Je to sice dost zjevné, ale kupodivu je potřeba to opakovat. Pokud chcete nějak více tlačit ven to že blogujete nebo máte profil na sociální síti, tak to má smysl dělat až když na tom profilu něco je. Protože přivést lidi na prázdný či poloprázdný profil či web je velká chyba. Nebudou mít zájem se vracet a vybudují si negativní postoj hned na samém počátku.
Proto se, ještě před nějakými těmi snahami „být vidět“, postarejte o obsah. Zkuste to jako to dělávají televizní stanice, „vysílat do zdi“. Tedy psát tak aspoň týden či dva články, zveřejňovat příspěvky, testovat si jak vše funguje, naučit se s tím zacházet, ale hlavně, vytvořit vašemu blogu či profilu nějakou tvář. Bude jasné o čem píšete, proč by vás měli sledovat, stát se fanoušky, přidat si do oblíbených, začít odebírat e-mailem.
TIP: O nevhodnosti prázdného profilu už byla řeč v Než začnete sledovat lidi na Twitteru či Instagramu, dejte svému účtu duši (pardon, obsah) a trochu píše o „tom samém“, jen z jiného pohledu. Toho aby váš účet měl všechny další náležitosti a bylo vědět, kdo jste, co jste a co děláte. A mimochodem, na Twitteru pro takové prázdné účty existuje termín „egghead“. Podle vajíčkovitého předvyplněného profilového obrázku.
Téma, to je to nelepší co vás může potkat
Zcela nejlepší a nejvhodnější pro zviditelnění je, pokud se vám podaří trefit na opravdu silné téma. Třeba jako Nikdy, nikdy si nepište pochvalné komentáře ani e-maily, které z pár desítek denních návštěvníků na #PRTIPY vyrobí náhle stovky, potenciálně až tisíce. Nebo ještě lépe, uvedení Windows 10 na trh, které se prostřednictvím desítek tipů postaralo o zcela rekordní měsíc na @365tipů. Ale i tam bylo jedno nesmírně silné téma, které je srpnovým nejčtenějším článkem ačkoliv je to měsíce starý tip: Jak zjistím kdo si prohlížel můj profil na Facebooku?

TIP: Pokud máte tak trochu problém najít vhodný obsah, tak zkuste nejprve tipy v Jak najít na Twitteru zajímavé účty? Sice se to podle titulku týká Twitter, ale ten princip je shodný pro všechny sociální sítě. Jinou podobu najdete třeba v Co si počít s tím Instagramem poté, co si založíte účet?
Jde to bez peněz, ale …
Jakmile naplníte profil/účet/web/blog nějakým základním obsahem (a nezapomeňte dbát na vizuální stránku věci, bez obrázku to dnes nefunguje), můžete spustit i onu tolik potřebnou zviditelňovací část. Sdílet na sociální sítě, monitorovat je zda nemůžete někde někomu pomoci odkazem na článek, všímat si toho co se děje a psát nové příspěvky na témata, která lidi zajímají (tady je dobré si přečíst Pro sociální sítě potřebujete obsah, čas na pravidlo 40:40:20. A něco o tom k čemu se hodí Nuzzel). Pokud na to máte rozpočet, tak spouštět PPC či klasické kampaně.
Pokud ale do toho začnete dávat přímo peníze, tak je opravdu nesmírně důležité, aby placenou reklamou přivádění lidé opravdu končili na obsahu, který splní jejich očekávání. Pokud tohle nebudete dodržovat, utrácíte peníze za nic. Přivádíte návštěvníka, který se stává zklamaným návštěvníkem.
TIP: U zviditelňování je hodně důležití vědět, že zejména na sociálních sítích platí, že sdílení příspěvků je nutné opakovat. Popsáno je to v Opakovat či neopakovat příspěvky na sociálních sítích?
Nejčtenější a nejžádanější
V rámci zviditelňování nezapomínejte na sledování toho, které články (a témata) jsou nejčtenější (viz ostatně Nejčtenější články, čtenáři je mají rádi a vám pomohou) a také, jestli se nějaký starší článek náhle nestal čteným. Protože tohle je také potřeba využít, oživit článek, aktualizovat ho pokud je to potřeba, znovu ho nasdílet na sociální sítě, napsat pokračování.

Bedlivě sledovat vyhledávání
Sledujte, můžete-li, i to na jaké vyhledávací dotazy se vám lidé objevují na webu, pokud v tom najdete něco čemu můžete ještě pomoci, dělejte to. Od spuštění webu bude trvat měsíce, než začnou z vyhledávačů chodit větší počty návštěv (u Seznam.cz se to ale nemusí stát vůbec, ani po osmi měsících nepřivádí na @365tipu nic co by stálo v číslech za zmínku). Ještě zajímavější může být hledat klíčová slova a hledané výrazy takové, které jste ještě článkově nezpracovali, protože pokud jsou hodně hledaná, přicházíte o návštěvnost. Na tohle budete ale potřebovat něco jako Google Search Console.
Nebát se zkoušet
Poslední co dodat? Nebojte se zkoušet, experimentovat vymýšlet nové věci. To, že se něco nepovede, nebo nefunguje tak jak jste očekávali nic neznamená. Nebojte se to zkusit znova, protože v obsahovém marketingu a v obsahu vůbec platí, že jste to možná zkusili v nevhodnou dobu, na nevhodné publikum.