TIP#024: TOP 20 největších Stránek značek na Facebooku. Celosvětový žebříček

Když se podíváte na následující tabulku, tak najdete ručně udržovaný přehled celosvětově největších stránek značek. Zhruba od patnáctého/šestnáctého místa sedí, zbytek už neobsahuje úplně všechno, co najdete v kompletním seznamu (může vám posloužit například Fan Page List a jejich Top Brands on Facebook).

2018-10-14 08_29_09-Microsoft Excel - facebook-top-pages-znacky.xlsx.png

Ten můj je občas udržovaný roky a slouží pro školení (viz např. Jak na firemní Facebook prakticky u Dobrého Webu) a měl původně jenom prvních deset pozic, až postupně se rozšiřoval o firmy/značky, které poposkočily na přední pozice.

Proto od zhruba patnácté pozice není úplný. A proto také, v kompletní podobě (má historii od července 2011) v něm ani nejsou kompletní data.  Na druhou stranu to umožňuje ukázat následující graf.

2018-10-14 08_12_55-Microsoft Excel - facebook-top-pages-znacky.xlsx.png

Ten je zajímavý například tím, že jediný koho nepostihlo velké zpoplatnění Facebooku je Facebook samotný. Jejich stránka popírá všechno co můžete vidět na stránkách ostatních. Tj. rapidní zpomalení růstu, silný pokles PTAT (People Talking About This, tj. lidé kteří o tom mluví) viditelný hlavně u stránek, které nevěnují Facebooku miliony dolarů (což typicky není třeba Coca-Cola).

A pokud by vás zajímaly některé velké skoky? Ten co můžete  vidět u McDonald’s v roce 2014 má vysvětlení i pro většinu ostatních -. spojování lokálních stránek do jedné velké globální. Menší skoky mohou být velké kampaně či aféry. Někdy v roce 2012 to vypadá na změnu v počítání fanoušků.

Někdy mezi srpnem 2018 a říjnem 2018 došlo k prvnímu velkému množství poklesu počtu fanoušků v TOP 20 – a tentokrát to nebude mít nic společného s mazáním účtu jako v minulosti. Fanoušci prostě přestávají mít zájem o Stránky, které stejně nevidí.

TIPNejvíce oblíbené Stránky na Facebooku českými fanoušky vám představí patnáct Stránek, které mají nejvíce českých fanoušků. A je to zajímavý pohled.

PTAT (People Talking About This)

V létě 2017 se ze Stránek ztratila možnost zjistit metriku PTAT. Takže aktualizace z [22.07.17] už sloupec PTAT neobsahuje. Uvidím zda se „počet lidí kteří o tom mluví“ ve veřejně přístupné podobě vrátí.

U vývoje PTAT je také zajímavé, že ještě před zpoplatněním bylo běžné PTAT na úrovni 1 % (jedno procento z fanoušků o vás mluvilo, lajkovalo, komentovalo, sdílelo, stávali se fanoušky, atd.). Dnes je běžné PTAT pod 0.5 procenta,  bez zaplacení prostě už nemáte šanci. A jak je vidět, už nepomáhá ani to, že jste love brand.

Poslední aktualizace: [22.07.17 09:12]

 

Reklamy