Je čas opět věnovat se trochu marketingu (ve frontě jsou ještě další podobné věci) a vysvětlit některé podstatné drobnosti. Třeba to co znamená placený vs. organický dosah. Ale můžete to být placené vs. organické (příchody) z vyhledávačů (PPC vs. SEO). Týkat se to může i obsahu a řady dalších věcí. Zásadní ale na tom je, že v případě placeného, ehm, prostě přímo platíte za to že něco získáte. A v případě organického se to děje „samo“, přirozeně, tedy samozřejmě pokud tomu trochu pomůžete.
@365tipů žádné peníze na marketing nemá, jen práci toho kdo to píše a vydává, jeho sociální sítě a hlavně, čtenáře. To všechno dohromady znamená, že se vše šíří pouze přirozeným (organickým) způsobem. Lidé (čtenáři) tomu pomáhají tím jak sdílí zdejší tipy dál. Nejsou peníze ani na placenou reklamu (ať už klasickou nebo PPC). Samozřejmě, to že se odkazy na @365tipů objevují na pooh.cz a dalších je na hraně, ale pořád je to na úrovní neplaceného sdílení a šíření.
Souboj u oganického vs. placeného dosahu (reach) na Facebooku dosáhl extrému (viz Se 100 fanoušky máte na Facebooku dosah v desítkách procent. Postupně ale dojdete ke 2 %). Facbeook tak silně umělě omezuje zobrazování příspěvků firemních profil (ale pozor, dělá to i u osobních profilů), že marketing na Facebooku pro klasické firemní potřeby už prakticky není možné řešit bez placení. Což nakonec byl cíl Facebooku, zpoplatnit vše co jde.

POZNÁMKA: Někdy se do placený vs. organický ještě přidává virální – zejména u Facebooku je to možné takto chápat, protože organický dosah je ten, kde Facebook příspěvky ukáže vašim fanouškům, placený je ten kdy si pomůžete k lepšímu ukázání (fanouškům a přátelům fanoušků) a virální bude třetí část, vzniklá tím, že (zejména) vaši fanoušci to sdíleli dál, případně někdo zcela cizí to sdílel. K viralitě a virálním věcem ale spíše viz Co je to virální marketing a virální kampaň?
Ve vyhledávání (zejména Google) je to také jednoduché, návštěvnost z vyhledávačů můžete získávat tím, že se dobře umístíte v přirozených výsledcích, což vám zajistí SEO (optimalizace pro vyhledávače). Za to sice někomu můžete platit, ale ne přímo za onu návštěvnost. Pokud chcete přímo platit za přivádění návštěvníků, tak od toho je PPC reklama na Google. Proto při vyhledávání můžete vidět dvě skupiny „nalezených“ výsledků, ty přirozené (nijak neoznačené) a ty placené (označované jako reklama).
Hlad po penězích může být tak velký, že to vede až k absurdní situaci, kdy hledáte v Google a ve výsledcích nakonec v prohlížeči nevidíte nic jiného než jen placené výsledky (s výjimkou mapky lokálního hledání). Ty přirozené najdete až hodně daleko pod nimi, po velkém rolování (na obrázku je žlutě označená část, která je vidět při načtení stránky).
Pokud chcete vědět o dalších termínech marketingu, tak můžete pokračovat do Co jsou to earned, owned a paid média? A co teprve shared a converged?