TIP#024: TOP 20 největších Stránek značek na Facebooku. Celosvětový žebříček

Když se podíváte na následující tabulku, tak najdete ručně udržovaný přehled celosvětově největších stránek značek. Zhruba od patnáctého/šestnáctého místa sedí, zbytek už neobsahuje úplně všechno, co najdete v kompletním seznamu (může vám posloužit například Fan Page List a jejich Top Brands on Facebook).

7.11 6.12 5.13 5.14 5.15 8.16 7.17
1 Facebook 49 524 559 63 404 372 91 625 286 147 100 000 162 402 247 172 234 452 189 778 852
2 Coca-Cola 32 869 873 40 291 751 64 574 597 81 976 801 90 322 162 99 196 907 105 223 561
3 YouTube 42 526 561 54 748 362 74 225 422 79 457 303 80 729 474 81 576 971 82 743 287
4 McDonald’s 28 508 059 30 793 042 56 940 720 66 773 051 72 435 254
5 Disney 27 416 269 34 052 395 44 050 175 47 046 707 46 738 096 50 687 374 50 964 056
6 MTV 26 353 774 32 525 486 44 980 733 49 691 623 47 959 307 48 870 192 49 132 939
7 Red Bull 21 651 042 27 252 934 37 764 604 43 326 745 43 005 955 46 239 182 48 005 398
8 KFC 37 370 601 42 389 745 46 887 630
9 National Geographic 35 382 286 41 838 997 44 552 069
10 Samsung Mobile 39 190 820 42 683 305 43 078 283
11 Converse 19 510 499 23 646 335 43 438 338 39 867 288 37 519 947 37 390 744 42 916 056
12 Oreo 22 405 615 25 272 867 33 277 405 36 008 105 40 063 014 42 444 251 42 914 391
13 Playstation 16 707 826 21 484 360 32 323 589 37 000 000 37 080 188 38 026 452 38 370 893
14 Pepsi 33 002 260 35 857 408 37 050 435
15 Starbucks 24 073 422 28 955 025 34 476 589 36 600 000 35 614 082 36 435 885 36 968 121
16 Walmart 32 767 168 32 697 126 33 300 125
17 iTunes 16 231 220 20 667 870 26 320 890 31 719 685 31 092 573 31 229 716 30 842 371
18 Victoria’s Secret 14 682 560 17 882 952 22 277 300 24 867 742 25 686 922 27 301 191 28 287 341
19 Pringles 15 056 291 18 322 261 24 296 302 27 007 688 25 360 699 24 954 188 24 779 736
20 Skittles 18 801 788 21 162 132 25 286 945 25 975 311 24 257 308 23 916 837 23 598 162

Ten můj je občas udržovaný roky a slouží pro školení (viz např. Jak na firemní Facebook prakticky u Dobrého Webu) a měl původně jenom prvních deset pozic, až postupně se rozšiřoval o firmy/značky, které poposkočily na přední pozice.

Proto od zhruba patnácté pozice není úplný. A proto také, v kompletní podobě (má historii od července 2011) v něm ani nejsou kompletní data.  Na druhou stranu to umožňuje ukázat následující graf.

2017-07-22 09_09_54-Microsoft Excel - facebook-top-pages-znacky.xlsx.png

Ten je zajímavý například tím, že jediný koho nepostihlo velké zpoplatnění Facebooku je Facebook samotný. Jejich stránka popírá všechno co můžete vidět na stránkách ostatních. Tj. rapidní zpomalení růstu, silný pokles PTAT (People Talking About This, tj. lidé kteří o tom mluví) viditelný hlavně u stránek, které nevěnují Facebooku miliony dolarů (což typicky není třeba Coca-Cola).

A pokud by vás zajímaly některé velké skoky? Ten co můžete  vidět u McDonald’s v roce 2014 má vysvětlení i pro většinu ostatních -. spojování lokálních stránek do jedné velké globální. Menší skoky mohou být velké kampaně či aféry. Někdy v roce 2012 to vypadá na změnu v počítání fanoušků.

TIPNejvíce oblíbené Stránky na Facebooku českými fanoušky vám představí patnáct Stránek, které mají nejvíce českých fanoušků. A je to zajímavý pohled.

PTAT (People Talking About This)

V létě 2017 se ze Stránek ztratila možnost zjistit metriku PTAT. Takže aktualizace z [22.07.17] už sloupec PTAT neobsahuje. Uvidím zda se „počet lidí kteří o tom mluví“ ve veřejně přístupné podobě vrátí.

U vývoje PTAT je také zajímavé, že ještě před zpoplatněním bylo běžné PTAT na úrovni 1 % (jedno procento z fanoušků o vás mluvilo, lajkovalo, komentovalo, sdílelo, stávali se fanoušky, atd.). Dnes je běžné PTAT pod 0.5 procenta,  bez zaplacení prostě už nemáte šanci. A jak je vidět, už nepomáhá ani to, že jste love brand.

Poslední aktualizace: [22.07.17 09:12]