlevo je posuvník pro Pryč (Away).
Ale protože jste na Facebooku, tak to má jeden zásadní problém, můžete nastavit, že jste pryč pouze na 12 hodin, pak se to automaticky deaktivuje. Což je poněkud k ničemu, pokud jste pryč celý víkend. Ale stejně k ničemu, pokud vezmete v úvahu běžný konec pracovní doby (okolo čtvrté odpolední) a začátek příští den (okolo osmé ranní). Prostě Facebook
Po aktivaci bude vedle Pryč (Away) vidět zbývající čas. Nezapomeňte stav Pryč vypnout, pokud jste se vrátili dřív.
To že jste pryč je vidět na Stránce, ale nikoliv v okamžiku kdy vám někdo chce něco psát, je to pouze velmi špatně nenápadně umístěné v levém sloupci. Ani při psaní či po odeslání zprávy Facebook odesílateli neřekne, že je nastavené Pryč.
Kde najdete v nové (2020) podobě a co se změnilo?
V nové podobě Facebooku (z roku 2020) to najdete v podobě malé nenápadné ikonky. Funkčnost zůstala stejná (a stejně nepraktická).
Přímé aktivování je na 12 hodin. V Automatické odpovědí/Automated Responses v Inboxu je možné nastavit zprávu pro ty co vám píší a přidat pravidelné časy kdy nejste dostupní. Oproti předchozí podobně podstatně praktičtější provedení.
Problém s Away je ale pořád stejný. Uživatele nezajímá, že jste pryč, pokud to tedy není natrvalo nebo po extrémně dlouho dobu. Napíší vám, vy jim co nejdříve odpovíte. Automatické odpovědi je vytáčí a vedou ke zklamání.
DOPORUČENÍ?
Nepoužívat, uživatel/fanoušek se to prakticky stejně nedozví a (původní a výchozí) omezení na 12 hodin znamená, že to moc použitelné tak jako tak není. Pokud chcete dát pisateli vědět, že nejste dostupní, můžete použít automatické odpovědi, ale o tom je řeč v jiném tipu. Ani to ale není praktické.
TIP: Zdejší ‣ Jak používat Facebook pro marketing rozhodně nevynechejte. Tápete li v použití Facebooku pro firemní marketing a komunikaci, zkuste školeni. První Jak na firemní Facebook prakticky vás naučí jak komunikovat a končí založením Stránky a základy jak ji používat. Ve Správa Stránek na Facebooku (zejména) pro firmy pak zjisíte velmi detailně všechny jednotlivé možnosti práce se Stránko, ale i Událostmi, Poznámkami a dalšími věcmi.