Pokud si na Facebooku založíte Stránku, tak první zásadní problém na který narazíte je ten, jak pro ní získat fanoušky. Stránka navíc fanoušky potřebuje, ideálně takové, kteří jsou aktivní. Čím aktivnější fanoušci jsou, tím více vás bude Facebook ukazovat: Tedy samozřejmě pokud vám bude stačit ta bída několik procent dosahu u jednotlivých příspěvků.
Jeden ze zásadních způsobů získávání fanoušků je samozřejmě ten, že si připlatíte za zviditelnění Stránky, spustíte reklamní kampaň, prostě do toho vrazíte nějaké tu stovky či tisíce korun. Jenže, pokud nic takového v rozpočtu nemáte, co dělat? Samozřejmě, pozvat přátele!
Způsob první: Pokud si otevřete vaši Stránku tak hned vlevo, pod číslem udávajícím počet fanoušků najdete hned možnost připlatit si. Ale pokud odoláte, tak kousek níže vám Facebook nabízí přehled vašich přátel, které můžete pozvat aby se stali fanoušky. Nejlepší co můžete udělat je kliknout na „See All Friends„/“Zobrazit všechny přátele„.
Tím se zobrazení trochu rozšíří a můžete v něm postupně rolovat a zobrazovat další a další přátele. U každého z nich můžete kliknout na Pozvat/Invite – není zde možnost vybrat jich víc (nebo snad dokonce všechny) a poté je hromadně pozvat. Pokud už někdo z přátel ve fanoušcích je, tak ho podruhé pozvat nejde. Bohužel se ale nedozvíte, že někdo z přátel už byl pozván a pozvání nepřijal. Pokud si přátel naklikáte moc, o přesném počtu si nejsem jist, Facebook vás zarazí a další zvaní vám znemožní.
TIP: Naše praktická příručka Jak používat Facebook pro marketing vám může poradit v řadě dalších věcí. Ať už děláte Facebook pro firmu nebo jenom pro vlastní radost.
Pozvání tímto způsobem se objevuje v notifikacích/upozorněních, kde se objeví, že uživatel byl pozván ke Stránce, tu si zobrazí a poté se může (a nemusí) stát Fanouškem.
Způsob druhý: Právě popsaný způsob přímo vytváří pozvánky, ale je dobré vědět, že další vhodný způsob je ten, že vaši Stránku prostě nasdílíte na váš profil (nebo třeba na jinou Stránku). V tomto případě můžete doprovodit nasdílení nějakou prosbou, výzvou k akci (call to action), vysvětlivkou. Pamatujte, že takovéto „pozvání do Stránky“ nikdy neuvidí všichni vaši přátelé (bez placení se příspěvky ukazují také pouze zlomku přátel), takže se vyplatí to párkrát zopakovat.
TIP: Pokud už vám Stránka běží a fanoušci dávají Líbí (a další reakce) na příspěvky, tak se bude hodit toto: Pozvěte k fanouškům Stránky ty, kterým se líbil příspěvek na Stránce
Bát se či nebát?
Měli byste se nějak obávat toho, že se na vás přátelé budou „zlobit“, pokud je budete zvát do Stránky? Osobně bych řekl, že pokud se budou zlobit, tak nemají mezi přáteli co dělat. Jasně, pokud je budete zvát do nových a nových Stránek několikrát denně, tak to asi není nejlepší nápad. Ale nic jim nebrání, aby „přátelský vztah“ prostě ukončili.
Nebojte se přátele přímo požádat o pomoc s šířením Stránky a „opatřením“ dalších fanoušků. Fanoušky prostě potřebujete, neobejdete se bez nich. Takže neváhejte a snažte se.